Загальна кількість переглядів сторінки

пʼятницю, 12 грудня 2014 р.

Нова українська література

   1  варіант                             ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ:
                                          Нова  українська  література

  1. Кого називають зачинателем нової української літератури?
  А  Г. Квітку-Основ’яненка;                                       В  І. Котляревського;
  Б  Г. Сковороду;                                                          Г  Т. Шевченка.

  1. Яким рядком починається «Енеїда» І. Котляревського?
  А  «Смутний і невеселий…»;                                     В  «Еней тоді як народився…»;
  Б  «Еней був парубок моторний»;                              Г  «Еней од радості нестямивсь…».

3.   Який персонаж «Наталки Полтавки» виконує пісню, перероблену з вірша Г. Сковороди    
             «Всякому городу – нрав і права»?
         А  Наталка;                                                                   В  Тетерваковський;
         Б  Горпина Терпи лиха;                                               Г  Макогоненко.

4.   Поезія «Дивлюсь я на небо…» належить:
        А  М. Костомарову;                                                      В  М. Петренку;
         Б  П. Гулаку-Артемовському;                                     Г  Є. Гребінці.

  1. «Русалка Дністровая» - це:
  А  альманах;                                                                   В  фольклорно-літературна збірка;
  Б  літературний часопис;                                              Г  газета.

  1. Лірична поезія М. Шашкевича «Веснівка» утверджує ідеали:
  А  романтизму;                 Б  реалізму;                 В  класицизму»                 Г  сентименталізму.

  1. Виконуючи доручення купця, Василь мав їхати з хурою до Одеси, а звідти – до Москви.
   До якого свята він обіцяв Марусі повернутися?
   А  до Трійці;                     Б  до Спаса;                 В  до Пречистої;               Г  до Різдва.

  1. Який твір Г. Квітки-Основ’яненка належить до сатирико-гумористичних творів?
  А  «Маруся»;                                                          В  «Конотопська відьма»;
        Б  «Щира любов»;                                                  Г  «Сватання на Гончарівці».

      9.    Дайте визначення.
        Сентименталізм – це__________________________________________________________________

10   Визначте будову строфи, віршовий розмір, риму, порядок римування поеми «Енеїда».
                         Еней був парубок моторний
                         І хлопець хоч куди козак,
                         Удавсь на всеє зле проворний,
                         Завзятіший од всіх бурлак.
                         Но греки, як спаливши Трою,
                         Зробили з неї купу гною,
                         Він, взявши торбу, тягу дав,
                         Забравши деяких троянців,
                         Осмалених, як гиря, ланців,
                         П’ятами з Трої накивав.
Строфа: ___________________________________________________________
Віршований розмір: _________________________________________________
Порядок римування _________________________________________________
Рима: _____________________________________________________________

11.   Розкрийте роль пісень у п’єсі І. Котляревського «Наталка Полтавка».         



 
 2  варіант                                    ЗАВДАННЯ  ДО  ТЕМИ:
                                           Нова українська література

  1. Назвіть прізвище конотопського поміщика, коштом якого вийшли перші три частини «Енеїди».
  А  М.Семижон;                 Б  М. Пурпура;                 В  В. Лукашевич;                 Г  В.  Капніст.

  1. Ліричному героєві поезії В. Забіли «Не щебечи,соловейку…» весела пісня солов’я «душу
   роздирає». Якого птаха  легше було б йому слухати?
  А  горобця;                        Б  зозулю;                         В  жайворонка;                     Г  пугача.

  1. Скільки пісень увів І. Котляревський до п’єси «Наталка Полтавка»?
  А  19;                                  Б  20;                                  В  21;                                     Г  22.

  1. Який вислів найкраще характеризує Г. Квітку-Основ’яненка?
  А  основоположник української літератури;
  Б  основоположник художньої прози в новій українській літературі;
  В зачинатель української літератури;
  Г  видатний філософ.

  1. Як називається гурток, організований М. Шашкевичем?
  А  «Руська трійця»;                           В  «Русалка Дністровая»;
  Б  «Син  Русі»;                                   Г  «Руська мова».

  1. Які події зображено в третій частині «Енеїда» І. Котляревського?
  А  гостювання Енея й троянців у Карфагені;
  Б  перебування Енея й троянців на острові  Сицилія;
  В  мандрівка Енея до пекла і раю;
  Г  перебування Енея на Латинській землі.

  1. Яке справжнє прізвище Г. Квітки-Основ’яненка?
  А  Основ’яненко;                 Б  Шидловський;                  В  Квітка;                  Г  Квіточка.

  1. Твір П. Гулака-Артемовського «Рибалка» розкриває невластивий авторові раніше
  романтичний  світ. Який жанр цього твору?
  А  балада;                              Б  байка;                                В  вірш-послання;      Г  переклад.

  1. Доведіть, що «Наталка Полтавка» є соціально-побутовою драмою.
  2. Поясніть зв’язок оповідання М. Гоголя «Вечір проти Івана Купала» з фольклором, етичними уявленнями українського народу.


Контрольна робота № 4. Творчість М. Гоголя, Т. Шевченка.

І варіант

Початковий рівень ( 3 б. )

Виберіть одну правильну відповідь.

  1. Укажіть, хто є основоположником нової української літератури:
А  П. Куліш                                           Б  Г. Квітка-Основ’яненко
В  Т. Шевченко                                     Г  І. Котляревський

       2. Який твір Т. Шевченка відкрив перше видання «Кобзаря»?
            А  «Тополя»                                          Б  «Причинна»
            В  «Думи мої, думи мої»                     Г  «Катерина»

       3. Укажіть часові межі, що охоплюють період «трьох літ» :
            А  1843-1845 рр.                                    Б  1843-1847 рр.
            В  1847-1850 рр.                                     Г  1843-1849 рр.

       4. До якого твору входять ці частини: «Галайда», «Конфедерати», «Титар», «Свято в
            Чигирині», «Три півні»?
            А «Гайдамаки»                       Б «Гамалія»                       В «Кавказ»                       Г «Сон»

       5. З’ясуйте, якого гетьмана згадує Т. Шевченко словами?
                                                Стоїть в селі Суботові
                                                На горі високій
                                                Домовина України
                                                Широка, глибока
         А  І. Мазепу                                                  Б  Б. Хмельницького
         В  П. Дорошенка                                          Г  П. Конашевича-Сагайдачного

       6. Що таке ліро-епіка?
           А  це такий жанр, у якому поєднуються ознаки і лірики, і епосу
           Б  один із літературних родів, у якому життя відображається через передачу почуттів,
                думок людини
           В  це перший ступінь класифікації літературних творів, визначення, до якого
                літературного роду належить твір
           Г  це об’єктивно змальований образ у розповідному художньому творі

Середній та достатній рівні ( 7  б. )

Завдання 7  має  шість варіантів відповідей, з яких три  правильні. Виберіть усі правильні і позначте їх.

      7. Установіть особливості романтизму  як літературного напряму:
          А  Зображення неординарних людей у виняткових обставинах: змалювання незвичайних подій, іноді фантастичних або трагічних
          Б  Герої творів – сильні особистості, відважні, дуже вродливі, які прагнуть змінити світ, або ж навпаки, ниці, потворні
          В  Декоративна пишність, вигадливість і мальовничість форм
          Г  Велика увага до зображення героїчної національної історії
          Д  Звернення до живої деталі, чуттєвої конкретності та до індивідуалізації
          Е  Релігійність

      8. Установіть відповідність між терміном та його значенням:
         1 алегорія          А  масова  драматична вистава на сюжети релігійних легенд
         2 гротеск           Б  один із тропів поетичної мови, у якому абстрактне поняття втілюється в
                                         конкретному образі, де в образі рослин, тварин, явищ природи
                                         змальовуються людські риси і характери
         3  елегія             В художній прийом у літературі й мистецтві, що ґрунтується на свідомому
                                        перебільшенні, несподіваних сполученнях, контрастах нереального,
                                        трагічного й комічного
         4  містерія          Г  один із жанрів лірики; вірш, у якому виражені настрої смутку, журби,
                                          розуму, туги
                                     Д пряме, найгостріше засудження якоїсь вади

     9. Установіть відповідність між жанрами та назвами творів.
         1. Поема-містерія                    А  Т. Шевченко «Чигирине, Чигирине…»
         2. Бувальщина                          Б  Т. Шевченко «Причинна»
         3. Поема-інвектива                  В  Т. Шевченко «Сон»
         4. Балада                                   Г  М. Гоголь «Вечір проти Івана купала»
                                                           Д  Т. Шевченко «Великий льох»

       10. Допишіть речення.
           Баладою називають …  . Наприклад, твори Т. Шевченка … .

       11.  У якій поемі Т. Шевченко засудив загарбницьку імперську політику російського
             царського уряду? 

  1. З якого твору Т. Шевченка взято цей опис? З’ясуйте його вид і вкажіть найвиразніші
художні засоби.
                             Реве та стогне Дніпр широкий,
                                Сердитий вітер завива,
                                Додолу верби гне високі,
                                Горами хвилю підійма.
                                І блідий місяць на ту пору
                                Із хмари де-де виглядав,
                                Неначе човен в синім морі,
                                То виринав, то потопав.

  1. Дайте загальну характеристику ранній творчості Т. Шевченка. 

Високий рівень ( 2 б. )

  1. Напишіть міні-твір-роздум на одну із тем:
«Корені добра і зла у творі М. Гоголя «Вечір проти Івана купала»
            «Зображення історичного минулого України в творчості Т. Шевченка»
«Мої роздуми, викликані прочитанням творів Т. Шевченка»
 

Контрольна робота № 4. Творчість М. Гоголя, Т. Шевченка.

ІІ варіант

 Початковий рівень ( 3 б. )

 Виберіть одну правильну відповідь.

  1. З’ясуйте, хто сказав про Шевченка такі слова: «Він був сином мужика і став володарем у
царстві Духа. Він був кріпаком і став велетнем у царстві людської культури»
А  І. Франко                                                Б  П. Куліш
В  М. Вовчок                                               Г  Леся Українка

       2.   З’ясуйте, до якого твору Т. Шевченка відома пейзажна картина «Реве та стогне Дніпр
              широкий» є вступом:
             А  до балади «Причинна»                                 Б  до балади «Тополя»
             В  до балади «Лілея»                                         Г  до поеми «Гайдамаки»

       3. До якого періоду належать такі твори: «Розрита могила», «Сон», «Кавказ», «Заповіт»
        А  періоду «Трьох літ»                                      Б  «В казематі»
         В  рання поезія                                                   Г  поезія останніх років життя

     4.  Яке місто згадується у рядках поеми «Сон» Т.Шевченка?
        А  Москва                    Б  Київ                    В  Санкт-Петербург                   Г  Переяслав-Хмельницький

     5.  З’ясуйте, що стало основою для написання Т. Шевченком поеми «Гайдамаки»:
         А  особисті враження про гайдамаків, почуті від діда
         Б  історичні пісні та перекази
         В  матеріали Санкт-Петербурзьких  архівів
         Г  бажання правдиво відтворити дії та вчинки гайдамак

     6.  З’ясуйте, коли Т. Шевченко написав «Заповіт»:
         А  у Переяславі-Хмельницькому, коли захворів 1845 р., перебуваючи у Козачковського
         Б  напередодні смерті, у 1861р., у Петербурзі
         В  в період арешту та ув’язнення за активну участь у Кирило-Мефодіївському братстві
         Г  після подорожі Україною, у 1844 р.?

Середній та достатній рівні ( 7 б. )

Завдання 7  має  шість варіантів відповідей, з яких три  правильні. Виберіть усі правильні і позначте їх.

     7. Установіть за характеристикою героїв їх належність до твору Т. Шевченка «Гайдамаки».
        А « Не витерпів святої кари, Упав, сердега. Пропадай, душа, без сповіді святої!»
        Б  «…гнувся, бо не знав, Не знав, сіромаха, що виросли крила, Що неба достане, коли   полетить».
        В  « А на ліжку…ох, аж душно! Білі рученята розкидала, розкрилася… Як квіточка в гаю, Червоніє».
        Г  «Довго, довго, сердешная, Все йшла та питала; Було й таке, що під тином З сином ночувала».
        Д  «Прости мене. Я каралась Весь вік в чужій хаті… Прости мене, мій синочку! Я…я – твоя мати».
        Е  «Лютий ворог України, Голодна вовчиця».


    8. Установіть відповідність між терміном та його значенням:
      1 романс            А  пісні релігійного змісту, що були зібрані у Псалтирі і приписувались царю
                                       Давиду
      2 містерія           Б  переважно сатиричний художній прийом у мистецтві, заснований на нарочитому
                                       перетворенні дійсності за допомогою фантазії
      3 Псалом            В  пісня інтимного характеру, у якій головний конфлікт розкривається через
                                       переживання ліричного героя, його настрій, сприйняття навколишнього світу
      4 гротеск             Г  масова драматична вистава за релігійними сюжетами, яка відбувалася у святкові
                                        дні на майданах міст
                                   Д пряме, найгостріше засудження якоїсь вади

    9. Установіть відповідність між жанрами та назвами творів.
         1. Поема-містерія                    А  Т. Шевченко «Чигирине, Чигирине…»
         2. Бувальщина                          Б  Т. Шевченко «Причинна»
         3. Поема-інвектива                  В  Т. Шевченко «Сон»
         4. Балада                                   Г  М. Гоголь «Вечір проти Івана купала»
                                                           Д  Т. Шевченко «Великий льох»

    10. Допишіть речення.
         Містерією називають …  .
          Нею є твір Т. Шевченка …  .

    11. У якій поемі Т. Шевченка головним героєм є повсталий народ?

   12. Який вид опису використав Т. Шевченко в наведеному уривку, які художні засоби в
          ньому  найвиразніші?   
                                                  А Дніпр мов підслухав: широкий та синій,
                                                      Підняв гори-хвилі; а в очеретах
                                                       Реве, стогне. Завиває.
13. Дайте загальну характеристику  творчості Т. Шевченка періоду «трьох літ».


Високий рівень ( 2 б. )

  1. Напишіть міні-твір-роздум на одну із тем:
«Корені добра і зла у творі М. Гоголя «Вечір проти Івана купала»
            «Зображення історичного минулого України в творчості Т. Шевченка»
«Мої роздуми, викликані прочитанням творів Т. Шевченка»



1  варіант                                             Літературний  диктант
                                               за біографією Т. Г. Шевченка                                        
                                                  
  1. Де й коли народився Т. Г. Шевченко? ______________________________________________
  2. Як звали Тарасових батьків? _______________________________________________________
3.   Коли й у кого почав навчатися грамоти малий Тарас? ________________________________
4.   Хто був першим учителем малювання? _____________________________________________
5.   Коли Т. Шевченко вперше прибув до Петербурга? ____________________________________
6.   У якій повісті описано викуп Т. Шевченка з кріпацтва? _______________________________
7.   Де вчився Т. Шевченко після викупу? _______________________________________________
8.   Як називалася перша збірка Т. Шевченка? Які твори ввійшли до неї? __________________
9.   Коли відбулася друга поїздка поета в Україну? _______________________________________
     10.  Де Т. Шевченко написав «Заповіт»? ________________________________________________
     11.  Скільки часу перебував поет у Новопетрівському  укріпленні? ________________________
     12.  Продовжте речення.
  Літературна спадщина Шевченка містить:________________________________________________



 2  варіант                                              Літературний  диктант
                                                за  біографією Т. Г. Шевченка

  1. Коли помер і де був похований Т.Г. Шевченко?______________________________________
  2. Назвіть братів і сестер Т. Шевченка. ________________________________________________
  3. У якому творі Т. Шевченко розповідає про свою зустріч із І. Сошенком? ________________
  4. Коли поета викупили з неволі? _____________________________________________________
  5. Яке звання одержав Т. Шевченко після закінчення Академії мистецтв? _________________
  6. Коли і з ким Т. Шевченко здійснив першу подорож в Україну? _________________________
  7. Яким псевдонімом підписував свої прозові твори Т. Шевченко? _______________________
  8. Хто з видатних людей Росії допоміг Т. Шевченкові викупитися з неволі? _______________
  9. У якому році й де Т. Шевченком був написаний «Заповіт»? ____________________________
  10. Хто написав музику до «Заповіту»? _________________________________________________
  11. Твір Т. Шевченка про своє дитинство. Назва й автор твору про дитячі роки Т. Шевченка.
  12. Продовжте речення.
У творчості Т. Шевченка можна виділити  _____ періоди: ________________________________

    
1  варіант                                              Літературний диктант
                                          за поемою Т. Шевченка «Гайдамаки»

  1. У який період творчості Т. Шевченко написав поему «Гайдамаки»?
  А  у перший;                 Б  у другий;                 В  у третій;                 Г  у четвертий.

2.   Персонажами поеми Т. Шевченка «Гайдамаки» є:
  А  І. Вишневецький, Б. Хмельницький;          В  І. Гонта, М. Залізняк;
  Б  І. Сірко, П. Сагайдачний;                              Г  У. Кармелюк, І. Сірко.

 3.    Композиція поеми Т. Шевченка «Гайдамаки»:
   А  має два епілоги;                                            В  має два вступи;
   Б  не має вступу;                                                Г  не має епілогу.

 4.   Укажіть, яким є твір Т. Шевченка «Гайдамаки» за родом літератури. _________________
  
5.      Сформулюйте ідею твору. _________________________________________________________
6.      На початку поеми «Гайдамаки» це затурканий наймит, згодом у вирі повстання він стає мужнім месником. Хто цей герой? __________________________________________________
7.      Чого чекають запорожці та гайдамаки в діброві біля Чигирина? _______________________
8.      Від кого Ярема почув про долю титаря та Оксани? ___________________________________
9.      Якою була доля Гонти? ___________________________________________________________
10.  Яка з частин поеми починається поданими словами?
                                Минають дні, минає літо,
                                А Україна, знай, горить…
 11. Який з епізодів поеми справив на вас найбільше враження й чому саме? _______________



2  варіант                                                 Літературний диктант
                                             за поемою Т. Шевченка «Гайдамаки»

  1. Яка історична особа є героєм поеми Т. Шевченка «Гайдамаки»?
  А  М. Залізняк;                 Б  У. Кармелюк;                 В  П. Сагайдачний;                 Г  О. Довбуш.

 2.   Яка тема поеми Т. Шевченка «Гайдамаки»?
   А  боротьба українського народу проти польської шляхти;
   Б  тема долі жінки;
   В  боротьба запорожців проти турецьких завойовників;
   Г  протест проти самодержавства.

3.   Скількома лініями розгортається сюжет поеми Т. Шевченка «Гайдамаки»?
  А  двома;                            Б  трьома;                            В  чотирма;                              Г  однією.

 4.Визначте жанр твору Т. Шевченка «Гайдамаки». _____________________________________
      5.   Сформулюйте тему твору. _________________________________________________________
6.   Як загинув батько Оксани? ________________________________________________________
7.   Яке прізвище дали гайдамаки Яремі? _______________________________________________
8.   Хто врятував Оксану від ляхів? ____________________________________________________
9.   За що Гонта вбив своїх синів? ______________________________________________________
    10.   Яка з частин поеми починається  поданими словами?
                      Все йде, все минає – і краю немає.
                      Куди ж воно ділось? Відкіля взялося?
11.  Який з епізодів твору справив на вас  найбільше враження й чому саме? ________________




  1  варіант                                       Літературний диктант
                      за творами Т. Шевченка «Кавказ», «Великий льох», «Сон»
                (національна проблематика у творчості Т. Шевченка періоду «Трьох  літ»)

  1. З ким автор у поемі «Кавказ» порівнює душу живу, волю народу? _____________________
  2. Який художній прийом використано в поданих рядках?
                                   Од молдованина до фінна
                                   На всіх язиках все мовчить,
                                    Бо благоденствує !
  1. Кому присвячена поема «Кавказ»? __________________________________________________
  2. Де зупинилися три душі з містерії «Великий льох»? ___________________________________
  3. Чому вода, яку принесла додому Пріся, була отруйною? _______________________________
  4. Яких «національностей» три ворони? _______________________________________________
  5. Що символізує образ «великого льоха»? _____________________________________________
  6. З чого почався сон  ліричного героя з поеми «Сон»? __________________________________
  7. Поясніть, як інакше можна висловити зміст рядків: «І царята, і старчата – Адамові діти».____________________________________________________________________________
  8.  Що запропонував героєві земляк, якого він зустрів у місті? ___________________________
  9.  З чого «недобитки православні» зрозуміли, що «батюшка гуля»? ______________________
  10.  Стоячи біля пам’ятника Петру І, герой нібито чує чиюсь сумну пісню. Хто й про що співає? ___________________________________________________________________________



  2 варіант                                        Літературний диктант
                     за творами Т. Шевченка «Кавказ», «Великий льох», «Сон»
               (національна проблематика у творчості Т. Шевченка періоду «Трьох літ»)

  1. До кого звернені слова автора в поемі «Кавказ»?
                          Не нам на прю з тобою стати !
                          Не нам діла твої судить !
 2.   Який художній прийом використано в поданих рядках?
                           За горами гори, хмарою повиті,
                           Засіяні горем, кровію политі.
3.   Чиї слова автор узяв за епіграф до поеми «Кавказ? ___________________________________
4.   Чого чекають три душі з містерії «Великий льох»? ____________________________________
5.   За що карається друга душа? _______________________________________________________
6.   Кого уособлюють три ворони? ______________________________________________________                                       
      7.   Чим хизується «українська» ворона? ________________________________________________
      8.   Герой поеми «Сон» милується землею, що «повита красою, сонце зустрічає».Чому при
          цьому плаче його душа? ____________________________________________________________
  1. Чого злякався герой, коли прилетів у місто? _________________________________________
  2. Про кого йдеться  в напису «Первому вторая»? _______________________________________
  3. Чому герой бідкається, що повірив «віршомазам»? ___________________________________
  4. Що зробило царя наприкінці сну безсилим, «худим, мов кошеня»? _____________________


 1 варіант                                              Літературний диктант
                                            за поемою Т. Шевченка «Катерина»

  1. Яку поему присвятив Т. Шевченко одному з учасників викупу його з кріпацтва?
  А   «Сон»;                 Б  «Катерина»;                 В  «Гайдамаки»;                 Г  «Наймичка».

  1. Тема поеми Т. Шевченка «Катерина» - змалювання трагічної долі:
  А  матері, яка підкидає свою дитину іншим;
  Б  жінки, яка зважується на помсту своєму кривдникові;
  В  матері-кріпачки, яка мріє про щасливе майбутнє сина;
  Г зневаженої жінки-покритки.

  1. Якою композиційною частиною поеми «Катерина» є поданий уривок
                             Чорнобрива Катерина
                              Найшла, що шукала.
                              Дунув вітер понад ставом –
                             І сліду не стало …
  А  експозицією;                 Б  зав’язкою;                 В  кульмінацією;                 Г  розв’язкою.

  1. Який прийом яскраво виражений у поданих рядках?
                              Не журиться Катерина –
                              Слізоньки втирає … ,
                              Не журиться Катерина –
                              Вмиється сльозою.
   А  антитеза;                        Б  тавтологія;                В  алегорія;                          Г  порівняння.

  1. Чому батьки проганяють Катерину з дому?
  А  через конфлікт із дочкою;
  Б  під тиском непорушних моральних норм того часу;
  В  хочуть покарати її за неслухняність;
  Г  щоб вона знайшла батька своєї дитини.

  1. Яку пісню співала Катерина, стоячи під калиною біля криниці?
  А  «Ой не ходи, Грицю, та й на вечорниці»;          В  «Ой не світи,місяченьку»;
  Б  «Стоїть гора високая»;                                          Г  «Чорнії брови, карії очі».

  1. Як Катерина назвала свого сина?
  А  Петро;                                 Б  Іван;                        В  Василь;                             Г  Степан.

  1. Кого раніше називали покритками?
  А  ледащиць;                                       В  дівчат, які народжували позашлюбних дітей;
  Б  дівчат легкої поведінки;                Г  дівчат, які виходили заміж за москалів.

  1. Який вихід із ситуації, що склалася, знайшла для себе Катерина?
  А  вона втопилася;                              В  знайшла іншого чоловіка;
  Б  вона повісилася;                              Г  ходила по містам і селам побиратися.

  1. Із якою метою Т. Шевченко вводить у поему «Катерина» ліричні відступи? Розкрийте питання.


 2 варіант                               Літературний диктант
                                   за поемою Т. Шевченка «Катерина» 

  1. У якому з творів Т. Шевченка провідною є тема долі жінки?
  А  «Перебендя»;                 Б  «Катерина»;                 В  «Гамалія»;                 Г  «Гайдамаки».

  1. Кому Т. Шевченко присвятив поему «Катерина»?
  А  В.Жуковському;                                В  І. Сошенку;
  Б  М. Щепкіну;                                       Г  Марку Вовчку.

  1. Якою композиційною частиною поеми «Катерина є поданий уривок?
                     Покинь мень, забудь мене, та не кидай сина.
                     Не покинеш?..Серце моє, не втікай од мене…
                     Я винесу тобі сина. …
                     Утік!.. нема!.. Сина, сина батько одцурався!
    А  експозицією;                 Б  зав’язкою;                   В  кульмінацією;               Г  розв’язкою.

  1. Який художній троп яскраво виражений у поданих рядках?
                         Коло серця – мов гадина
                         Чорна повернулась.
  А  алегорія;                           Б  антитеза;                     В  порівняння;                   Г  метафора.

  1. Поема Т. Шевченка «Катерина» розпочинається
  А  описом природи;                                                         В  роздумами про долю України;  
  Б  застереженням автора, зверненням до дівчат;          Г  описом зовнішності героїні.

  1. Що означає вислів «Катрусю накрили»?
  А  вистежили, з ким вона зустрічається;                       В  заборонили ходити на вечорниці;
  Б  їй пов’язали голову, як замужній жінці;                    Г  заборонили виходити заміж.

  1. Як покарали батьки свою єдину доньку?
  А  постригли наголо;                                                        В  віддали в найми;
  Б  заборонили гуляти з подружками;                              Г  вигнали з дому.

  1. Як раніше називали дитину, народжену поза шлюбом?
  А  сирота;                               Б  безбатченко;                  В  байстрюк;                       Г  найда.

  1. Як склалася подальша доля Івана?
  А  його всиновили добрі люди;                                       В  його знайшов і забрав до себе батько;
  Б  він став поводирем сліпого кобзаря;                          Г  він помер з голоду.

  1. Дайте стисле порівняння поем Т. Шевченка «Катерина» і «Наймичка» за планом.
                              Спільне та відмінне в поемах
1)      Вступ у «Наймичці» та «Катерині».
2)      Наявність ліричних відступів.
3)      Любов Катерини й Ганни до своєї дитини.
4)      Покора та слабкодухість Катерини й сила духу Ганни


  1 варіант                               ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ:
                                         Творчість Т. Шевченка
  1. У якій поемі Т. Шевченко вдається до сатири на самодержавство?
  А  «І мертвим, і живим …»;                               В  «Сон» («У всякого своя доля ...»);
  Б  «Три літа»;                                                       Г  «Єретик».

  1. У якому творі Т. Шевченка звучить тема національно-визвольної боротьби чеського народу7
  А  Кавказ;                                                            В  «Єретик»;
  Б  «Згадайте, братія моя …»;                             Г  «Великий льох».

  1. Який із названих творів написаний у жанрі послання?
  А  «І виріс я на чужині …»;                               В  «І мертвим і живим …»;
  Б  «Ісаія. Глава 35»;                                            Г  «Осії глава ХІV».

  1. У якому зі своїх творів Т. Шевченко ставить царя в один ряд із псами і гончими?
  А  «Єретик»;                 Б   «Кавказ»;                 В  «Юродивий»;                 Г  «Неофіти».

  1. Поезія Т. Шевченка «Мені однаково …» має яскраво виражені:
  А  інтимні мотиви;                                              В  інтернаціональні мотиви;
  Б  патріотичні мотиви;                                        Г песимістичні мотиви. 

  1. Провідною ідеєю поеми Т. Шевченка «Кавказ» є:
  А  показ загарбницької політики російського самодержавства на Кавказі;
  Б  зображення тяжкої долі поневолених Росією народів Кавказу;
  В  Заклик до об’єднання зусиль народів для боротьби проти спільного ворога – російського
        царату.     
        Г  саркастичне глузування з російського царя.

  1. Символіка якого числа лежить в основі поеми «Великий льох»?
  А  три;                           Б  п’ять;                            В  шість;                              Г  сім.

  1. Із якого твору ці рядки?
                                      І потече сторіками
                                      Кров у синє море
                                      Дітей ваших… і не буде
                                      Кому помагати.
                                      Одцурається брат брата
                                       І дитини мати.
  А  «Кавказ»;                                                            В  «Сон» (У всякого своя доля …»);
  Б  «Гайдамаки»;                                                      Г  «І мертвим і живим …».

  1. Продовжте визначення.
Вірш, який пройнятий настроями журби, смутку, у ньому часто звучить скарга на життєві
         негаразди, містяться гіркі роздуми про швидкоплинність людського життя, - це _______________

  1. Дайте визначення.
Містерія – це ______________________________________________________________________

  1. Продовжте визначення.
Хвалебна пісня на честь якогось божества, героя або урочисто події - це ____________________

  1. Назвіть основні особливості балади. _______________________________________________

Назвіть поезії, у яких Т. Шевченко звертається до своїх попередників. Про що  в них розповідається?
 
 2 варіант                                  ЗАВДАННЯ  ДО  ТЕМИ:
                                            Творчість  Т. Шевченка

  1. Яку ідею стверджує Т. Шевченко поезією «До Основ’яненка»?
        А  пробудження в українців гідності, запорозького лицарства й честі;
        Б  заклику до об’єднання в єдину державу всіх слов’янських народів;
        В  викриття завойовницької політики царської Росії;
        Г  розвінчання лицемірства церкви.

  1. До кого звертається Т. Шевченко посланням «І мертвим, і живим …»?
  А  до низового козацтва;                                        В  до міщанства;
  Б  до козацької старшини;                                      Г  до української інтелігенції.

  1. До якого жанру належить твір Т. Шевченка «Сон» («У всякого своя доля …»)?
  А  лірична поезія;          Б  побутова поема;          В  історична поема;          Г  сатирична поема.

  1. Кому Т. Шевченко присвятив вступ до поеми «Єретик»?
  А  В. Жуковському;                                                 В  Я. де Бальменові;
  Б  М. Щепкіну;                                                         Г  П. Шафарикові.

  1. До якого циклу належить поезія Т. Шевченка «Садок вишневий коло хати»?
  А  «Давидові псалми;                                               В  «В казематі»;
  Б  «Сон»;                                                                    Г  «Три літа».

  1. У якому творі Т. Шевченка змальовано образ Прометея?
  А  «Кавказ»;                   Б  «Єретик»;                      В  «Сон»;                             Г  «Великий льох».

  1. Який вірш Т. Шевченка є «подражанієм» розділу з Біблії одного з пророків Ізраїлю?
  А  «Молитва»;                                                           В  «Ісаія. Глава 35»;
  Б  «Доля»;                                                                  Г  «Мені однаково …».

  1. Із якого твору ці рядки?
                                  Зійде сонце,
                                 Осушіть, пригріє,
                                 А онуки? Їм байдуже,
                                Панам жито сіють.
  А  «Сон»;                                                                   В  «Кавказ»;
  Б  «Гайдамаки»;                                                        Г  «Стоїть в селі Суботові».

  1. Дайте визначення.
  Лірична поема – це ___________________________________________________________________

  1.   Продовжте визначення.
   За жанром «Великий льох» - це ________________________________________________________

  1.   Назвіть твори, що складають літературну спадщину Т. Шевченка. ____________________

  1.    Розкрийте особливості композиції та специфіку символізації у творі Т. Шевченка  
               «Великий льох». _________________________________________________________________





 1 варіант                                     Літературний диктант
                                   за романом П. Куліша «Чорна рада»

  1. Твір  П. Куліша «Чорна рада» за жанром:
  А  лицарський роман;                                          В  історичний роман-хроніка;
  Б  пригодницький роман;                                    Г  етнографічний роман-феєрія.

  1. Кульмінаційним моментом основної сюжетної лінії твору «Чорна рада» є:
  А  сама Чорна рада;                                              В  одруження Петра й Лесі;
  Б  смерть Сомка й Шрама;                                   Г  двобій Петра й Кирила Тура.

  1. Про кого Куліш у романі пише: «Був тяжко грошовитий да й веселий пан із козацтва»?
   А  про Гвинтівку;                                                 В  про Череваня;
   Б  про Васюту;                                                      Г  про Петра Шрамченка.

  1. Художню структуру «Чорної ради» П. Куліш будує за зразком:
  А  історичних романів В. Скотта;                        В  повісті М. Гоголя «Тарас Бульба»;
  Б  історичних поем Т. Шевченка;                         Г  твору І. Франка «Іван Вишенський».

  1. Композиційним прийомом, який об’єднує всі події в романі П. Куліша, є образ
  А  пісні;                           Б  мови;                           В  калини;                           Г  дороги.

  1. У романі розповідається про те, як ішла боротьба за гетьманство. Гетьманом вибрали одного з названих персонажів:
  А  Павла Тетерю;                                                     В  Якима Сомка;
  Б  Івана Брюховецького;                                         Г  Юрася Хмельницького. 

  1. Хто з персонажів роману єдиний раз заплакав від того, що Вкраїна розірвана надвоє?
  А  Кирило Тур;                                                         В полковник Шрам;
  Б  «Божий чоловік»;                                                 Г  Петро Шраменко.

  1. Який персонаж випадає з логічного ряду?
  А  Шрам;                          Б  Шраменко;                  В  Кирило Тур;                     Г  Іванець.

  1. Двобій Петра та Кирила Тура – це:
         А  зав’язка романтичної сюжетної лінії (Петро – Леся);
         Б  вставний епізод;
         В  кульмінаційна точка романтичної сюжетної лінії (Петро – Леся);
         Г  зав’язка історичної сюжетної лінії (обрання  гетьмана).

10.   Темою твору П. Куліша «Чорна рада» є:
   А  змалювання боротьби за гетьманську булаву;
   Б  заклик до єднання козацтва;
   В  одруження Петра і Лесі;
   Г  розбрат серед козацтва, яке поділилося на козацьку старшину та низове козацтво.

  1.    Який троп використаний у поданому уривку?
Ідуть вони, аж бандура заговорила голосніше.
А  епітет;                     Б  уособлення;                       В  метафора;                        Г  гіпербола.

  1. До якої лексичної групи належать слова «…підперезувались по жупану, а кунтуші носили наопашки»?
  А  загальновживані слова;                                             В  архаїзми;
  Б  діалектизми;                                                                Г  вульгаризми.


 2 варіант                       Літературний  диктант
                         за  романом П. Куліша «Чорна рада»

  1. У творі П. Куліша «Чорна рада» яскраво  виражені ознаки:
  А  реалізму;                 Б  модернізму;                 В  класицизму;                 Г  романтизму.

  1. Що лежить в основі головної сюжетної лінії роману П. Куліша «Чорна рада»?
  А  війна з ляхами;                                                  В  історія життя Шрама;
  Б  вибори гетьмана;                                               Г  кохання Лесі і Петра.

  1. Про кого П. Куліш у романі пише: «Був собі дідусь такий мізерний, мов  зараз тілько з неволі випущений: невеличкий, похилий, очі йому позападали і наче до чого придивляються, а губи якось покривились, що ти б сказав – він і зроду не сміявся …»?
  А  про Михайла Череваня;                                    В  про Василя Невольника;
  Б  про тараса Сурмача;                                          Г  про Гвинтівку.

  1. Історичним джерелом, використаним П. Кулішем у сюжеті роману «Чорна рада», послужив:
  А  Київський літопис;                                            В  Літопис Самовидця;
  Б  Галицько-Волинський літопис;                        Г  Літопис Григорія Грабянки.

  1. Провідною ідеєю твору П. Куліша «Чорна рада» є:
  А  єднання України, встановлення миру, суспільної справедливості;
  Б  любов – найвища цінність людського життя;
  В  людині слід жити за «законами серця»;
  Г  збереження культурних пам’яток.

  1. У романі П. Куліш пише про гетьманів України:
        А  Б. Хмельницького й П. Орлика;                     В  І. Брюховецького й Я. Сомка;
        Б  П. Дорошенка й П. Полуботка;                       Г  П. Сагайдачного й І. Мазепу.

  1. Укажіть справжнє прізвище полковника Шрама:
  А  Остряниця;                 Б  Чуприна;                   В  Чепурний;                 Г  Чупренко.

  1. Який персонаж випадає з логічного ряду?
  А  Яким Сомко;                                                     В  Іванець;
  Б  Павло Тетеря;                                                    Г  Петро Шрам.

  1. Розмова, яка відбувається в садибі Череваня, - це:
  А  експозиція;                                                         В  розв’язок;
  Б  зав’язка;                                                               Г  поза сюжетний елемент.

  1. З якою метою полковник Шрам залишає рідні місця й вирушає в дорогу?
  А  щоб допомогти Сомкові залишитися гетьманом;
  Б  щоб зустрітися з бойовим товаришем Череванем;
  В  щоб одружити сина Петра;
  Г  щоб самому спробувати стати гетьманом.

  1. Який троп  використаний у поданому уривку: «Леся почервоніла, да аж нахилилася, як повна квітка в траві»?
  А  гіпербола;                   Б  порівняння;                  В  метафора;                     Г  епітет.

  1. До якої лексичної групи  належать слова: «Пика широка, засмалена на сонці …»?
  А  загальновживані слова;                                        В  вульгаризми4
  Б  архаїзми;                                                                Г  діалектизми.           



 1 варіант                     ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ:
                          Творчість П. Куліша, Марка Вовчка

1.   Укажіть, де народився письменник П. Куліш.
        А  у містечку Воронежі на Сумщині;
        Б  у містечку Новгороді-Сіверському на Чернігівщині;
        В  у містечку Глухові на Сумщині;
        Г у місті Києві.

  1. Укажіть стилістичну манеру Марка Вовчка.
  А  народництво;                 Б  сентименталізм;                 В  романтизм;                 Г  реалізм.

  1. Укажіть. Якою мовою пише свої перші твори Марко Вовчок.
  А  російською;                   Б  українською;                       В  німецькою;                 Г  польською.

  1. Укажіть, у чому полягає новаторство П. Куліша.
  А  уклав перший український тлумачний словник;
  Б  започаткував романтизм;
  В  створив перший в українській літературі історичний твір;
  Г  створив перший  в українській літературі історичний роман.

  1. Скільки поетичних збірок видав П. Куліш?
  А  три;                                   Б  п’ять;                                   В  шість;                           Г  чотири.                                                                                 

  1. Поезія П. Куліша «Троє схотінок» тематично  належить до лірики:
  А  філософської;                                      В  інтимної;                   
  Б  патріотичної;                                        Г  пейзажної.

  1. Укажіть жанр твору Марка Вовчка  «Максим Гримач».
  А  етюд;                                                     В  балада;
  Б  новела;                                                   Г  баладне оповідання.

  1. Події якого історичного періоду описані в романі П. Куліша «Чорна рада»?
  А початок козаччини;                               В  Руїна;
  Б  Хмельниччина;                                      Г  Коліївщина.

  1. Дайте визначення.
  Характер романтичний – це ____________________________________________________________
  Оповідання – це ______________________________________________________________________

  1. У яких літературних родах і жанрах виступала Марко Вовчок?
*  лірика                        *  вірші                       *  оповідання 
*  епос                            *  поеми                     *  повісті
*  драма                          *  байки                      *  романи
*  ліро-епос                    *  сатира                     *  п’єси

       Розкрийте романтичний образ Максима Гримача (за оповіданням Марка Вовчка).





 2 варіант                               ЗАВДАННЯ  ДО  ТЕМИ:
                            Творчість П. Куліша, Марка Вовчка

  1. Найкращим твором історичної прози в українській літературі називав «Чорну раду»:
  А  Т. Шевченко;                 Б  М. Шашкевич;                 В  М. Костомаров;                 Г  І. Франко.

  1. Хто називав Марка Вовчка своєю донею?
  А  П. Куліш                         Б  Т. Шевченко;                   В  М. Шашкевич;                   Г  І. Франко.

3.   Укажіть назву першої збірки оповідань Марка Вовчка.
  А  «Правдиві оповідання»;                                              В  «Народні казки»;
  Б  «Народні оповідання»;                                                 Г  «Інститутка».

4.   П. Куліш  є автором:
   А  першого українського тлумачного словника;          В  української абетки;
   Б  першого українського «Правопису»;                         Г  першої української стилістики. 

  1. Як називається альманах, який видавав П. Куліш?
  А  «Ластівка»;                     Б  «Хата»;                              В  «Дзвін»;                             Г  «Основа».

  1. головний герой оповідання Марка Вовчка «Максим Гримач» має _____ доньки.
  А  три;                                  Б  одну;                                   В дві;                                     Г  чотири.

  1. Який твір П. Куліша має епіграф: «Одной картины я желал быть вечный зритель»?
  А  «Заворожена криниця»;                                                  В  «До рідного народу»;
  Б  «Троє схотінок»;                                                              Г  «Святиня».

  1. Що сталося з козаком, якого покохала старша донька Максима Гримача Катерина?
  А  загинув під час бурі;                                                       В  загинув від ворожої кулі;
  Б  помер від хвороби;                                                           Г  сам кинувся у воду.

  1. Продовжте речення.
  Мета поезії П. Куліша «До рідного народу» - _____________________________________________

  1.  Дайте визначення.
Роман – це ________________________________________________________________________
Історичний роман – це ______________________________________________________________
Хроніка – це _______________________________________________________________________
   
         Розкрийте проблематику роману П. Куліша «Чорна рада». ______________________________




 1 варіант                                             Літературний диктант
                                          за романом І. Багряного «Тигролови»

  1. Як називалися паротяги, якими  етапували політв’язнів до Сибіру? ___________________
  2. хто був далекий предок Григорія Многогрішного? ____________________________________
  3. Кого характеризують слова: «Ось вона, козача кров! І ось вона – найвищий вияв не тільки жінки, а й взагалі людини його крові. Така юна й квітуча – така сувора, гартована й гонориста»? ______________________________________________________________________
  4. Яку назву мав населений пункт, куди Сірки збиралися відвезти непритомного Григорія?
  5. Як звали сестру Григорія Многогрішного? ___________________________________________
  6. Кого з лісових жителів пограбував Григорій Многогрішний, рятуючись від голодної смерті? ___________________________________________________________________________
  7. Як звали улюбленого собаку Наталки Сірківни? _____________________________________
  8. Як звали дружину Дядорова? _______________________________________________________
  9. Кого пригощали Гриць та Григорій у кав’ярні в Хабаровську? ________________________
  10.  Як називає І. Багряний ешелон ОГПУ – НКВС? _____________________________________
  11. На якій  відстані від оселі Сірків було розташоване найбільше селище Копитонівка? ____
  12. Кому Фійона передавала привіт?



  2 варіант                                  Літературний диктант
                                       за романом І. Багряного «Тигролови»

  1. З ким Сірки зустрілися в тайзі? ____________________________________________________
  2.  Що відомо про старшого брата Наталки Сірківни? ___________________________________
  3. Чий це портрет?
      «Стежкою йшла двонога істота. Обірвана. Худа, як кістяк. Волосаті груди  їй ходили під сухими ребрами, що вилазили з лахміття … Він зовсім молодий … Почорніле обличчя з міцно стиснутими щелепами заросло щетиною. На крутому лобі дві глибокі зморшки сторч між крилами брів. Великі очі горіли, мов у божевільного». _______________________________________
 +-
  1. Від кого рятує Григорій Многогрішний Наталку Сірків ну? ___________________________
  2. У якому місці маньчжурського кордону Григорій та Наталка перейшли на той бік Амуру?
  3. Яку приказку любив повторювати старший Сірко? ___________________________________
  4. Хто весь час переслідує Григорія Многогрішного – героя роману І. Багряного? __________
  5. Де відбуваються події роману? ______________________________________________________
  6. Як у творі називають брата Наталки? _______________________________________________
  7. Яких «кішок» ловила родина Сірків і здавала в Хабаровськ? __________________________
  8. Хто сказав Григорію,щоб він вірив у своє щастя, бо у сміливих воно завжди є? __________
  9.  Назвіть кульмінаційний епізод твору. _______________________________________________

            

Немає коментарів:

Дописати коментар