ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ
З МОВИ
ДЛЯ 5-ГО КЛАСУ
Розділ 1.
ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО
У ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ
Іменник. Велика літера і лапки в іменниках. Голосні
у відмінкових закінченнях іменників
1.
Закінчіть речення: Іменник – це …
А частина мови,
яка вказує на ознаку предмета і відповідає на питання: який? чий?
Б частина мови, яка означає предмет і
відповідає на питання: хто? що?
В частина мови, яка означає дію або стан
предмета і відповідає на питання: що робити? що зробити?
Г частина мови, яка означає число, кількість і
порядок предметів при лічбі і відповідає на питання:
скільки?
котрий?
2.
Виділіть ряд, у якому всі слова –
іменники:
А радість,
далекий, поїздка, захоплююче; В край, Україна, рід, родина;
Б земля, підземний, заземлитися, земляний; Г весело, веселитися, веселий, сміх.
3.
У якому рядку всі іменники є
назвами істот?
А бублик, хвіст,
ховрах, поле;
В тато, природа, сонце, робота;
Б ліс, гай, річка, мандрівник;
Г лисиця, дівчинка, пташка, брат.
4.
Укажіть ряд, у якому всі іменники
є власними назвами:
А Дніпро, річка,
Херсон, «Пізнайко»; В Львівщина,
«Мудра дівчина», Карпати, область;
Б «Кобзар», Сергій Ковальчук, озеро,
Яремча; Г Київ, Україна, Таврія, «Динамо».
5.
У якому ряду всі іменники стоять
у потрібній відмінковій формі?
А над землею, при
дорозі, над долиною, стоїть у листі;
Б з кожним день, читаю книгу, великий хвіст,
чую пісня;
В українська традиції, говорити з бабусею,
вчуся у дідуся, радіти успіху;
Г рідна сторона; бачити крізь туман, дивитися
фільм, цікавою картина.
6.
У якому ряду всі іменники в
орудному відмінку мають правильні закінчення?
А водою, хлібом,
землею, багатством; В честю, молоддю, вогню, мечем;
Б серцю, любов’ю, матір’ю, міццю; Г піснею, долею, Україну, життям.
7. Складіть речення
зі словами земля, рідний. Випишіть
іменники, визначіть рід, число, відмінок.
Запишіть слово земля фонетичною транскрипцією, визначіть кількість букв та
звуків.
Прикметник. Голосні у відмінкових закінченнях
прикметників
1.
Яке із тверджень правильне?
А Прикметник – це частина мови, яка виражає ознаку
предмета і відповідає на питання: який? чий?
Б Прикметник – це службова частина мови
В Прикметник – це головний член речення.
Г Прикметник – це частина мови, яка означає
число, кількість предметів при лічбі й відповідає на питання:
скільки?
котрий?
2.
Виділіть ряд, у якому всі слова –
прикметники:
А багато, великий,
збільшувати, велич;
Б веселкова, вишневий, рідне, радісний;
В дивуватися,
мальовничий, перший, край;
Г зоряне, чисте, небо, заворожувати.
3.
Який відмінок становить початкову
форму прикметника?
А називний;
Б родовий;
В знахідний;
Г кличний.
4.
Визначте рід, число, відмінок
указаних прикметників (подаються у словосполученнях):безхмарне
синє небо, безкрає пшеничне поле.
А чоловічий рід, однина, називний
відмінок;
Б
середній рід, однина, називний відмінок;
В середній рід,
однина, знахідний відмінок;
Г чоловічий рід,
множина, знахідний відмінок.
5.
Від чого залежить рід, число,
відмінок прикметників?
А від
дієслова;
Б
від числівника;
В від іменника;
Г від прислівника.
6.
У якому із речень немає
прикметника?
А Увечері
сонце сідало за хмару.
Б Лелека в небі синьому літає.
В Обереги –
наші давні символи.
Г На сході лягла по обрію величезна смуга.
7. Складіть речення із прикметниками. Випишіть
прикметники, визначіть рід, число, відмінок. Підкресліть головні і другорядні
члени речення.
Займенник. Особові займенники
1.
Яке із тверджень правильне?
А Займенник називає предмет.
Б Займенник
означає ознаку предмета.
В Займенник указує
на особу або предмет, не називаючи їх.
Г Займенник
означає різні ознаки дії.
2.
З-поміж указаних слів виділіть
займенники третьої особи однини та множини.
А вони, він, вона, воно;
Б ми, ви, вони, ти;
В я, ти, ми, ви;
Г він, вона, воно, ми.
3.
Визначте число, особу займенника
в реченні: Любі діти, вам треба букви
знати, щоб всі книжки на
світі могли ви прочитати.
А перша особа
однини;
Б третя особа множини;
В друга особа
множини;
Г третя особа
однини.
4.
У якому реченні вжито особовий
займенник?
А Була зима – найкраща, найулюбленіша моя пора
року.
Б Нещодавно випав свіжий сніг, люди протоптали його,
розковзали.
В В собі проніс любов до України.
Г Люби, мій брате, край свій рідний.
5.
У якому реченні підмет
виражається займенником?
А Повівав холодний
вітерець.
Б Насунули снігові
хмари і оповили землю.
В Василько вйокнув
на коні.
Г Вони побігли
підтюпцем, наближаючись до лісу.
6. У
якому словосполученні займенник стоїть у потрібній формі?
А ним гордись;
Б біля ми;
В ти знайти;
Г воно вічні.
7. Складіть речення
із займенником другої особи множини. Випишіть займенник, визначіть відмінок.
Підкресліть у реченні головні і другорядні члени речення.
Числівник
1.
Яке із тверджень правильне?
А Числівник
означає предмет В
Числівник означає число, кількість або порядок предметів
Б Числівник
означає ознаку предмета.
при лічбі.
Г Числівник
означає різні ознаки дії.
2.
З-поміж указаних слів виділіть
ряд, де всі числівники означають число:
А п’ять, двадцять
шість, два, чотири В десятий, десять, десятка, п’ятдесят;
Б п’ятирічний,
сьомий, десять, сотий; Г
п’ятірка, сороковий, сім, тисяча.
3.
У якому ряду всі числівники
означають порядок при лічбі?
А два, сто, тридцятий, двадцять один; В шість, сьомий, десять,
дванадцять;
Б п’ятнадцять, шостий, сорок, десятий; Г п’ятий, одинадцятий, сороковий,
сорок п’ятий.
4.
У якому реченні не вжито
числівник?
А Мала собі удова дев’ять синів і десяту дочку Галю.
Б Квітки вересу
дрібні, віночок чотирироздільний, дзвоникоподібний.
В Три сини стояли
перед батьком, як три дуби, та уважно слухали його слова.
Г Мені тринадцятий
минало. Я пас ягнята за селом.
5. Яке слово не є числівником?
А восьмий; Б тринадцять; В
п’ятірка,
Г двадцять
6. У якому відмінку вжито числівник у поданому
реченні: Ще треті півні не співали…
А називному; Б родовому; В давальному; Г знахідному.
Дієслово. Голосні в
особових закінченнях дієслів. Не з дієсловами. Правопис -шся,
-ться в кінці дієслів
1. Що означає дієслово?
А назву
предмета;
Б дію
предмета;
В
ознаку іншої ознаки;
Г
число, кількість предметів.
2. Визначте ряд, у якому всі слова є дієсловами:
А радіти, сиджу, мріяти, хотіти;
Б
веселий, вередливий, гарний, блакитний
В
сім’я, рід, родина, край;
Г
весело, сумно, високо, чимдуж.
3. Укажіть ряд, де записано дієслова в неозначеній
формі:
А читаю, розмовляти, слухати, думаєш;
Б
хоче, бажають, учити, писати;
В
зустріти, діляться, жартує, запроси;
Г спостерігати,
записати, досліджувати, підсумувати.
4. У якому дієслові на місці пропуску пишеться інша
літера, ніж у решти слів:
А
співа..ш;
Б
нос..ш;
В
полю..ш;
Г
зна..ш.
5. Укажіть дієслово, яке з не пишеться разом:
А не/зустрітися;
Б
не/сподіватися;
В
не/хтувати;
Г не/соромитися.
6. Укажіть дієслово, у якому не пишеться м’який знак:
А любуют..ся;
Б зустрічают..ся;
В
смієш..ся;
Г
хочет..ся.
7. Продовжіть твердження: «Дієслово змінюється за
….»
8. Запишіть слова, знявши риску.
Не/виконати, не/дивитися, не/навидіти,
не/волити, не/спитати, не/хтувати, не/дивитися, не/знати, не/забути,
не/добачати.
9. Складіть речення, використовуючи слова золотий, прийшла. Вкажіть, якою частиною
мови є кожне слово
Прислівник.
Правопис вивчених прислівників
1. На які питання відповідає прислівник?
А який? чий?
Б
скільки? котрий?
В як?
де? коли? куди? звідки?
Г що робить? що зробить?
2. Яким по порядку стоїть прислівник у
реченні: Лежить Семен горілиць у високій траві?
А
першим;
Б другим;
В третім;
Г четвертим.
3. Знайдіть рядок, у якому всі слова – прислівники:
А голосно, ліворуч, учора, точно;
Б темно, вічно, веселий, весело;
В
коротко, сьогодні, завтра, темний;
Г
зранку, весело, далекий, близько.
4. Яке питання слід поставити до прислівника у
реченні: Розчахнулись навстіж двері?
А
де?
Б коли?
В
як?
Г навіщо?
5. Укажіть речення, у якому є прислівник.
А День був ясний, сонячний та теплий. .
Б Починалось бабине літо.
В Надворі стояла тиша
Г Небо синіло.
6. Продовжіть речення: Прислівники
змінюються за …
А
родами, числами, відмінками;
Б
особами;
В
відмінками;
Г не змінюються.
7.Опишіть осінній ранок, використовуючи
прислівники (до 10-ти речень). Прислівники підкресліть.
Прийменник. Написання прийменників з
іншими частинами мови. Сполучник. Кома перед сполучниками а, але
1. З якими частинами мови поєднуються прийменники?
А дієсловами; Б іменниками; В сполучниками; Г числівниками.
2.
Визначте
прийменник у реченні (укажіть слово по порядку): Над
землею піднявся ледь помітний
блакитний димок.
А перше; Б четверте; В
п’яте; Г шосте.
3. Укажіть прийменник, який пишеться окремо:
А
над/річкою; Б
з/рівнює; В на/гинай; Г під/ганяти.
4. Визначте, якою частиною мови
є виділене слово: Я люблю наш тихий сад і осінній листопад.
А
прийменником; Б
займенником; В сполучником; Г часткою.
5. Укажіть речення, у якому пропущено розділовий
знак.
А Та
ще цвітуть красольки і нагідки. В Веселе дерево весело й співає
Б
Золотий пішов а срібний прийшов.
Г Вдома і стіни гріють.
6. Продовжіть вислів: Прийменник
та сполучник – це …:
А самостійні частини мови;
В головні члени речення;
Б
службові частини мови;
Г другорядні члени речення.
Розділ 2
ПОНЯТТЯ ПРО ТЕКСТ
Текст, його ознаки
й основна думка. Поділ тексту на мікротеми й абзаци. Тематичне речення в мікротемі. Мовні засоби зв’язку
речень у тексті
1. Завершене висловлювання, що складається з
кількох речень, об’єднаних між собою змістом та
синтаксично, і служить для вираження зв’язних думок, називається:
А реченням; Б складною синтаксичною конструкцією; В текстом; Г словом.
2. Тема тексту – це:
А сукупність виражальних засобів; В те, про що йдеться в тексті, його зміст;
Б
мета тексту, заради якої його створено; Г
стилістичні засоби.
3. Мета тексту – це:
А
зміст тексту;
В мікротема тексту;
Б те,
заради чого його створено
Г тема тексту.
4. Абзац – це:
А тема тексту;
В частина тексту, у якій
розкривається зміст підтеми;
Б
головна думка тексту; Г частина тексту, що містить найважливішу
інформацію.
5. До мовних засобів зв’язку речень у тексті
належить:
А порівняння; В
займенники, сполучники, синоніми, повтори, спільнокореневі слова;
Б
однорідні члени речення;
Г другорядні члени речення.
6. Скільки мікротем є в поданому тексті?
Мисливці з лісу принесли маленьке лисенятко. Поселилось воно в
старенькій собачій будці. Перші дні
сиділо тихенько, навіть носа не
показувало. Але незабаром звірок посмілішав і почав вилізати з будки.
А одна; Б дві; В три; Г чотири.
«Відоме» і «нове» у
реченнях тексту
1.
Основне
повідомлення у реченні міститься:
А у
«відомому»; Б у присудку; В у підметі; Г у «новому».
2.
Вбирає
в себе якусь частину попереднього речення і служить для зв’язку речень:
А
додаток; Б
«відоме»;
В «нове»; Г означення.
3.
У якому
реченні тексту «відоме» і «нове» неправильно визначено?
А Молода берізка вибігла на узлісся.
Б Там
красувався своїм різьбленим, візерунчастим листям дуб.
В
Берізка шепотіла сама до себе: «Люди бувають різні. Один узяв і приткнув
до стовбура свою
запалену цигарку».
Г З
темної ранки, там, де стовбур, було попечено вогнем.
4.
Яке
речення порушує порядок повідомлення у тексті («відоме» і «нове») ?
А Сніг
падав кілька днів. Г Він сипався вночі.
Б Він
ішов удень.
Ґ Все було покрите пухкою білою
ковдрою.
В Він
не переставав ні на хвилину.
5. Доберіть з довідки «нове» відповідно до змісту
речення: Разом із пробудженням природи від
зимового
сну на нашій землі, в Україні, починається цикл весняних свят… пов’язані зі
стародавніми
віруваннями, звичаями.
А Ці
свята;
Б традиції; В дійства; Г обряд.
6.
Від
чого у реченні залежать «відоме» і «нове»?
А від
попереднього чи нового повідомлення; В від наявності мікротем;
Б від
наявності другорядних членів речення; Г від
наявності тематичного речення.
Стилі мовлення
1.
У
якому рядку всі записані поняття – стилі мовлення?
А
художній, науковий, розмовний; В синтаксичний, публіцистичний, лексичний;
Б
офіційно-діловий, послідовний, паралельний; Г
конфесійний, епістолярний, змістовий.
2.
Скільки
є стилів мовлення?
А три; Б чотири; В п’ять; Г шість.
3.
Який
розділ науки вивчає стилі мовлення?
А
морфологія;
Б стилістика; В лексикологія; Г фонетика.
4.
До
якого стилю мовлення належить поданий текст?
О краю мій, підгір’я ти прекрасне,
Як я люблю, як я люблю тебе!
Мов зірка та, що світить і не
гасне,
Так та любов в душі моїй живе.
А
публіцистичного;
Б розмовного; В конфесійного; Г художнього
5.
Визначте
стиль тексту.
Екологія – біологічна наука, яка
вивчає взаємовідносини організмів із середовищем, організацію і
функціонування надорганізменних систем: популяцій,
біогеоценозів і біосферу.
А науковий; Б
офіційно-діловий;
В публіцистичний;
Г конфесійний.
6.
До
якого стилю належить текст?
-
Так просили та так не пускали! – хвалився циган,
ідучи з гостей.
-
Куди ж просили7
-
Із хати.
-
А не пускали?
-
До хати.
А
художнього; Б
наукового; В
розмовного; Г офіційно-ділового.
Типи висловлювання: розповідь, опис, роздум.
Особливості побудови розповіді.
1. Розповідь, опис, роздум – це:
А стилі мовлення; Б типи мовлення; В складові частини
тексту; Г мета мовлення.
2. Розповідь складається з:
А тези, аргументів, фактів;
В опису загального вигляду й опису окремих частин;
Б зачину й основної частини, кінцівки; . Г теми, мети, плану.
3. Висловлювання про послідовні дії особи чи
предмета або ж події, що відбулися/відбуваються або
відбуватимуться в певній послідовності, називається:
А
розповіддю; Б
описом; В роздумом; Г заголовком.
4. Визначте тип мовлення поданого тексту.
Рябка цуценятком приніс до нашої хати
дідусів приятель – командир. Бабусі подарунок не сподобався:
цуценя було красиве, але крикливе
неймовірно. Чи на хвостика йому хто наступить, чи дубцем посвари-
ться, а воно як розкричиться, мов
дитина, вбавити неможливо.
А опис; Б
розповідь; В
роздум; Г науковий.
5. З’ясуйте тип мовлення тексту.
Песик
був чорний, як галча, тільки на грудях біла манішка, квітка на лобі, білі
лапки, ще кінчик хвоста
мов у сметану вмочений. Ушки вгору, так
і стрижуть на кожного, очі веселі, все сміються, як у людини.
А розповідь; Б роздум; В опис; Г науковий.
6. Визначте тип мовлення тексту.
А в
чому найбільша мета життя? Я гадаю, збільшувати добро у тому, що нас оточує. А
добро – це
насамперед щастя всіх людей. Можна і в
дрібниці зробити добро людині, можна й про велике думати.
Тому творіть добро і у великому, і в
малому.
А
опис;
Б роздум; В розповідь; Г художній.
Розділ 3.
ВІДОМОСТІ З
СИНТАКСИСУ ТА ПУНКТУАЦІЇ
Словосполучення. Головне і
залежне слова в словосполученні. Граматична помилка.
1. У якому рядку поєднання слів є
словосполученнями?
А
веселий гомін, галаслива дітвора,
гратися разом, хлопчики й дівчатка;
Б кущ
калини; під вікном, виріс у саду, червоні кетяги;
В пісня лунає, майстерне виконання, шкільний
хор, аплодувати артистам;
Г
блакитне небо, високо летіти, яскраве сонце, дуже гарно.
2. У якому рядку неправильно вжито головне і
залежне слово?
А
грати на кобзі, професійні музиканти, рушити в похід, бадьорий дух;
Б
українське козацтво, Запорізька Січ, хоробрі воїни, захищати Вітчизну;
В
битва з ворогом, військова мужність, вірність клятві, козацьке
побратимство;
Г
гетьманські клейноди, присяга на вірність, вірність побратимству,
козацька зброя.
3. Укажіть словосполучення, у якому граматичний зв’язок здійснюється за допомогою
лише
закінчення:
А
працювати на ділянці; В достигати на гілці;
Б
збирання врожаю; Г врожай у коморі.
4. У якому рядку всі словосполучення поширені?
А зелений чай, свіжа зелень, працювати у садку,
корисна праця;
Б
працьовитий хлопчина, благородний учинок, приносити радість, дарувати
красу;
В
українське декоративне мистецтво, вишивати рослинні символи, дивувати
чудовим орнаментом,
радіти творчим успіхам;
Г
народні звичаї, українські традиції, дерево роду, родовідне коріння.
5. Якою частиною мови виражено головне слово у
словосполученні щиро зрадіти?
А
іменником; Б прислівником; В дієсловом; Г прикметником.
6. У якому реченні допущено граматичну помилку?
А
Хмари рухаються проти вітер – погіршиться погода.
Б
Ластівки літають низько – чекай дощу.
В
Вранці випаде роса – день буде ясний.
Г Який перший день зими, такою буде й зима.
Речення, його граматична
основа. Речення з одним головним членом
1. У якому рядку записано речення?
А Над
річкою тихо журиться верба;
Б понад водною гладінню;
В тихі і мрійливі;
Г серед природи.
2. Які члени речення входять до складу граматичної
основи?
А підмет, означення;
Б підмет, присудок;
В присудок, додаток;
Г означення,
обставина.
3. Визначте, який член речення тут виділений: Чистим
прохолодним ранком пролітають журавлі.
А підмет;
Б присудок;
В додаток;
Г обставина.
4. Знайдіть односкладне речення.
А Осінні
дощики схожі на літні грози.
Б Вони йдуть безперестанку.
В Задощило.
Г Земля
вже не просохне скоро.
5. Укажіть речення, у якому граматична основа виражена
підметом.
А Ліс.
Б Крекче старий в’яз.
В Лунко рипить осика.
Г Дме різкий північний холодило.
6. Серед указаних визначте односкладне речення.
А А
панував тоді в нашому славному золотоверхому Києві князь Володимир.
Б У князя був син Михайлик.
В Печеніги великою силою насунули на Вкраїну.
Г Добуваються до Києва, б’ють таранами стіни.
7.
Запишіть 1-ше речення 6-го завдання. Підкресліть у ньому граматичну основу.
Випишіть словосполучення, розберіть їх за будовою.
Види речень за метою висловлювання. Окличні й неокличні речення. Пунктуаційна
помилка
1. За метою висловлювання речення поділяють на:
А
єднальні, протиставні, розділові;
Б окличні, неокличні;
В розповідні, питальні,
спонукальні;
Г прості, складні.
2. У кінці якого речення слід поставити знак
питання?
А Люди залюбки смакують водою з колодязя(…)
Б Хто,
тату, цей колодязь копав(…)
В
Чумаки, синку, копали, пращури твої(…)
Г
Кращої спадщини, ніж цей колодязь, не може бути(…)
3. Укажіть спонукальне речення.
А Червона калина, чого в лузі гнешся?
Б Зацвіла в долині червона калина.
В Розкажіть мені, мамо, про долю.
Г Рідна
сторона завжди додому гука.
4. Визначте неокличне речення.
А Я люблю привілля степу.
Б
Вражає степів широчина
бездонна.
В Гарно слухати у полі пісні дівочі на зорі.
Г Степ
вигравав золотими барвами.
5. Де допущено пунктуаційну помилку?
А Корінь життя. Де ж він росте.
Б Де
цвіте і коли? І чому?
В Його дарували батьки своїм дочкам.
Г Поранені чи хворі повзли за ним чи ждали з
тайги, як чуда.
6. Укажіть, яка характеристика відповідає вказаному
реченню: Ходімо ж, козаки, до церкви та
поспитаємо в Бога, що діяти
нам, та помолимось Богу за Україну.
А питальне, неокличне;
Б розповідне, окличне;
В спонукальне, неокличне;
Г спонукальне, окличне.
Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина
1. Визначте, яке за порядком слово виступає в реченні
в ролі додатка: Горить вогнем яскравим калина.
А перше;
Б друге;
В третє;
Г четверте.
2. Який другорядний член речення наявний у
реченні: Шумить-хвилюється висока тополя?
А
додаток;
Б
означення;
В обставина
часу;
Г обставина місця.
3. Знайдіть речення, у якому є обставина.
А Був холодний осінній ранок
Б Визирнуло несміливо сонце.
В Кинуло промінці золотисті..
Г Один
промінець заглянув до черепахи, розбудив
її.
4. Яка схема відповідає реченню: Ранішній
туман застеляє долину?
А
Б
В
Г
5. Яке з речень непоширене?
А Надійшла осінь.
Б Подув холодний вітерець.
В Хмаринки розповзлись по всьому небу.
Г Пішов
дрібний осінній дощ.
6. Скільки другорядних членів речення є у поданому
реченні: Восени їжак стягує листя у
затишну
місцину?
А два;
Б три;
В
один;
Г чотири.
7. Перепишіть речення. Підкресліть головні та
другорядні члени речення, дайте йому характеристику.
Світає…
Гетьмана
захопив хан і повіз із собою у далекий степ.
Речення з
однорідними членами. Кома між однорідними членами речення
1.
Члени
речення, які належать до того самого члена речення і відповідають на те саме
питання,
називаються:
А неоднорідними; Б відокремленими; В однорідними; Г уточнювальними.
2.
У
якому реченні є однорідні члени?
А Небо
було синє, далеке.
В День був сонячний, але було
холодно.
Б На
ньому рухались хмарки.
Г Горобці метушилися на верховітті.
3.
Визначте
вид однорідних членів у реченні: Гілля вишень і бузку звисало просто до
кімнати.
А Однорідні присудки; Б однорідні додатки; В однорідні підмети; Г однорідні обставини.
4.
Визначте
речення, у якому є однорідні обставини.
А Важкі краплі роси падали зрідка і тихо в
траву. В Молодій траві і
деревцям тут привільно.
Б
Приємна прохолода розходилася навкруги. Г Туман клубочиться і підіймається над сонним
озером.
5.
У
якому реченні пропущено коми при однорідних членах?
А
Пахло м’ятою чебрецем материнкою. В Весняне небо чисте та прозоре.
Б Я в
царстві трав, річок і таємничих озер.
Г В
небі жайворонки в’ються, заливаються-сміються.
6.
Визначте,
у якому реченні поставлено зайвий розділовий знак.
А Гетьмана захопив хан і повіз із собою десь
у степ.
Б У
козацькому таборі хвилювання, безладдя.
В
Поляки закидають табір і ядрами, і кулями.
Г
Богун завзято, і впевнено заспокоює військо.
Однорідні члени
речення з узагальнюючим словом. Розділові знаки при узагальнюючому слові.
1.
Слова,
що об’єднують в одну групу всі перелічувані предмети, ознаки, дії тощо,
називаються:
А однорідними; Б уточню вальними; В відокремленими; Г узагальнюючими.
2.
Виділіть
речення з узагальнюючим словом.
А
Тихі, ніжні зорі спадали з неба. В Лози, кручі, ліс – все
блищить і сяє на сонці.
Б Фіалка уособлює прихід весни, Г А маки процвітають і
білим, і сивим, і червоним квітом.
пробудження природи.
3.
У якому
реченні допущено помилку у постановці розділового знака при узагальнюючому
слові?
А Ми садили ліс у полі: і дубочки, і тополі, і
осику, і ліщину, і червону горобину.
Б …І
вода, і трава, і земля: все любов’ю тобі промовля.
В
Подяка вам за все: і за здоров’я, за любов.
Г
Луки, гори, пишні сади – все зелене і принишкле.
4.
У
якому реченні слід поставити двокрапку при узагальнюючому слові?
А
Скрізь червоно на небі і на узгір’ях і на горі. В Земля України і сонце і небо усе
мені рідне.
Б У
саду яснім свіжі осінні квіти… Г Наче в провесні
чи в літі зацвіли поля.
5.
З’ясуйте,
яке правило ілюструє подане речення: І земля, і вода, і повітря – все поснуло.
А Кома
ставиться між однорідними членами речення, не з’єднаними сполучниками.
Б
Після узагальнюючого слова перед однорідними членами речення ставиться
двокрапка.
В
Після однорідних членів речення перед узагальнюючим словом ставиться
тире.
Г Кома
не ставиться між однорідними членами речення, з’єднаними сполучником і,
що не повторюється.
6. Яка характеристика відповідає реченню: Тиша
була наповнена всякими звуками: і дзвінкою
піснею жайворонка, і
дзижчанням польових луг…
А
Речення з однорідними додатками;
Б речення з однорідними
означеннями;
В речення з однорідними додатками
й узагальнюючим словом перед ними;
Г
речення з однорідними означеннями
й узагальнюючим словом перед ними.
Немає коментарів:
Дописати коментар