Загальна кількість переглядів сторінки

пʼятницю, 12 грудня 2014 р.

9 кл. КР. (л-ра)


Контрольна робота № 1. Усна народна творчість. Давня українська література.                                                                              

      1.  На скільки частин можна поділити поетичний фольклор?
     А на З;              В на 6;           В на 4;       Г на 8.
2.     Укажіть найбільш актуальні теми родинно-побутових пісень:
А щасливе і  нещасливе подружнє життя, сирітство, трагічні випадки перебування на чужині, стосунки у сім’ї;
 Б нерозділене кохання, тяжка доля чумаків, еміграція;
 В стосунки між невісткою і свекрухою, зрада у подружньому житті, веснянки;
 Г зрада у подружньому житті.
     3. Укажіть, який етап українського весілля є початковим:
А заручини;
                       В умовини;
Б сватання;                       Г перезва.
     4. Що дівчина давала на знак відмови парубкові під час сватання?
А хустку;                          В тютюн і люльку;
Б гарбуз;                            Г коровай.
5. Хто така Бондарівна з однойменної балади?
А українка-полонянка, дружина турецького султана, яка визволила з неволі турецької своїх земляків;
Б горда дівчина Бондарівна, яка не прийняла залицяння пана Каньовського й різко йому відмовила, за що була ним вбита;
В дівчина-полонянка, яка померла у турецькій неволі;
Г наша землячка.
6.Що таке Біблія?
А священний текст християнства;
Б історичний твір;
В священний текст християнської релігії і водночас літературна пам’ятка;
Г літературна пам’ятка.
7. У якому творі вміщене оповідання про Прохора чорноризця?
А «Києво-Печерському патерику»;
Б «Історії русів»;
В «Повісті минулих літ»;
Г Біблії.
8.Слова: « А те, що на добрій землі, - це оті, хто, як слово почує, береже його в щирому й доброму серці, - і плід приносять вони  в терпеливості» взято із:
А «Притчі про блудного сина»;
Б «Притчі про сіяча»;
В «Десяти заповідей Божих»;
Г «Повісті минулих літ».
9. Установіть відповідність між жанром та українською народною піснею
     1. родинно-побутова                             А «Ой летіла стріла»
      пісня про кохання                                  Б «Ой матінко, та не гай мене»
     2. балада                                                  В «Світи, світи, місяченьку»
     3. весільна пісня                                      Г «За Сибіром сонце сходить»
     4. календарно-обрядова                          Ґ «Коло Мареноньки дівоньки ходили»
       пісня
10. Установіть відповідність між етапом весілля та його значенням
      1. сватання                                           А вшанування батьків  молодих
      2. заручини                                            Б молодий знімає віночок з молодої, потім
      3. покривання                                          наречену пов’язують хусткою
      4. понеділкування                                 В оприлюднення почуття кохання хлопця і       
                                                                       дівчини перед батьками дівчини, а також
                                                                       наміри її батьків щодо згоди або незгоди
                                                                       на шлюб
                                                                     Г у домі молодої батьки та родичі молодо-
                                                                       го домовляються про весілля
                                                                      Ґ  перша розвідка щодо згоди батьків дів-
                                                                       чини на шлюб
11. Продовжіть речення
      Родинно-побутові пісні – це…                                                                                                                                          

12. Патерик – це…

13. Охарактеризуйте балади як жанр усної народної творчості.

14. Напишіть твір-мініатюру на одну із тем: « Пісня – скарбниця духовності українського народу», «Роль християнства (Біблії) в духовному житті українського народу», «Чим збагатило мене вивчення літератури Київської Русі»                                                                           




Контрольна робота №3.
Нова українська література. І. Котляревський, Г. Квітка-Основ’яненко.

                                                       ІІ варіант

          1.  Хто був фундатором нової української прози?
              А  Т. Шевченко,                        В  Г. Квітка-Основ’яненко,
              Б  І. Котляревський,                  Г  І. Франко.

          2. Укажіть перший твір нової української літератури:
              А  І. Вишенський «Послання до єпіскопів»,
              Б  Г. Сковорода «Всякому місту звичай і права»,
              В  І. Котляревський «Енеїда»,
              Г  Г. Квітка-Основ’яненко «Конотопська відьма».

          3.  З’ясуйте рік виходу «Енеїди» І. Котляревського як початок нового                                             етапу розвитку української літератури:
             А 1798 р.        Б 1789 р.        В 1800 р.        Г 1803 р.

          4. Жанр «Енеїди» І. Котляревського:
             А  ліро-епічна поема,        В епічна, бурлескно-травестійна поема,
             Б драматична поема,         Г героїчна поема

5.     З’ясуйте ідейну спрямованість бурлескно-реалістичної повісті  Г. Квітки-Основ’яненка «Конотопська відьма»:
   А утвердження кращих моральних якостей народу в боротьбі з мракобіссям і
       Неграмотністю,
   Б  гостра сатира на ту частину козацької старшини, яка в період ліквідації російським царизмом української державності виродилася в експлуататорську верхівку,
   В  заперечення традиційних міфологічних вірувань у потойбічні демонологіч-  ні сили,
   Г  утвердження кращих моральних якостей народу.

          6.  З’ясуйте, про чию долю так говорить І. Котляревський п’єсі «Наталка Полтавка»:
            «Один собі живу на світі, як билинка на полі; сирота – без роду, без племені, без талану і без приюту. Що робить – і сам не знаю. Був у городі, шукав міста, но скрізь спізнився».
            А Миколи,                                  В виборного Макогоненка,
            Б  Петра,                                     Г  возного Тетерваковського.

         7.  Поєднайте імена героїв з назвами творів.
              А. Макогоненко.   1. «Енеїда» І.   Котляревського.
              Б. Олена.                2. «Наталка Полтавка» І. Котляревського.
              В. Настя.                3. «Маруся» Г. Квітки-Основ’яненка.
              Г.  Еол.                   4. «Конотопська відьма» Г. Квітки-Основ’яненка. 
                                  
          8.  Визначте жанр  «Наталки Полтавки» І. Котляревського.

9.  Назвіть ознаки сентименталізму.

10. Схарактеризуйте образи возного та виборного з «Наталки Полтавки»
І. Котляревського.

11. Схарактеризуйте образ Забрьохи з повісті Г. Квітки-Основ’яненка.

12.Напишіть твір на одну із тем: « Краса української дівчини у творах
І. Котляревського та Г. Квітки-Основ’яненка», «Краса українських традицій у творчості І. Котляревського та Г. Квітки-Основ’яненка»     


Контрольна робота № 4. Творчість М. Гоголя, Т. Шевченка.

І варіант

Початковий рівень ( 3 б. )

Виберіть одну правильну відповідь.

  1. Укажіть, хто є основоположником нової української літератури:
А  П. Куліш                                           Б  Г. Квітка-Основ’яненко
В  Т. Шевченко                                     Г  І. Котляревський

       2. Який твір Т. Шевченка відкрив перше видання «Кобзаря»?
            А  «Тополя»                                          Б  «Причинна»
            В  «Думи мої, думи мої»                     Г  «Катерина»

       3. Укажіть часові межі, що охоплюють період «трьох літ» :
            А  1843-1845 рр.                                    Б  1843-1847 рр.
            В  1847-1850 рр.                                     Г  1843-1849 рр.

       4. До якого твору входять ці частини: «Галайда», «Конфедерати», «Титар», «Свято в
            Чигирині», «Три півні»?
            А «Гайдамаки»                       Б «Гамалія»                       В «Кавказ»                       Г «Сон»

       5. З’ясуйте, якого гетьмана згадує Т. Шевченко словами?
                                                Стоїть в селі Суботові
                                                На горі високій
                                                Домовина України
                                                Широка, глибока
         А  І. Мазепу                                                  Б  Б. Хмельницького
         В  П. Дорошенка                                          Г  П. Конашевича-Сагайдачного

       6. Що таке ліро-епіка?
           А  це такий жанр, у якому поєднуються ознаки і лірики, і епосу
           Б  один із літературних родів, у якому життя відображається через передачу почуттів,
                думок людини
           В  це перший ступінь класифікації літературних творів, визначення, до якого
                літературного роду належить твір
           Г  це об’єктивно змальований образ у розповідному художньому творі

Середній та достатній рівні ( 7  б. )

Завдання 7  має  шість варіантів відповідей, з яких три  правильні. Виберіть усі правильні і позначте їх.

      7. Установіть особливості романтизму  як літературного напряму:
          А  Зображення неординарних людей у виняткових обставинах: змалювання незвичайних подій, іноді фантастичних або трагічних
          Б  Герої творів – сильні особистості, відважні, дуже вродливі, які прагнуть змінити світ, або ж навпаки, ниці, потворні
          В  Декоративна пишність, вигадливість і мальовничість форм
          Г  Велика увага до зображення героїчної національної історії
          Д  Звернення до живої деталі, чуттєвої конкретності та до індивідуалізації
          Е  Релігійність

      8. Установіть відповідність між терміном та його значенням:
         1 алегорія          А  масова  драматична вистава на сюжети релігійних легенд
         2 гротеск           Б  один із тропів поетичної мови, у якому абстрактне поняття втілюється в
                                         конкретному образі, де в образі рослин, тварин, явищ природи
                                         змальовуються людські риси і характери
         3  елегія             В художній прийом у літературі й мистецтві, що ґрунтується на свідомому
                                        перебільшенні, несподіваних сполученнях, контрастах нереального,
                                        трагічного й комічного
         4  містерія          Г  один із жанрів лірики; вірш, у якому виражені настрої смутку, журби,
                                          розуму, туги
                                     Д пряме, найгостріше засудження якоїсь вади

     9. Установіть відповідність між жанрами та назвами творів.
         1. Поема-містерія                    А  Т. Шевченко «Чигирине, Чигирине…»
         2. Бувальщина                          Б  Т. Шевченко «Причинна»
         3. Поема-інвектива                  В  Т. Шевченко «Сон»
         4. Балада                                   Г  М. Гоголь «Вечір проти Івана купала»
                                                           Д  Т. Шевченко «Великий льох»

       10. Допишіть речення.
           Баладою називають …  . Наприклад, твори Т. Шевченка … .

       11.  У якій поемі Т. Шевченко засудив загарбницьку імперську політику російського
             царського уряду? 

  1. З якого твору Т. Шевченка взято цей опис? З’ясуйте його вид і вкажіть найвиразніші
художні засоби.
                             Реве та стогне Дніпр широкий,
                                Сердитий вітер завива,
                                Додолу верби гне високі,
                                Горами хвилю підійма.
                                І блідий місяць на ту пору
                                Із хмари де-де виглядав,
                                Неначе човен в синім морі,
                                То виринав, то потопав.

  1. Дайте загальну характеристику ранній творчості Т. Шевченка. 

Високий рівень ( 2 б. )

  1. Напишіть міні-твір-роздум на одну із тем:
«Корені добра і зла у творі М. Гоголя «Вечір проти Івана Купала»
            «Зображення історичного минулого України в творчості Т. Шевченка»
«Мої роздуми, викликані прочитанням творів Т. Шевченка»
 

Контрольна робота № 4. Творчість М. Гоголя, Т. Шевченка.

ІІ варіант

 Початковий рівень ( 3 б. )

 Виберіть одну правильну відповідь.

  1. З’ясуйте, хто сказав про Шевченка такі слова: «Він був сином мужика і став володарем у
царстві Духа. Він був кріпаком і став велетнем у царстві людської культури»
А  І. Франко                                                Б  П. Куліш
В  М. Вовчок                                               Г  Леся Українка

       2.   З’ясуйте, до якого твору Т. Шевченка відома пейзажна картина «Реве та стогне Дніпр
              широкий» є вступом:
             А  до балади «Причинна»                                 Б  до балади «Тополя»
             В  до балади «Лілея»                                         Г  до поеми «Гайдамаки»

       3. До якого періоду належать такі твори: «Розрита могила», «Сон», «Кавказ», «Заповіт»
        А  періоду «Трьох літ»                                      Б  «В казематі»
         В  рання поезія                                                   Г  поезія останніх років життя

     4.  Яке місто згадується у рядках поеми «Сон» Т.Шевченка?
        А  Москва                    Б  Київ                    В  Санкт-Петербург                   Г  Переяслав-Хмельницький

     5.  З’ясуйте, що стало основою для написання Т. Шевченком поеми «Гайдамаки»:
         А  особисті враження про гайдамаків, почуті від діда
         Б  історичні пісні та перекази
         В  матеріали Санкт-Петербурзьких  архівів
         Г  бажання правдиво відтворити дії та вчинки гайдамак

     6.  З’ясуйте, коли Т. Шевченко написав «Заповіт»:
         А  у Переяславі-Хмельницькому, коли захворів 1845 р., перебуваючи у Козачковського
         Б  напередодні смерті, у 1861р., у Петербурзі
         В  в період арешту та ув’язнення за активну участь у Кирило-Мефодіївському братстві
         Г  після подорожі Україною, у 1844 р.?

Середній та достатній рівні ( 7 б. )

Завдання 7  має  шість варіантів відповідей, з яких три  правильні. Виберіть усі правильні і позначте їх.

     7. Установіть за характеристикою героїв їх належність до твору Т. Шевченка «Гайдамаки».
        А « Не витерпів святої кари, Упав, сердега. Пропадай, душа, без сповіді святої!»
        Б  «…гнувся, бо не знав, Не знав, сіромаха, що виросли крила, Що неба достане, коли   полетить».
        В  « А на ліжку…ох, аж душно! Білі рученята розкидала, розкрилася… Як квіточка в гаю, Червоніє».
        Г  «Довго, довго, сердешная, Все йшла та питала; Було й таке, що під тином З сином ночувала».
        Д  «Прости мене. Я каралась Весь вік в чужій хаті… Прости мене, мій синочку! Я…я – твоя мати».
        Е  «Лютий ворог України, Голодна вовчиця».


    8. Установіть відповідність між терміном та його значенням:
      1 романс            А  пісні релігійного змісту, що були зібрані у Псалтирі і приписувались царю
                                       Давиду
      2 містерія           Б  переважно сатиричний художній прийом у мистецтві, заснований на нарочитому
                                       перетворенні дійсності за допомогою фантазії
      3 Псалом            В  пісня інтимного характеру, у якій головний конфлікт розкривається через
                                       переживання ліричного героя, його настрій, сприйняття навколишнього світу
      4 гротеск             Г  масова драматична вистава за релігійними сюжетами, яка відбувалася у святкові
                                        дні на майданах міст
                                   Д пряме, найгостріше засудження якоїсь вади

    9. Установіть відповідність між жанрами та назвами творів.
         1. Поема-містерія                    А  Т. Шевченко «Чигирине, Чигирине…»
         2. Бувальщина                          Б  Т. Шевченко «Причинна»
         3. Поема-інвектива                  В  Т. Шевченко «Сон»
         4. Балада                                   Г  М. Гоголь «Вечір проти Івана купала»
                                                           Д  Т. Шевченко «Великий льох»

    10. Допишіть речення.
         Містерією називають …  .
          Нею є твір Т. Шевченка …  .

    11. У якій поемі Т. Шевченка головним героєм є повсталий народ?

   12. Який вид опису використав Т. Шевченко в наведеному уривку, які художні засоби в
          ньому  найвиразніші?   
                                                  А Дніпр мов підслухав: широкий та синій,
                                                      Підняв гори-хвилі; а в очеретах
                                                       Реве, стогне. Завиває.
13. Дайте загальну характеристику  творчості Т. Шевченка періоду «трьох літ».


Високий рівень ( 2 б. )

  1. Напишіть міні-твір-роздум на одну із тем:
«Корені добра і зла у творі М. Гоголя «Вечір проти Івана Купала»
            «Зображення історичного минулого України в творчості Т. Шевченка»
«Мої роздуми, викликані прочитанням творів Т. Шевченка»



Немає коментарів:

Дописати коментар