Загальна кількість переглядів сторінки

пʼятницю, 12 грудня 2014 р.

5 кл. К. р. (мова)

Контрольна робота № 1

Повторення вивченого у початкових класах

І рівень
 
1.     Виберіть рядок, у якому всі слова – частини мови:
     а) дієслово, прислівник, корінь, префікс.
     б) прикметник, прийменник, суфікс, прислівник;
     в) іменник, займенник, порівняння, закінчення;
     г) іменник, дієслово, прикметник, займенник;
   
2. До самостійних частин мови належать:
     а) дієслово, прикметник, іменник;
     б) прийменник, сполучник;
     в) сполучник, прийменник, прислівник;
     г) прийменник, сполучник, вигук.

3. Виділіть ряд, у якому всі слова – прикметники:
     а) радісний, далекий, золотий, низький;
     б) земля, підземний, заземлитися, земляний;
     в) край, Україна, рід, родина;
     г) весело, веселитися, веселий, сміх.

4. Вкажіть, у якому рядку всі слова – прислівники:
     а) веселий, лінивий, мрія, три;
     б) юний, щедрий, щирий, ранній;
     в) тьмяно, ніжно, вгорі, додому;
     г) чорнявий, густенький, густо, слово.

5. З-поміж указаних слів виділіть займенники другої  особи однини і множини:
     а) він, вона, воно, вони;
     б) ви, ти;
     в) я, ти, ми, ви;
     г) він, вона, воно, ми.

6. Укажіть речення, у якому є числівник:
     а) День був ясний, сонячний та теплий.
     б) Починалось бабине літо.
     в) Надворі стояла спека.
     г) Працює до сьомого поту.





ІІ рівень

7. Записати слова, знявши риску:
На/право, в/зимку, з/ранку, на/верх, , в/ранці, у/вечорі, на/ліво, на/весні, в/літку, в/низу.

8. Запишіть числа словами:
     15, 20, 60, 99, 2584.

ІІІ рівень

9. Складіть речення з дієсловом минулого часу.

10. Запишіть троє дієслів, з якими не пишеться разом.

11. Запишіть п’ять іменників – власних назв.

ІV рівень

Прочитайте текст.

     Раз після дощу виглянуло сонечко. І з’явилася кольорова веселка.
Хто не гляне на веселку, всяк милується нею. Запишалася веселка та й почала вихвалятися, що вона красивіша від самого сонця. Почуло таку мову сонце й каже: «Ти красива – це правда, але ж без мене й веселки не буває».
     А веселка тільки сміється та ще дужче вихваляється.
     Тоді сонечко розсердилося і сховалося за хмару – веселки як і не бувало.
                                                                                                       ( За К. Ушинським)
12. Випишіть із тексту приклади сполучників і прийменників.

13. Визначте, до якої частини мови належать виділені слова.

14. Напишіть продовження тексту ( 3 – 4 речень ).










                          
Контрольна робота № 1 

Повторення вивченого у початкових класах

                                                    
     Прочитайте текст. Виконайте подані після нього завдання 1 і 2.                   
           (1)Кілька днів поспіль на клені під моїм вікном з’являлася білка. (2)Вона то на
гілляці  сідала, то чіпкими пазурцями чіплялася за стовбур… (3) Ні дупла на клені не було, ні поживи якоїсь, щоб приманювати білку. (4)Проте щось кликало сюди вогнисте створіння з гострою мордочкою, щось приводило кілька днів поспіль.

      1. У родовому відмінку вжито в тексті виділений іменник
           А  клені
           Б  стовбур
           В  дупла
           Г  мордочкою                   
                                                                                                                                            1 бал 
       2. Особовий займенник ужито в реченні
          А  першому
          Б  другому
          В  третьому
          Г  четвертому
                                                                                                                                           1 бал      
         3. Доберіть приклади до зазначених частин мови (дві  групи прикладів є зай-
         вими).   
           Частина  мови                  Приклади
            1 прикметник                   А вечоріти, вечеряти
            2  прислівник                   Б вечірній, вечоровий
                                                       В вечірка, вечеря
                                                       Г щовечора, увечері                                                
                                                                                               2 бали
           4.  Дієслово у формі майбутнього часу вжито в реченні
                  А Сонце з золотого лука стрельнуло  донизу веселими стрілами.                
                  Б Що, братику, посієш, те й пожнеш.
                  В Люблю я темну ніч і золоті зірки.                         
             Г На широких горбах шуміли  під  вітром  віковічні дуби.
                                                                                                       1 бал                      
       5.  Закінчення  -ОЮ  в орудному відмінку однини матиме кожен
                іменник рядка      
           А  груша, дорога                           В  людина, душа
                Б   країна, земля                    Г  година, школа


          6.    Букву  И  на місці пропуску треба писати в кожному слові рядка       
                 А ход..ш, бач..ш                           В мовч..ш, скаж..ш           
            Б пиш..ш, роб..ш                 Г ріж..ш,  сид..ш
                                                                                                                                          1 бал
         7.     Правильно написано  кожен прислівник рядка
                 А взимку, шороку, право  руч
            Б взимку, щороку, праворуч

                 В в  зимку,  шороку,  праворуч       
            Г взимку, що  року, праворуч
                                                                                                                                      1 бал
           8.   Запишіть словосполучення, поставивши займенники, що в дужках, у
                 відповідній формі.
                Прийшов до (він) – _____________________________________________
                Подякувати (вона) –  ____________________________________________
                                                                                                                                      1 бал 
          9.     Запишіть математичний вираз словами, вживаючи прийменник до.        
                                                                50 + 16 = 66
                 ______________________________________________________________
                _______________________________________________________________

         10.      Складіть невеликий текст (4 – 5 речень ) на одну з поданих тем , ви-
                     кори ставши прийменники та сполучники. Підкресліть слова, що
                     належать до цих частин мови.
                      Теми: «Мова – найцінніший скарб»,  «З чого починається Батьківщина»,
           «Калиновий кущ».
                                                                                                                                      2 бали





















КОНТРОЛЬНА   РОБОТА   №2       
Словосполучення і речення. Головні і другорядні члени речення

1. Словосполученнями є всі поєднання слів у рядку
           А  літає високо, вітер і сонце, комп’ютерна програма
           Б  переді мною, осінній день, співає голосно
           В  приємний на смак, дуже тихо, ідуть діти
           Г  теплий дощ, написати листа, моя школа

2. Спонукальним є речення  
           А  Хай помріють тихенько в квіту журавлині літа.
           Б  Відлітають гуси і лелеки у краї заморські і далекі.
           В  Душевна пісня рідного краю летить за хвилею Дніпра.
           Г  Туман вечірній стелиться до ніг.                                                           

 3. З одним головним членом є речення
          А  Юрко та Ігор побігли до зеленого килима поля.
          Б  У садку пахло стиглими яблуками.
          В  Маленька пташка поклювала всі зернятка.
          Г  Пізніше за інші дерева прокидався дуб.

4. У реченні  Стріла осінь жінку у саду молоду, але сумну і сиву  додатком є слово
    А  осінь                      Б  саду                      В  жінку                      Г  сумну                                                                 
                                                                                                                                
 5. У реченні  Бабуся пригостила всіх варенням з малини  виділене слово є
    А  означенням                                             В  обставиною   
    Б  додатком                                                  Г  підметом
                                                                                                                                      
 6. Обставиною є виділене слово в реченні
    А  Над містом загуркотів грім.
    Б  Ніхто не побачить мої сни кольорові.
    В  Дощ несміливо стукає в шибку.
    Г  Найкращою є бабусина казка. 
                
7. Помилку у визначенні другорядних членів допущено в реченні
    А  Вітри безжально рвали тендітне  вбрання на берізці.
    Б  Важкі краплі роси падали зрідка і тихо в траву.
    В  Я зупиняю в лузі вітер.
    Г  І тихе щастя, і земне тепло приходять неквапливо у село. 
                                                                                                                                      
 8. Неправильно утворено словосполучення
   А  милуватися  краєвидом                             В  вибачте мені
   Б  прийти о дев’ятій годині                          Г  дякую вас



Завдання на встановлення відповідності

9. Встановіть відповідність між словосполученнями і головним словом у них.
Головне слово у словосполученні
      Приклади
1 . Іменник. 
2 . Прикметник.
3 . Займенник.
4 . Дієслово.                                                         
А. Друга в ряду
Б. Білий сніг.
В. Схожі на сніжинки.
Г. Учора падав.
Д. Нікому з нас.

10. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою.
1. Речення розповідне, неокличне.           А. Сніг випав уночі?
2. Речення спонукальне, неокличне.        Б. Ой, як гарно навкруги!
3. Речення питальне, неокличне.              В. Падай, падай, сніг, на поріг.
4. Речення спонукальне, окличне.            Г. Білесенькі сніжиночки, спускайтеся
                                                                            сюди!
                                                                        Д. У повітрі кружляли сніжинки.

11. Розберіть словосполучення учнівський зошит, весело співати.

 12.  Складіть речення за схемою


                                                                                                                                     
 13. Складіть невеликий текст (4 – 5 речень) на тему дбайливого ставлення до природи. Використайте в структурі тексту одне спонукальне та одне питальне речення.
    


                            
  

        
Контрольна робота № 2

Словосполучення.  Просте речення. Однорідні члени речення.

І рівень                                                                                           

Виберіть правильну відповідь
1.   Речення є :
      а) поєднанням рівноправних слів;
      б)  засобом називання предметів, їхніх дій, ознак;
      в)  поєднанням головного і залежного слів,
      г)  засобом вираження думки;
2. Словосполучення складається із:
      а) головного і залежного слів;
     б)  рівноправних слів;
      в)  слів, які у реченні виступають підметом і присудком;
      г)  поєднання іменника з прийменником.
3.  Другорядні члени речення - це :
      а)  додаток, підмет, означення;
      б)  означення, обставина, присудок;
      в) означення, обставина, додаток;
      г)  підмет, присудок, обставина.
4. У реченні Поспішайте творити добро присудок є:
      а) складеним іменним;
      б) складеним дієслівним;
     
в ) простим дієслівним.
5. Граматична основа речення складається з:
      а)  підмета і присудка;
      б)  присудка та означення;
      в)  підмета й означення;
      г)  присудка і додатка.
6. Після узагальнювального слова перед однорідними членами речення ставиться:
      а) двокрапка;
      б) тире;
      в) кома;    
     г) крапка з комою.

II рівень

1. Зробіть розбір словосполучення учнівський зошит.
2.У реченні Стьопа був рудий, вайлуватий  підкресліть граматичну основу.
3.Складіть речення за схемою:



III рівень

Завдання на встановлення відповідності
1. Встановіть відповідність між словосполученнями і головним словом у них.
Головне слово у словосполученні
Приклади
5 . Іменник. 
6 . Прикметник.
7 . Займенник.
8 . Дієслово.                                                         
А. Друга в ряду
Б. Білий сніг.
В. Схожі на сніжинки.
Г. Учора падав.
Д. Нікому з нас.


2. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою.
1. Речення розповідне, неокличне.           А. Сніг випав уночі?
2. Речення спонукальне, неокличне.        Б. Ой, як гарно навкруги!
3. Речення питальне, неокличне.              В. Падай, падай, сніг, на поріг.
4. Речення спонукальне, окличне.            Г. Білесенькі сніжиночки, спускайтеся
                                                                            сюди!
                                                                        Д. У повітрі кружляли сніжинки.

ІV рівень

Складіть твір-мініатюру на тему «Перший день зими», використовуючи однорідні члени речення.          

                            


















     

Контрольна робота № 3.
Звертання, вставні слова, пряма мова та діалог. Складне речення

І рівень

1. Укажіть серед  речень складне:
      а) Тихі, ніжні зорі спадали з неба ( Леся Українка).
     б) Так непомітно й містечко збігло ( Гр. Тютюнник).
     в) Сонце стало нижче ходити над землею і вже не гріло ( Гр. Тютюнник).
г)   Деревця в розсаднику підросли, і тепер вепри зміцніле коріння не висмикнуть (Гр.     Тютюнник).

2. Чим відрізняється діалог від речень із прямою мовою?
     а) у діалозі немає слів автора;
     б) кожна репліка діалогу записується з нового рядка;
     в) при діалозі не ставляться лапки;
     г) при діалозі не ставляться лапки, кожна репліка діалогу записується з нового рядка, перед нею ставиться тире.

3. Звертання ...
     а) називає того, хто звертається;
     б) називає того, до кого звертаються;
     в) виражає ставлення мовця до повідомлюваного ним;
     г) член речення, що називає особу чи предмет.


4. У реченні Казав пан : «Кожух дам!» ( нар. творч.) слова кожух дам є:  
     а) вставними словами;
     б) словами автора;
     в) прямою мовою;
     г) реплікою.

5. Укажіть речення з прямою мовою:
     а) Коли виходили з саду, дід простягнув Сашкові кілька антонівок.
     б) «А підріс же ти, як з води », - мовив дід після привітань.
     в) Сіли вони біля дерева і говорили про життя
     г) Дідусь сказав, що біля річки розрісся великий сад.

 6. Продовжіть твердження: Вставними називаємо слова…:
     а) які називають того, до кого звертаються;
     б) за допомогою яких висловлюється ставлення до того, про що говориться;
     в) пов’язані за змістом та граматично;
     г) які виступають членами речення.
  
  
 ІІ рівень

1. Зробіть синтаксичний розбір речення Сину, життя не проходить безхмарно!
2. Речення Станьмо, хлопці при долині перебудуйте так, щоб звертання стало підметом.
 3. Складіть і запишіть речення зі вставним словом, яке виражає невпевненість у тому, що повідомляється.
  
  
 III рівень

1.  Установіть відповідність між реченнями з прямою мовою та їх схемами.
1.     А : «П».                А. «Дорога та хата, де родила мене мати», - говорить
                                         прислів’я.
2.   « П », - а.                Б. Дідусь говорить, що любить хату свого дитинства.
3.   « П,- а,- п».             В Український народ стверджує: «Чужа хата не гріє».
4. «П ?» - а.                   Г. «Заходьте до господи,- сказала бабуся, - і будьте в ній
                                           дорогими гостями».                     
                                       Д. «Ти прибрала у кімнаті?» - запитала мама.

2. Встановіть відповідність.

Значення вставних слів :
   Приклади:
1. Впевненість .              А. Кажуть, у калині мамина любов і мудрість.
2. Різні почуття.             Б. Сади, на жаль, уже відцвіли.
3. Належність думки     В. Троянди, безперечно, чудово пахнуть.
комусь.                         
4.   Порядок викладу      Г. І, мабуть, молодість для того, щоб кожен мав свою                     
думок .                             весну.         
                                        Д. По-перше, сьогодні гарний день.


ІV рівень

Складіть телефонний діалог із товаришем (подругою) про майбутній вихідний день.




             КОНТРОЛЬНА  РОБОТА  №5.  Вимова звуків. Позначення на письмі  ненаголошених голосних.  Спрощення в групах приголосних. Чергування звуків.

1.           Правильну вимову слова   весна  відображено у варіанті
А  [ весна ]                         Б [висна ]                         B [ ви сна]                         Г [ ве сна]  

2.            Літеру  Е  на місці пропуску треба писати в кожному слові  рядка
А  ш…потіти, пш…ниця, бр…ніти                              В майст…р, л..п.невий, д…сятка
Б   в…рба, віт…р, леб…диний                                       Г в…шневий, л…тіти,  бл…щати

3.           Уподібнення приголосних відбувається за вимови кожного слова рядка
А  зсадити, казка, кузня                                             В  зжовкнути, рибка, дивишся       
Б  берізка, баскетбол, усмішці                                 Г  шість, боротьба, книжці

4.           Правильно написано кожне слово рядка
А  вогкий, стежка , бородьба                                   В  гризти, ніхті, скибка       
Б  борідка, доріжка, вузько                                       Г  блисько,  ходьба, мажте

5.           Чергування голосних звуків можливе в кожному слові рядка
А  скочити, мести, збирати                                       В  Львів, літати, хокей        
Б  секрет, шостий, столик                                          Г  ламати, хліб, воля

6.           Визначте рядок, у якому в усіх словах  відбулося спрощення
А  радіс…ний,  безсовіс…ний, ус…но,  учас…ник
Б  піс..н.ий, благовіс…ник, хвас..л.ивий, якіс…ний
В  шіс…надцять, шелес…нути, облас…ний, тиж…невий
Г  проїз…ий, контрас…ний, пристрас…ний, хвас…нути

7.           Прийменник  В  треба писати в обох  словосполученнях рядка
А  шукати (у, в) Інтернеті, живу (у, в) Києві
Б  працюють  (у, в) школі, купалися (у, в) озері 
В  (у, в) святковому  вбранні, живемо (у, в) Одесі
Г  сіли (у, в) автобус, зайшов (у, в) вагон

8.           Знайдіть рядок, у якому написання ненаголошених  е,  и  в усіх словах перевіряються наголосом
А  стежина, шептати, гребінець, дешевий
Б  серпневий,  лотерея, очерет, кривавник
В  депутат, писати, прем’єра, експеримент
Г  скрипіти, березень, вечеря, пиріг





9.           Установіть відповідність:
1               список, коржик                                           А  усі приголосні глухі
2               різьба, діяльний                                          Б  усі приголосні дзвінкі   
3               шашки, фото                                               В  усі приголосні тверді     
4               лінія, цінність                                              Г  усі приголосні шиплячі
                                                                Д  усі приголосні м’які

10.            Установіть відповідність між мовним явищем  і його прикладом :
1       чергування                  А  ложці, розшити                  
2       спрощення                  Б  земля, клинок                
3       уподібнення                В  масний, проїзний               
4       наближення                 Г  рука, ручка

11.            Доберіть до поданих слів спільнокореневі або замініть їх, щоб відбулося чергування  о, е з і
Виріб, договір, поріг, сіль, коса, робота, шестикласник, нога

12.           Доберіть до поданих слів спільнокореневі або змініть їх, щоб показати чергування приголосних  [г] – [ж] – [з], [к] – [ч] – [ц], [x] – [ш] – [c].
Перемога, запах, плуг, кожух, яблуко, вік.    

13.          Складіть твір на тему «Улюблені квіти моєї матусі» (5 – 6 речень).  



 




Контрольна робота № 6. Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія


        Завдання 1 – 4 мають по 4 варіанти відповідей, із яких лише ОДНА є  правильною.    Виберіть правильну відповідь.

    1. У якому рядку слова іншомовного походження написані з помилками?
         А Голландія, віла, Мароко, пюре.        
         Б Андорра, комп’ютер, журі, Вашингтон.
         В Піца, шосе, Руссо, тонна.
         Г Брутто, мадонна, директор, каса.

     2. У якому рядку всі слова іншомовного походження пишуться з апострофом?
         А П…єдестал, прем…єра, кар…єра.
         Б Н…ютон, Х…юстон, бар… єр.
         В Дит…ясла, він…єтка, в…юн.
         Г Кур…єр, р…юкзак, б…юро.

    3. У якому рядку в усіх словах є подвоєння приголосних?
         А Пташин...ий, ялин...ик, глинян...ий.
         Б Юн...ий, змін...ий, спорт...овари.                   
         В Юн...ат, без...оряний, глибин…ий.
         Г Дерев’ян...ий, чавун...ий, від...звеніти.            

    4. У якому рядку в усіх словах ставимо апостроф?
А Мавп…ячий, Лук…янець, жираф…ячий.
Б Солов…ї, буря…к, медв…яний.
В Пів…ялини, дит…ясла, торф…яний.
Г Солом…яний, свя…то, арф…яр.

Завдання 5 – 6 мають по п’ять варіантів відповідей, із яких правильними є ТРИ. Виберіть правильні відповіді.

5.      У яких рядках у всіх словах іншомовного походження пишемо літеру  и?
А С..нгапур, Д..дро, ф..н..ш.
Б Т..бет, с..гнал, ц..ркуль.
         В С..дней, б..знес, рад..ус.
 Г Ч..лі, Лейпц..г, к..парис.                                  
 Ґ Т..тан, Аргент..на, С..ц..лія.                           

6.      У яких рядках в усіх словах іншомовного походження відбувається подвоєння літер?
А Адрес..а, бас..ейн, Дарданел..и.
Б Тон..а, віл..а, брут…о.
В Нет..о, бон…а, ман…а.                
Г Філіп..іни, барок..о, мадон..а.                          
Ґ Пан..а, Дік..енс, марок..анський.


   Завдання 7  передбачає установлення відповідності.  До кожного рядка, позначеного буквою, знайдіть відповідник, позначений цифрою.

7.      Установіть відповідність між орфограмами та словами, в яких ужито ці орфограми.
А Апостроф у словах іншомовного походження                     1. Руж…є, прем..єра, п..єдестал
Б Літера і в словах іншомовного походження.                         2.  Ман..а, брут..о, Ус..урі.
В  Літера и в словах іншомовного походження.                       3. Глад..олус, граф..ка, жур..
Г Подвоєні літери в словах іншомовного походження.           4. Кас..а, ем..іграція,
                                                                                                             інтел..ектуальний.
                                                                                                        5. Фонет..ка, Кр..т, к..нджал.

   Прочитайте речення і виконайте завдання 8 – 9 до них.
      1) Ліс – диво природи, важливий і незамінний елемент біосфери, регулятор клімату, постійний фільтр повітря. 2) Дерево – унікальне її творіння. 3) Воно має свою біографію й географію. 4) Назви влучно відображають основні властивості рослин.

   8.   Позначте речення, що містять слова з подовженням.

   9.   Позначте речення, що містять слова іншомовного походження, у яких слід уживати м’який знак.

   10. Сформулюйте правило «дев’ятки». Наведіть приклади.
   
   11. Зробіть фонетичний розбір слова   з’єднання    
                                                        
   12. Складіть твір-опис весняного ранку.




    








Контрольна робота №7. Лексикологія

Початковий рівень

1.     Укажіть, що вивчає лексикологія:
А  будову слова;                                    В  правопис слова;
Б  лексичне значення слова;                 Г  граматичне значення слова.

2.     Виділіть словосполучення, у якому слово «поле» вжито у значенні «безліса рівнина»:
А  працівники поля;                              В  неозоре поле;       
Б  поле капелюха;                                  Г  поле тяжіння.

3.     У якому реченні слово «схлипувати» вжито у прямому значенні?
А  схлипує джерельце;                          В  схлипує дитина;                
Б  схлипує вітер;                                    Г  схлипують віти.

4.     Знайдіть речення з омонімами.
А Журавлина зграя курличе в небі.
Б  Джерельна вода холодна.
В  По схилах гір біжать струмки.
Г  По схилах били джерельні ключі, а ключі журавлині вились в небі.

5.     Знайдіть речення з антонімами.
А  І маленька праця почесна.            В  До праці йду …                     
Б   Людину прикрашає праця.           Г  Праця чоловіка годує, а лінь  марнує.

6.     Позначте синоніми:
А  хата, хатка, хатина, хатинка;         В  друг, приятель, товариш, знайомий; 
Б  друг, дружок, друзі, дружба;          Г  дорога, доріжка, доріженька. 

Середній рівень

7.     Доберіть синоніми до поданих слів:
1       млосний;                   А  запаморочливий; 
2       чемний;                     Б  чорний;       
3       вороний;                    В  ввічливий;    
4       щирий;                       Г  спокійний;
                                    Д  відвертий.







8.     Прочитайте текст. Позначте речення, у котрому вжито стилістично забарвлене слово.
(1)  Був холодний осінній ранок. (2) Визирнуло сонце із-за хмарини, скоса
кинуло промінці на землю. (3) Зазирнув один із них у нірку до старої черепахи, розбудив її. (4) Виповзла черепаха на луг і неквапливо почалапала шукати собі
снідання.
             А  перше;                   Б  друге;                   В  третє;                   Г  четверте.

Достатній рівень
9.     Спишіть речення, уживаючи в поданих прислів’ях на місці крапок антоніми.
1.     Ситий … не розуміє.
2.     М’яко стелить, та … спати.
3.     Ліпше своє мале, ніж чуже …

10.                        Прочитайте речення. Усуньте лексичні помилки. Запишіть відредаговані речення.
1.     Ти мені мішаєш, виключи музику.
2.     На нашій вулиці побудували багато нових будинків.
3.     Я зайду до тебе через неділю.
4.     Учні нашого класу приймали участь у спортивних змаганнях.

Високий рівень
   Складіть твір-мініатюру «Весняний ліс», використавши слова у переносному значенні.                                           





    
      
   Контрольна робота № 8. Будова слова. Орфографія
І варіант
І рівень
1.  Виберіть рядок, у якому записані значущі частини слова:
 А речення, слово, словосполучення, текст;                 Б корінь, суфікс, префікс, закінчення;
 В іменник, прикметник, дієслово, займенник;             Г синонім, антонім, омонім, епітет.

2.  Основа слова – це:
 А головна значуща частина слова;          Б змінна значуща частина слова;
 В частина слова без закінчення;              Г частина слова, що складається з префікса і суфікса.

3.  У якому рядку наведено форми одного слова?
 А знаю, знаєш, знають, знаємо;               Б звір, звірятко, звірі, звіринець;
 В казка, переказ, казати, казки;                Г дитина, дитинка, дитя, дитячий.

4.  Вкажіть рядок, у словах якого виділено основу:
 А на/біг/ти, при/їха/ли, /голуб/ка, до/весл/увати;
 Б вітр/ильник, /вітр/ило, /вітер/, вітр/яний;
 В вір/а, вір/ний, вір/нісінький, з/вір/итися;
 Г зірков/ий, передгрозов/ий, голосов/ий, зорян/ий.

5.  Префікси   роз-, без-   пишуться :
 А    з буквою  з  або  с  залежно від того, який звук стоїть після префікса;
 Б     з буквою  з  незалежно від того, який звук знаходиться після префікса;
 В     з буквою  с  незалежно від того, який звук стоїть після префікса.

6.  Звук  [i]  з’являється після префіксів  роз-  та  з-  тоді, коли:
 А корінь починається кількома приголосними;
 Б кінцевий приголосний префіксів  роз-  та  з-  наближається у вимові до  [c];
 В слова із зазначеними префіксами означають несподівану дію або рух.

ІІ рівень
1.     Запишіть спільнокореневі слова до слів:
             земля;  сонце.

2.     Підберіть слова, які б відповідали схемам:
          1.
          2.
          3.

3.     Запишіть слова з префіксом прі- . 
                                      
ІІІ рівень
1.До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою.
   1. Пр...гарний, пр…добрий, пр…красний.                  А Слова, у яких  слід вживати   
                                                                                                 префікс  с-.    
   2. (З, с)м’якнути, (з, с)бігати, (з, с)радіти.                   Б Слова, у яких слід писати
                                                                                                префікс  прі-.
   3.(З,с)хибити, (з, с)полохати, (з,с)фотографувати.     В Слова, у яких слід     
                                                                                                уживати префікс  пре-.
   4. Пр..був, пр..крив, пр..ніс.                                          Г Слова, у яких потрібно
                                                                                                писати префікс при-
                                                                                            Д Слова, у яких потрібно  
                                                                                                писати префікс  з-.            
2.  Згрупуйте слова у три колонки:
     у  1-у – слова з вираженим звуковим закінченням;
     у  2-у – з нульовим;                                  у  3-ю – без закінчення
Розум, лінійка, здоровий, високо, берізка, втретє, травень, радісно, олівець.

ІV рівень

Складіть твір на тему «Літні канікули – моя улюблена пора»
    




   Контрольна робота № 8. Будова слова. Орфографія
ІІ варіант
І рівень
1.           Яка значуща частина слова містить у собі спільне лексичне значення споріднених слів?
А  префікс;                            Б  суфікс;                            В  корінь;                            Г  закінчення. 

2.           У якому рядку всі слова мають нульове значення?
А  травень, зустріч, салют;                                             В  радість, щастя, любов;   
Б  місто, майдан, демонстрація;                                    Г  добро, ніч, проміння.

3.           У якому рядку всі слова є спільнокореневими?
А  водяник, водичка, наводнити;                                  В  водій, заводити; завод;  
Б  підводний, вода, водити.                                             Г  надводний, заводський, обводити.

4.           У якому рядку всі слова  пишуться з префіксом  з- ?
А  ..тиха, ..ховати, ..кинути;                                             В  ..шити, ..чистити, ..цілити;                  
Б  ..бити, ..різати, ..кріпити;                                              Г  ..будити, ..горіти, ..худнути.

5.           У якому рядку в усіх словах пишеться префікс  при- ?
А ..старий, ..морський, ..клеїти;                                      В  ..морожений, ..спокійно, ..будувати;                   
Б  ..глибокий, ..завзятий, ..мудрий;                                Г  ..старкуватий, ..порошило, ..везти.

6.           Яке визначення закінчення є правильним?
А   Головна значуща частина слова, яка містить у собі спільне лексичне значення 
      споріднених слів.
Б   Змінна значуща частина слова, яка виражає його граматичне значення.
В   Значуща частина слова, яка стоїть перед коренем і надає словам нового  лексичного
      значення або нового  відтінку в значенні.
Г   Значуща частина слова, яка стоїть після кореня й надає словам нового лексичного   
      значення або нового відтінку в значенні.

ІІ рівень
1.     Запишіть спільнокореневі слова до слів:
             квіти, друг.

2.     Підберіть слова, які б відповідали схемам:
          1.
          2.
          3.

3.     Розберіть подані слова за будовою: віддаль, весело, безхмарний
                                       


ІІІ рівень
1.До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою.
   1. Пр..бити, пр..клеїти, пр..міський.                             А Слова, у яких  слід вживати   
                                                                                                 префікс  с-.    
   2. (З,с)хибити, (з, с)полохати, (з,с)фотографувати.    Б Слова, у яких слід писати
                                                                                                префікс  прі-.
   3. (З, с)м’якнути, (з, с)бігати, (з, с)радіти.                   В Слова, у яких слід     
                                                                                                уживати префікс  пре-.
   4. Пр..звище, пр..рва, пр..звисько.                                Г Слова, у яких потрібно
                                                                                                писати префікс при-
                                                                                             Д Слова, у яких потрібно  
                                                                                                писати префікс  з-.            
2.  Згрупуйте слова у три колонки:
     у  1-у – слова з вираженим звуковим закінченням;
     у  2-у – з нульовим;                                  у  3-ю – без закінчення
Висновок, поле, розповідь, ручка, добре, борець, далеко, сонячною, розум.

ІV рівень

Складіть твір на тему «Літні канікули – моя улюблена пора»



11.                                      

1 коментар:

  1. ВСІ ПРОЧИТАЛИ ЦЕ СВІДЧЕННЯ ЯК Я ОТРИМАВ ПОЗИЦІЮ В ЛЕГІТОВОЇ І ДОВІРНОЇ КРЕДИТНОЇ КОМПАНІЇ Мене звали Керстін Лес, я шукав позику, щоб погасити свої борги. дайте мені позику в 450 000,00 Р. Сьогодні я виступаю як найщасливіша людина у світі, і я сказав собі, що будь-який кредитор, який рятує мою сім'ю від нашого бідного становища, я скажу це ім'я всім людям у світі, і я дуже радий сказати що моя сім'я повернулася назавжди, тому що мені потрібна була позика, щоб розпочати своє життя, тому що я одинока мати з трьома дітьми, і весь світ, здавалося, звисав до мене, хоча я не мав на увазі, що БОГ послав позикодавця, який змінив моє життя і сім'ї моєї сім'ї, БОГ, який боявся позикодавця, містере Бенджамін, він був БОГОМ, якого Спаситель послав рятувати мою сім'ю, і спочатку я думав, що це не стане можливим, поки я не отримаю свою позику, я запросив його його Її сім'ї - у цілій партії, від якої він не відмовився, і я б порадив кожному, хто дійсно потребує позики, зв'язатися з паном Бенджаміном Брайлем Лі електронною поштою за адресою (247officedept@gmail.com), оскільки він є найбільш розуміння і добросердечне позикодавець. коли-небудь зустрічав з турботливим серцем. Він не знає, що я роблю це, поширюючи його доброту до мене, але я відчуваю, що мені потрібно поділитися цим з усіма вами, зв’язавшись з потрібною компанією-позикодавцем електронною поштою за адресою: 247officedept@gmail.com або whatsapp 1-989 - 394-3740. .

    ВідповістиВидалити