1
варіант ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ:
Нова українська
література
- Кого
називають зачинателем нової української літератури?
А Г. Квітку-Основ’яненка; В І. Котляревського;
Б
Г. Сковороду; Г Т. Шевченка.
- Яким
рядком починається «Енеїда» І. Котляревського?
А «Смутний і невеселий…»; В «Еней тоді як народився…»;
Б
«Еней був парубок моторний»; Г «Еней од радості нестямивсь…».
3.
Який персонаж «Наталки Полтавки» виконує пісню, перероблену з вірша Г.
Сковороди
«Всякому городу – нрав і права»?
А
Наталка;
В Тетерваковський;
Б
Горпина Терпи лиха;
Г Макогоненко.
4.
Поезія «Дивлюсь я на небо…» належить:
А М.
Костомарову;
В М. Петренку;
Б
П. Гулаку-Артемовському; Г Є. Гребінці.
- «Русалка
Дністровая» - це:
А альманах;
В фольклорно-літературна збірка;
Б
літературний часопис; Г газета.
- Лірична
поезія М. Шашкевича «Веснівка» утверджує ідеали:
А романтизму; Б реалізму; В класицизму» Г сентименталізму.
- Виконуючи
доручення купця, Василь мав їхати з хурою до Одеси, а звідти – до Москви.
До якого свята він обіцяв Марусі повернутися?
А до Трійці; Б до Спаса; В до Пречистої; Г до Різдва.
- Який
твір Г. Квітки-Основ’яненка належить до сатирико-гумористичних творів?
А «Маруся»;
В «Конотопська відьма»;
Б
«Щира любов»;
Г «Сватання на Гончарівці».
9. Дайте визначення.
Сентименталізм –
це__________________________________________________________________
10
Визначте будову строфи, віршовий розмір, риму, порядок римування поеми
«Енеїда».
Еней був парубок
моторний
І
хлопець хоч куди козак,
Удавсь на всеє зле
проворний,
Завзятіший од всіх
бурлак.
Но греки, як спаливши
Трою,
Зробили з неї купу гною,
Він, взявши торбу,
тягу дав,
Забравши деяких
троянців,
Осмалених, як гиря,
ланців,
П’ятами з Трої
накивав.
Строфа: ___________________________________________________________
Віршований розмір: _________________________________________________
Порядок римування _________________________________________________
Рима: _____________________________________________________________
11.
Розкрийте роль пісень у п’єсі І. Котляревського «Наталка Полтавка».
2
варіант ЗАВДАННЯ ДО
ТЕМИ:
Нова
українська література
- Назвіть
прізвище конотопського поміщика, коштом якого вийшли перші три частини
«Енеїди».
А М.Семижон; Б М. Пурпура; В В. Лукашевич; Г В.
Капніст.
- Ліричному
героєві поезії В. Забіли «Не щебечи,соловейку…» весела пісня солов’я «душу
роздирає». Якого птаха легше було б йому слухати?
А горобця; Б зозулю; В жайворонка; Г пугача.
- Скільки
пісень увів І. Котляревський до п’єси «Наталка Полтавка»?
А
19;
Б 20; В 21; Г 22.
- Який
вислів найкраще характеризує Г. Квітку-Основ’яненка?
А основоположник української літератури;
Б
основоположник художньої прози в
новій українській літературі;
В зачинатель української
літератури;
Г
видатний філософ.
- Як
називається гурток, організований М. Шашкевичем?
А «Руська трійця»; В «Русалка Дністровая»;
Б
«Син Русі»; Г «Руська мова».
- Які
події зображено в третій частині «Енеїда» І. Котляревського?
А
гостювання Енея й троянців у Карфагені;
Б
перебування Енея й троянців на острові
Сицилія;
В
мандрівка Енея до пекла і раю;
Г
перебування Енея на Латинській землі.
- Яке
справжнє прізвище Г. Квітки-Основ’яненка?
А Основ’яненко; Б Шидловський; В Квітка; Г Квіточка.
- Твір
П. Гулака-Артемовського «Рибалка» розкриває невластивий авторові раніше
романтичний світ. Який жанр цього
твору?
А балада; Б байка; В вірш-послання; Г
переклад.
- Доведіть,
що «Наталка Полтавка» є соціально-побутовою драмою.
- Поясніть
зв’язок оповідання М. Гоголя «Вечір проти Івана Купала» з фольклором,
етичними уявленнями українського народу.
Контрольна робота № 4.
Творчість
М. Гоголя, Т. Шевченка.
І
варіант
Початковий рівень (
3 б. )
Виберіть одну правильну
відповідь.
- Укажіть,
хто є основоположником нової української літератури:
А П. Куліш
Б Г. Квітка-Основ’яненко
В Т. Шевченко Г І. Котляревський
2.
Який твір Т. Шевченка відкрив перше видання «Кобзаря»?
А
«Тополя» Б «Причинна»
В
«Думи мої, думи мої»
Г «Катерина»
3.
Укажіть часові межі, що охоплюють період «трьох літ» :
А 1843-1845
рр.
Б 1843-1847 рр.
В
1847-1850 рр. Г 1843-1849 рр.
4. До
якого твору входять ці частини: «Галайда», «Конфедерати», «Титар», «Свято в
Чигирині», «Три півні»?
А «Гайдамаки» Б «Гамалія» В «Кавказ» Г «Сон»
5.
З’ясуйте, якого гетьмана згадує Т. Шевченко словами?
Стоїть в селі Суботові
На горі високій
Домовина України
Широка, глибока
А
І. Мазепу
Б Б. Хмельницького
В П. Дорошенка
Г П. Конашевича-Сагайдачного
6.
Що таке ліро-епіка?
А це такий
жанр, у якому поєднуються ознаки і лірики, і епосу
Б
один із літературних родів, у якому життя відображається через передачу
почуттів,
думок людини
В
це перший ступінь класифікації літературних творів, визначення, до якого
літературного роду належить
твір
Г
це об’єктивно
змальований образ у розповідному художньому творі
Середній та достатній рівні ( 7
б. )
Завдання
7 має
шість варіантів відповідей, з яких три правильні. Виберіть усі правильні і
позначте їх.
7.
Установіть особливості романтизму як
літературного напряму:
А
Зображення неординарних людей у виняткових обставинах: змалювання
незвичайних подій, іноді фантастичних або трагічних
Б
Герої творів – сильні особистості, відважні, дуже вродливі, які прагнуть
змінити світ, або ж навпаки, ниці, потворні
В
Декоративна пишність, вигадливість і мальовничість форм
Г
Велика увага до зображення героїчної національної історії
Д
Звернення до живої деталі, чуттєвої конкретності та до індивідуалізації
Е
Релігійність
8. Установіть відповідність між терміном
та його значенням:
1 алегорія
А масова драматична вистава на сюжети релігійних
легенд
2 гротеск Б
один із тропів поетичної мови, у якому абстрактне поняття втілюється в
конкретному образі, де в
образі рослин, тварин, явищ природи
змальовуються людські риси і характери
3
елегія В художній
прийом у літературі й мистецтві, що ґрунтується на свідомому
перебільшенні, несподіваних сполученнях, контрастах нереального,
трагічного й комічного
4
містерія Г один із жанрів лірики; вірш, у якому виражені
настрої смутку, журби,
розуму, туги
Д пряме,
найгостріше засудження якоїсь вади
9. Установіть відповідність між жанрами та
назвами творів.
1. Поема-містерія А Т. Шевченко «Чигирине, Чигирине…»
2. Бувальщина Б Т. Шевченко «Причинна»
3. Поема-інвектива В Т. Шевченко «Сон»
4. Балада Г М. Гоголь «Вечір проти Івана купала»
Д Т. Шевченко «Великий льох»
10.
Допишіть речення.
Баладою називають … . Наприклад, твори Т. Шевченка … .
11. У якій поемі Т. Шевченко засудив загарбницьку
імперську політику російського
царського уряду?
- З якого твору Т. Шевченка взято цей опис?
З’ясуйте його вид і вкажіть найвиразніші
художні
засоби.
Реве
та стогне Дніпр широкий,
Сердитий вітер завива,
Додолу верби
гне високі,
Горами хвилю
підійма.
І блідий місяць
на ту пору
Із хмари де-де
виглядав,
Неначе човен в
синім морі,
То виринав, то
потопав.
- Дайте загальну характеристику ранній творчості
Т. Шевченка.
Високий рівень ( 2 б.
)
- Напишіть міні-твір-роздум на одну із тем:
«Корені добра і зла у творі М. Гоголя «Вечір
проти Івана купала»
«Зображення історичного минулого
України в творчості Т. Шевченка»
«Мої роздуми, викликані прочитанням творів Т.
Шевченка»
Контрольна робота № 4.
Творчість
М. Гоголя, Т. Шевченка.
ІІ варіант
Початковий рівень ( 3 б. )
Виберіть одну правильну відповідь.
- З’ясуйте, хто сказав про Шевченка такі слова: «Він був сином мужика і став володарем у
царстві Духа. Він був кріпаком і став велетнем у
царстві людської культури»
А І. Франко
Б П. Куліш
В М.
Вовчок Г Леся Українка
2. З’ясуйте, до якого твору Т. Шевченка відома
пейзажна картина «Реве та стогне Дніпр
широкий» є вступом:
А до балади «Причинна» Б до балади «Тополя»
В до балади «Лілея» Г до поеми «Гайдамаки»
3. До якого періоду належать такі твори: «Розрита
могила», «Сон», «Кавказ», «Заповіт»
А періоду «Трьох літ» Б «В казематі»
В рання поезія
Г поезія останніх років життя
4. Яке місто
згадується у рядках поеми «Сон» Т.Шевченка?
А Москва Б Київ В Санкт-Петербург Г Переяслав-Хмельницький
5. З’ясуйте,
що стало основою для написання Т. Шевченком поеми «Гайдамаки»:
А
особисті враження про гайдамаків, почуті від діда
Б історичні пісні та перекази
В матеріали
Санкт-Петербурзьких архівів
Г бажання правдиво відтворити дії
та вчинки гайдамак
6.
З’ясуйте, коли Т. Шевченко написав «Заповіт»:
А у Переяславі-Хмельницькому,
коли захворів 1845 р., перебуваючи у Козачковського
Б напередодні смерті, у 1861р., у
Петербурзі
В в період арешту та ув’язнення
за активну участь у Кирило-Мефодіївському братстві
Г
після подорожі Україною, у 1844 р.?
Середній та достатній рівні ( 7 б. )
Завдання
7 має
шість варіантів відповідей, з яких три правильні. Виберіть усі правильні і
позначте їх.
7. Установіть за характеристикою героїв їх
належність до твору Т. Шевченка «Гайдамаки».
А « Не витерпів святої кари, Упав, сердега.
Пропадай, душа, без сповіді святої!»
Б
«…гнувся, бо не знав, Не знав, сіромаха, що виросли крила, Що неба
достане, коли полетить».
В
« А на ліжку…ох, аж душно! Білі рученята розкидала, розкрилася… Як
квіточка в гаю, Червоніє».
Г
«Довго, довго, сердешная, Все йшла та питала; Було й таке, що під тином
З сином ночувала».
Д
«Прости мене. Я каралась Весь вік в чужій хаті… Прости мене, мій
синочку! Я…я – твоя мати».
Е
«Лютий ворог України, Голодна вовчиця».
8. Установіть відповідність між терміном та його
значенням:
1
романс А пісні релігійного змісту, що були зібрані у
Псалтирі і приписувались царю
Давиду
2
містерія Б переважно сатиричний художній прийом у
мистецтві, заснований на нарочитому
перетворенні дійсності за допомогою фантазії
3
Псалом В пісня інтимного характеру, у якій головний
конфлікт розкривається через
переживання ліричного героя, його настрій, сприйняття навколишнього
світу
4
гротеск Г масова драматична вистава за релігійними
сюжетами, яка відбувалася у святкові
дні на
майданах міст
Д пряме,
найгостріше засудження якоїсь вади
9.
Установіть відповідність між жанрами та назвами творів.
1. Поема-містерія А Т. Шевченко «Чигирине, Чигирине…»
2. Бувальщина Б Т. Шевченко «Причинна»
3. Поема-інвектива В Т. Шевченко «Сон»
4. Балада Г М. Гоголь «Вечір проти Івана купала»
Д Т. Шевченко «Великий льох»
10. Допишіть речення.
Містерією називають … .
Нею
є твір Т. Шевченка … .
11. У якій поемі Т. Шевченка головним
героєм є повсталий народ?
12. Який вид опису використав Т. Шевченко в
наведеному уривку, які художні засоби в
ньому
найвиразніші?
А Дніпр мов підслухав: широкий та синій,
Підняв
гори-хвилі; а в очеретах
Реве, стогне. Завиває.
13. Дайте
загальну характеристику творчості Т.
Шевченка періоду «трьох літ».
Високий рівень ( 2 б.
)
- Напишіть міні-твір-роздум на одну із тем:
«Корені добра і зла у творі М. Гоголя «Вечір
проти Івана купала»
«Зображення історичного минулого
України в творчості Т. Шевченка»
«Мої роздуми, викликані прочитанням творів Т.
Шевченка»
1 варіант Літературний диктант
за біографією Т. Г. Шевченка
- Де
й коли народився Т. Г. Шевченко?
______________________________________________
- Як
звали Тарасових батьків?
_______________________________________________________
3.
Коли й у кого почав навчатися грамоти малий Тарас?
________________________________
4.
Хто був першим учителем малювання?
_____________________________________________
5.
Коли Т. Шевченко вперше прибув до Петербурга?
____________________________________
6.
У якій повісті описано викуп Т. Шевченка з кріпацтва?
_______________________________
7.
Де вчився Т. Шевченко після викупу?
_______________________________________________
8.
Як називалася перша збірка Т. Шевченка? Які твори ввійшли до неї?
__________________
9.
Коли відбулася друга поїздка поета в Україну?
_______________________________________
10. Де Т. Шевченко написав «Заповіт»?
________________________________________________
11. Скільки часу перебував поет у
Новопетрівському укріпленні? ________________________
12. Продовжте речення.
Літературна спадщина Шевченка
містить:________________________________________________
2
варіант Літературний диктант
за біографією Т. Г. Шевченка
- Коли
помер і де був похований Т.Г. Шевченко?______________________________________
- Назвіть
братів і сестер Т. Шевченка.
________________________________________________
- У
якому творі Т. Шевченко розповідає про свою зустріч із І. Сошенком?
________________
- Коли
поета викупили з неволі? _____________________________________________________
- Яке
звання одержав Т. Шевченко після закінчення Академії мистецтв?
_________________
- Коли
і з ким Т. Шевченко здійснив першу подорож в Україну?
_________________________
- Яким
псевдонімом підписував свої прозові твори Т. Шевченко?
_______________________
- Хто
з видатних людей Росії допоміг Т. Шевченкові викупитися з неволі?
_______________
- У
якому році й де Т. Шевченком був написаний «Заповіт»?
____________________________
- Хто
написав музику до «Заповіту»? _________________________________________________
- Твір
Т. Шевченка про своє дитинство. Назва й автор твору про дитячі роки Т.
Шевченка.
- Продовжте
речення.
У творчості Т. Шевченка можна виділити
_____ періоди: ________________________________
1 варіант
Літературний диктант
за поемою Т. Шевченка «Гайдамаки»
- У
який період творчості Т. Шевченко написав поему «Гайдамаки»?
А
у перший; Б у другий; В
у третій; Г у четвертий.
2.
Персонажами поеми Т. Шевченка «Гайдамаки» є:
А І. Вишневецький, Б. Хмельницький; В
І. Гонта, М. Залізняк;
Б
І. Сірко, П. Сагайдачний; Г У. Кармелюк, І. Сірко.
3. Композиція
поеми Т. Шевченка «Гайдамаки»:
А має два
епілоги;
В має два вступи;
Б
не має вступу;
Г не має епілогу.
4.
Укажіть, яким є твір Т. Шевченка «Гайдамаки» за родом літератури.
_________________
5. Сформулюйте
ідею твору. _________________________________________________________
6. На
початку поеми «Гайдамаки» це затурканий наймит, згодом у вирі повстання він
стає мужнім месником. Хто цей герой?
__________________________________________________
7. Чого
чекають запорожці та гайдамаки в діброві біля Чигирина? _______________________
8. Від кого
Ярема почув про долю титаря та Оксани? ___________________________________
9. Якою
була доля Гонти? ___________________________________________________________
10. Яка з
частин поеми починається поданими словами?
Минають дні, минає літо,
А Україна,
знай, горить…
11. Який з епізодів поеми справив на вас
найбільше враження й чому саме? _______________
2 варіант
Літературний
диктант
за
поемою Т. Шевченка «Гайдамаки»
- Яка
історична особа є героєм поеми Т. Шевченка «Гайдамаки»?
А М. Залізняк; Б У. Кармелюк; В П. Сагайдачний; Г О. Довбуш.
2. Яка
тема поеми Т. Шевченка «Гайдамаки»?
А боротьба українського народу проти польської
шляхти;
Б
тема долі жінки;
В
боротьба запорожців проти турецьких завойовників;
Г
протест проти самодержавства.
3.
Скількома лініями розгортається сюжет поеми Т. Шевченка «Гайдамаки»?
А двома; Б трьома; В чотирма; Г однією.
4.Визначте
жанр твору Т. Шевченка «Гайдамаки». _____________________________________
5. Сформулюйте тему твору.
_________________________________________________________
6.
Як загинув батько Оксани?
________________________________________________________
7.
Яке прізвище дали гайдамаки Яремі?
_______________________________________________
8.
Хто врятував Оксану від ляхів?
____________________________________________________
9.
За що Гонта вбив своїх синів?
______________________________________________________
10. Яка з частин поеми починається поданими словами?
Все йде,
все минає – і краю немає.
Куди ж воно ділось?
Відкіля взялося?
11. Який з
епізодів твору справив на вас найбільше
враження й чому саме? ________________
1
варіант Літературний диктант
за творами Т. Шевченка
«Кавказ», «Великий льох», «Сон»
(національна проблематика у
творчості Т. Шевченка періоду «Трьох літ»)
- З
ким автор у поемі «Кавказ» порівнює душу живу, волю народу?
_____________________
- Який
художній прийом використано в поданих рядках?
Од
молдованина до фінна
На всіх
язиках все мовчить,
Бо
благоденствує !
- Кому
присвячена поема «Кавказ»?
__________________________________________________
- Де
зупинилися три душі з містерії «Великий льох»? ___________________________________
- Чому
вода, яку принесла додому Пріся, була отруйною?
_______________________________
- Яких
«національностей» три ворони?
_______________________________________________
- Що
символізує образ «великого льоха»? _____________________________________________
- З
чого почався сон ліричного героя з
поеми «Сон»? __________________________________
- Поясніть,
як інакше можна висловити зміст рядків: «І царята, і старчата – Адамові діти».____________________________________________________________________________
- Що запропонував героєві земляк, якого він
зустрів у місті? ___________________________
- З чого «недобитки православні» зрозуміли,
що «батюшка гуля»? ______________________
- Стоячи біля пам’ятника Петру І, герой
нібито чує чиюсь сумну пісню. Хто й про що співає?
___________________________________________________________________________
2 варіант Літературний диктант
за творами Т. Шевченка
«Кавказ», «Великий льох», «Сон»
(національна проблематика у
творчості Т. Шевченка періоду «Трьох літ»)
- До
кого звернені слова автора в поемі «Кавказ»?
Не
нам на прю з тобою стати !
Не нам діла твої судить !
2. Який
художній прийом використано в поданих рядках?
За горами гори,
хмарою повиті,
Засіяні горем,
кровію политі.
3.
Чиї слова автор узяв за епіграф до поеми «Кавказ?
___________________________________
4.
Чого чекають три душі з містерії «Великий льох»?
____________________________________
5.
За що карається друга душа?
_______________________________________________________
6.
Кого уособлюють три ворони? ______________________________________________________
7. Чим хизується «українська»
ворона? ________________________________________________
8. Герой поеми «Сон» милується
землею, що «повита красою, сонце зустрічає».Чому при
цьому плаче його душа?
____________________________________________________________
- Чого
злякався герой, коли прилетів у місто?
_________________________________________
- Про
кого йдеться в напису «Первому
вторая»? _______________________________________
- Чому
герой бідкається, що повірив «віршомазам»?
___________________________________
- Що
зробило царя наприкінці сну безсилим, «худим, мов кошеня»?
_____________________
1 варіант Літературний диктант
за поемою Т. Шевченка «Катерина»
- Яку
поему присвятив Т. Шевченко одному з учасників викупу його з кріпацтва?
А «Сон»; Б «Катерина»; В «Гайдамаки»; Г «Наймичка».
- Тема
поеми Т. Шевченка «Катерина» - змалювання трагічної долі:
А матері, яка підкидає свою дитину іншим;
Б
жінки, яка зважується на помсту своєму кривдникові;
В
матері-кріпачки, яка мріє про щасливе майбутнє сина;
Г зневаженої жінки-покритки.
- Якою
композиційною частиною поеми «Катерина» є поданий уривок
Чорнобрива
Катерина
Найшла, що
шукала.
Дунув вітер понад
ставом –
І сліду не стало …
А
експозицією; Б
зав’язкою; В
кульмінацією; Г
розв’язкою.
- Який
прийом яскраво виражений у поданих рядках?
Не журиться Катерина –
Слізоньки втирає
… ,
Не журиться
Катерина –
Вмиється сльозою.
А
антитеза;
Б тавтологія; В алегорія; Г порівняння.
- Чому
батьки проганяють Катерину з дому?
А
через конфлікт із дочкою;
Б
під тиском непорушних моральних норм того часу;
В
хочуть покарати її за неслухняність;
Г
щоб вона знайшла батька своєї дитини.
- Яку
пісню співала Катерина, стоячи під калиною біля криниці?
А «Ой не ходи, Грицю, та й на вечорниці»; В
«Ой не світи,місяченьку»;
Б
«Стоїть гора високая»;
Г «Чорнії брови, карії очі».
- Як
Катерина назвала свого сина?
А
Петро;
Б Іван; В Василь; Г Степан.
- Кого
раніше називали покритками?
А
ледащиць; В дівчат, які народжували позашлюбних дітей;
Б
дівчат легкої поведінки; Г
дівчат, які виходили заміж за москалів.
- Який
вихід із ситуації, що склалася, знайшла для себе Катерина?
А
вона втопилася; В знайшла іншого чоловіка;
Б
вона повісилася; Г
ходила по містам і селам побиратися.
- Із
якою метою Т. Шевченко вводить у поему «Катерина» ліричні відступи?
Розкрийте питання.
2 варіант Літературний
диктант
за поемою Т.
Шевченка «Катерина»
- У
якому з творів Т. Шевченка провідною є тема долі жінки?
А
«Перебендя»;
Б «Катерина»; В «Гамалія»; Г «Гайдамаки».
- Кому
Т. Шевченко присвятив поему «Катерина»?
А В.Жуковському; В І. Сошенку;
Б
М. Щепкіну; Г Марку Вовчку.
- Якою
композиційною частиною поеми «Катерина є поданий уривок?
Покинь мень, забудь мене,
та не кидай сина.
Не покинеш?..Серце моє, не
втікай од мене…
Я винесу тобі сина. …
Утік!.. нема!..
Сина, сина батько одцурався!
А
експозицією;
Б зав’язкою; В кульмінацією; Г розв’язкою.
- Який
художній троп яскраво виражений у поданих рядках?
Коло серця –
мов гадина
Чорна повернулась.
А
алегорія;
Б антитеза; В порівняння; Г метафора.
- Поема
Т. Шевченка «Катерина» розпочинається
А
описом природи;
В роздумами про долю
України;
Б
застереженням автора, зверненням до дівчат; Г
описом зовнішності героїні.
- Що
означає вислів «Катрусю накрили»?
А
вистежили, з ким вона зустрічається; В заборонили ходити на вечорниці;
Б
їй пов’язали голову, як замужній жінці; Г заборонили виходити заміж.
- Як
покарали батьки свою єдину доньку?
А
постригли наголо;
В віддали в найми;
Б
заборонили гуляти з подружками; Г вигнали з дому.
- Як
раніше називали дитину, народжену поза шлюбом?
А
сирота; Б безбатченко; В байстрюк; Г найда.
- Як
склалася подальша доля Івана?
А його всиновили добрі люди; В його знайшов і забрав до себе батько;
Б
він став поводирем сліпого кобзаря; Г він помер з голоду.
- Дайте
стисле порівняння поем Т. Шевченка «Катерина» і «Наймичка» за планом.
Спільне та відмінне в поемах
1)
Вступ у
«Наймичці» та «Катерині».
2)
Наявність
ліричних відступів.
3)
Любов
Катерини й Ганни до своєї дитини.
4)
Покора та
слабкодухість Катерини й сила духу Ганни
1 варіант ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ:
Творчість Т. Шевченка
- У
якій поемі Т. Шевченко вдається до сатири на самодержавство?
А «І мертвим, і живим …»; В «Сон» («У всякого своя доля ...»);
Б
«Три літа»; Г
«Єретик».
- У
якому творі Т. Шевченка звучить тема національно-визвольної боротьби
чеського народу7
А
Кавказ; В
«Єретик»;
Б «Згадайте, братія моя …»; Г
«Великий льох».
- Який
із названих творів написаний у жанрі послання?
А
«І виріс я на чужині …»;
В «І
мертвим і живим …»;
Б
«Ісаія. Глава 35»; Г
«Осії глава ХІV».
- У
якому зі своїх творів Т. Шевченко ставить царя в один ряд із псами і
гончими?
А «Єретик»; Б «Кавказ»; В «Юродивий»; Г «Неофіти».
- Поезія
Т. Шевченка «Мені однаково …» має яскраво виражені:
А інтимні мотиви; В інтернаціональні мотиви;
Б
патріотичні мотиви; Г песимістичні мотиви.
- Провідною
ідеєю поеми Т. Шевченка «Кавказ» є:
А
показ загарбницької політики російського самодержавства на Кавказі;
Б
зображення тяжкої долі поневолених Росією народів Кавказу;
В
Заклик до об’єднання зусиль народів для боротьби проти спільного ворога
– російського
царату.
Г
саркастичне глузування з російського царя.
- Символіка
якого числа лежить в основі поеми «Великий льох»?
А три; Б п’ять; В шість; Г сім.
- Із
якого твору ці рядки?
І потече
сторіками
Кров у синє море
Дітей
ваших… і не буде
Кому
помагати.
Одцурається брат брата
І дитини
мати.
А
«Кавказ»;
В «Сон» (У всякого своя доля …»);
Б
«Гайдамаки»;
Г «І мертвим і живим …».
- Продовжте
визначення.
Вірш, який пройнятий настроями журби, смутку, у ньому часто звучить скарга
на життєві
негаразди, містяться гіркі роздуми про
швидкоплинність людського життя, - це _______________
- Дайте
визначення.
Містерія – це
______________________________________________________________________
- Продовжте
визначення.
Хвалебна пісня на честь якогось божества, героя або урочисто події - це ____________________
- Назвіть
основні особливості балади.
_______________________________________________
Назвіть поезії, у яких Т. Шевченко
звертається до своїх попередників. Про що
в них розповідається?
2 варіант ЗАВДАННЯ ДО
ТЕМИ:
Творчість Т. Шевченка
- Яку
ідею стверджує Т. Шевченко поезією «До Основ’яненка»?
А пробудження
в українців гідності, запорозького лицарства й честі;
Б
заклику до об’єднання в єдину державу всіх слов’янських народів;
В
викриття завойовницької політики царської Росії;
Г
розвінчання лицемірства церкви.
- До
кого звертається Т. Шевченко посланням «І мертвим, і живим …»?
А до низового козацтва; В до міщанства;
Б
до козацької старшини; Г до української інтелігенції.
- До
якого жанру належить твір Т. Шевченка «Сон» («У всякого своя доля …»)?
А
лірична поезія; Б побутова поема; В
історична поема; Г сатирична поема.
- Кому
Т. Шевченко присвятив вступ до поеми «Єретик»?
А
В. Жуковському;
В Я. де Бальменові;
Б
М. Щепкіну;
Г П. Шафарикові.
- До
якого циклу належить поезія Т. Шевченка «Садок вишневий коло хати»?
А
«Давидові псалми;
В «В казематі»;
Б
«Сон»;
Г «Три літа».
- У
якому творі Т. Шевченка змальовано образ Прометея?
А
«Кавказ»; Б «Єретик»; В «Сон»; Г «Великий льох».
- Який
вірш Т. Шевченка є «подражанієм» розділу з Біблії одного з пророків
Ізраїлю?
А
«Молитва»;
В «Ісаія.
Глава 35»;
Б
«Доля»; Г «Мені однаково …».
- Із
якого твору ці рядки?
Зійде сонце,
Осушіть,
пригріє,
А онуки? Їм
байдуже,
Панам жито
сіють.
А «Сон»;
В «Кавказ»;
Б
«Гайдамаки»;
Г «Стоїть в селі Суботові».
- Дайте
визначення.
Лірична поема – це
___________________________________________________________________
- Продовжте визначення.
За жанром «Великий льох» - це
________________________________________________________
- Назвіть твори, що складають літературну
спадщину Т. Шевченка. ____________________
- Розкрийте особливості композиції та
специфіку символізації у творі Т. Шевченка
«Великий льох».
_________________________________________________________________
1 варіант Літературний диктант
за романом
П. Куліша «Чорна рада»
- Твір П. Куліша «Чорна рада» за жанром:
А
лицарський роман;
В історичний роман-хроніка;
Б
пригодницький роман; Г етнографічний роман-феєрія.
- Кульмінаційним
моментом основної сюжетної лінії твору «Чорна рада» є:
А
сама Чорна рада; В одруження Петра й Лесі;
Б
смерть Сомка й Шрама; Г двобій Петра й Кирила Тура.
- Про
кого Куліш у романі пише: «Був тяжко
грошовитий да й веселий пан із козацтва»?
А про Гвинтівку;
В про Череваня;
Б про Васюту;
Г про Петра Шрамченка.
- Художню
структуру «Чорної ради» П. Куліш будує за зразком:
А
історичних романів В. Скотта; В повісті М. Гоголя «Тарас Бульба»;
Б
історичних поем Т. Шевченка; Г твору І. Франка «Іван Вишенський».
- Композиційним
прийомом, який об’єднує всі події в романі П. Куліша, є образ
А
пісні;
Б мови; В калини; Г дороги.
- У
романі розповідається про те, як ішла боротьба за гетьманство. Гетьманом
вибрали одного з названих персонажів:
А
Павла Тетерю;
В Якима Сомка;
Б
Івана Брюховецького; Г Юрася Хмельницького.
- Хто
з персонажів роману єдиний раз заплакав від того, що Вкраїна розірвана
надвоє?
А
Кирило Тур;
В полковник Шрам;
Б
«Божий чоловік»;
Г Петро Шраменко.
- Який
персонаж випадає з логічного ряду?
А
Шрам;
Б Шраменко; В Кирило Тур; Г Іванець.
- Двобій
Петра та Кирила Тура – це:
А зав’язка
романтичної сюжетної лінії (Петро – Леся);
Б
вставний епізод;
В
кульмінаційна точка романтичної сюжетної лінії (Петро – Леся);
Г
зав’язка історичної сюжетної лінії (обрання гетьмана).
10.
Темою твору П. Куліша «Чорна рада» є:
А
змалювання боротьби за гетьманську булаву;
Б
заклик до єднання козацтва;
В
одруження Петра і Лесі;
Г
розбрат серед козацтва, яке поділилося на козацьку старшину та низове
козацтво.
- Який троп використаний у поданому
уривку?
Ідуть вони, аж бандура заговорила
голосніше.
А епітет; Б уособлення; В метафора; Г гіпербола.
- До
якої лексичної групи належать слова «…підперезувались
по жупану, а кунтуші носили наопашки»?
А загальновживані слова;
В архаїзми;
Б
діалектизми;
Г вульгаризми.
2 варіант Літературний диктант
за романом П. Куліша «Чорна рада»
- У
творі П. Куліша «Чорна рада» яскраво
виражені ознаки:
А
реалізму; Б модернізму; В класицизму; Г романтизму.
- Що
лежить в основі головної сюжетної лінії роману П. Куліша «Чорна рада»?
А
війна з ляхами;
В історія життя Шрама;
Б
вибори гетьмана;
Г кохання Лесі і Петра.
- Про
кого П. Куліш у романі пише: «Був
собі дідусь такий мізерний, мов
зараз тілько з неволі випущений: невеличкий, похилий, очі йому
позападали і наче до чого придивляються, а губи якось покривились, що ти б
сказав – він і зроду не сміявся …»?
А про Михайла Череваня; В про Василя Невольника;
Б
про тараса Сурмача;
Г про Гвинтівку.
- Історичним
джерелом, використаним П. Кулішем у сюжеті роману «Чорна рада», послужив:
А
Київський літопис; В Літопис Самовидця;
Б
Галицько-Волинський літопис; Г Літопис Григорія Грабянки.
- Провідною
ідеєю твору П. Куліша «Чорна рада» є:
А
єднання України, встановлення миру, суспільної справедливості;
Б
любов – найвища цінність людського життя;
В
людині слід жити за «законами серця»;
Г
збереження культурних пам’яток.
- У
романі П. Куліш пише про гетьманів України:
А Б.
Хмельницького й П. Орлика;
В І. Брюховецького й Я. Сомка;
Б
П. Дорошенка й П. Полуботка; Г П. Сагайдачного й І. Мазепу.
- Укажіть
справжнє прізвище полковника Шрама:
А
Остряниця; Б Чуприна; В Чепурний; Г Чупренко.
- Який
персонаж випадає з логічного ряду?
А
Яким Сомко;
В Іванець;
Б
Павло Тетеря;
Г Петро Шрам.
- Розмова,
яка відбувається в садибі Череваня, - це:
А експозиція;
В розв’язок;
Б
зав’язка;
Г поза сюжетний елемент.
- З
якою метою полковник Шрам залишає рідні місця й вирушає в дорогу?
А
щоб допомогти Сомкові залишитися гетьманом;
Б
щоб зустрітися з бойовим товаришем Череванем;
В
щоб одружити сина Петра;
Г
щоб самому спробувати стати гетьманом.
- Який
троп використаний у поданому
уривку: «Леся почервоніла, да аж
нахилилася, як повна квітка в траві»?
А гіпербола; Б порівняння;
В
метафора;
Г епітет.
- До
якої лексичної групи належать
слова: «Пика широка, засмалена на
сонці …»?
А
загальновживані слова; В вульгаризми4
Б
архаїзми;
Г діалектизми.
1 варіант ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ:
Творчість П. Куліша, Марка Вовчка
1.
Укажіть, де народився письменник П. Куліш.
А
у містечку Воронежі на Сумщині;
Б
у містечку Новгороді-Сіверському на Чернігівщині;
В
у містечку Глухові на Сумщині;
Г у місті Києві.
- Укажіть
стилістичну манеру Марка Вовчка.
А
народництво;
Б сентименталізм; В романтизм; Г реалізм.
- Укажіть.
Якою мовою пише свої перші твори Марко Вовчок.
А
російською;
Б українською; В
німецькою; Г польською.
- Укажіть,
у чому полягає новаторство П. Куліша.
А
уклав перший український тлумачний словник;
Б
започаткував романтизм;
В
створив перший в українській літературі історичний твір;
Г
створив перший в українській
літературі історичний роман.
- Скільки
поетичних збірок видав П. Куліш?
А
три;
Б п’ять; В шість; Г чотири.
- Поезія
П. Куліша «Троє схотінок» тематично
належить до лірики:
А
філософської; В інтимної;
Б
патріотичної; Г
пейзажної.
- Укажіть
жанр твору Марка Вовчка «Максим
Гримач».
А
етюд;
В балада;
Б
новела;
Г баладне оповідання.
- Події
якого історичного періоду описані в романі П. Куліша «Чорна рада»?
А початок козаччини; В Руїна;
Б
Хмельниччина; Г Коліївщина.
- Дайте
визначення.
Характер романтичний – це
____________________________________________________________
Оповідання – це
______________________________________________________________________
- У
яких літературних родах і жанрах виступала Марко Вовчок?
* лірика * вірші * оповідання
* епос * поеми * повісті
* драма * байки * романи
* ліро-епос *
сатира * п’єси
Розкрийте
романтичний образ Максима Гримача (за оповіданням Марка Вовчка).
2 варіант ЗАВДАННЯ ДО
ТЕМИ:
Творчість П.
Куліша, Марка Вовчка
- Найкращим
твором історичної прози в українській літературі називав «Чорну раду»:
А
Т. Шевченко;
Б М. Шашкевич; В М. Костомаров; Г І. Франко.
- Хто
називав Марка Вовчка своєю донею?
А
П. Куліш
Б Т. Шевченко; В М. Шашкевич;
Г І. Франко.
3.
Укажіть назву першої збірки оповідань Марка Вовчка.
А «Правдиві оповідання»; В
«Народні казки»;
Б
«Народні оповідання»; Г
«Інститутка».
4.
П. Куліш є автором:
А
першого українського тлумачного словника; В
української абетки;
Б
першого українського «Правопису»; Г першої української стилістики.
- Як
називається альманах, який видавав П. Куліш?
А
«Ластівка»;
Б «Хата»; В «Дзвін»; Г «Основа».
- головний
герой оповідання Марка Вовчка «Максим Гримач» має _____ доньки.
А
три; Б
одну;
В дві; Г чотири.
- Який
твір П. Куліша має епіграф: «Одной картины я желал быть вечный зритель»?
А
«Заворожена криниця»; В
«До рідного народу»;
Б «Троє схотінок»; Г
«Святиня».
- Що
сталося з козаком, якого покохала старша донька Максима Гримача Катерина?
А
загинув під час бурі; В загинув від ворожої кулі;
Б
помер від хвороби;
Г сам кинувся у воду.
- Продовжте
речення.
Мета поезії П. Куліша «До рідного
народу» - _____________________________________________
- Дайте визначення.
Роман – це
________________________________________________________________________
Історичний роман – це
______________________________________________________________
Хроніка – це _______________________________________________________________________
Розкрийте проблематику роману П. Куліша «Чорна рада». ______________________________
1 варіант Літературний диктант
за романом І. Багряного «Тигролови»
- Як
називалися паротяги, якими
етапували політв’язнів до Сибіру? ___________________
- хто
був далекий предок Григорія Многогрішного?
____________________________________
- Кого
характеризують слова: «Ось вона,
козача кров! І ось вона – найвищий вияв не тільки жінки, а й взагалі
людини його крові. Така юна й квітуча – така сувора, гартована й гонориста»?
______________________________________________________________________
- Яку
назву мав населений пункт, куди Сірки збиралися відвезти непритомного
Григорія?
- Як
звали сестру Григорія Многогрішного?
___________________________________________
- Кого
з лісових жителів пограбував Григорій Многогрішний, рятуючись від голодної
смерті? ___________________________________________________________________________
- Як
звали улюбленого собаку Наталки Сірківни?
_____________________________________
- Як
звали дружину Дядорова?
_______________________________________________________
- Кого
пригощали Гриць та Григорій у кав’ярні в Хабаровську? ________________________
- Як називає І. Багряний ешелон ОГПУ –
НКВС? _____________________________________
- На
якій відстані від оселі Сірків було
розташоване найбільше селище Копитонівка? ____
- Кому
Фійона передавала привіт?
2 варіант
Літературний диктант
за
романом І. Багряного «Тигролови»
- З
ким Сірки зустрілися в тайзі?
____________________________________________________
- Що відомо про старшого брата Наталки
Сірківни? ___________________________________
- Чий
це портрет?
«Стежкою йшла двонога істота. Обірвана. Худа, як кістяк. Волосаті
груди їй ходили під сухими ребрами, що
вилазили з лахміття … Він зовсім молодий … Почорніле обличчя з міцно стиснутими
щелепами заросло щетиною. На крутому лобі дві глибокі зморшки сторч між крилами
брів. Великі очі горіли, мов у божевільного». _______________________________________
- Від
кого рятує Григорій Многогрішний Наталку Сірків ну?
___________________________
- У
якому місці маньчжурського кордону Григорій та Наталка перейшли на той бік
Амуру?
- Яку
приказку любив повторювати старший Сірко?
___________________________________
- Хто
весь час переслідує Григорія Многогрішного – героя роману І. Багряного?
__________
- Де
відбуваються події роману? ______________________________________________________
- Як
у творі називають брата Наталки?
_______________________________________________
- Яких
«кішок» ловила родина Сірків і здавала в Хабаровськ?
__________________________
- Хто
сказав Григорію,щоб він вірив у своє щастя, бо у сміливих воно завжди є?
__________
- Назвіть кульмінаційний епізод твору.
_______________________________________________
Немає коментарів:
Дописати коментар