Контрольна робота № 1. Усна народна творчість.
Давня українська література.
1. На скільки частин можна поділити поетичний
фольклор?
А на З; В
на 6; В на 4; Г на 8.
2.
Укажіть найбільш актуальні теми
родинно-побутових пісень:
А щасливе і нещасливе подружнє
життя, сирітство, трагічні випадки перебування на
чужині, стосунки у сім’ї;
Б нерозділене
кохання, тяжка доля чумаків, еміграція;
В стосунки між
невісткою і свекрухою, зрада у подружньому житті,
веснянки;
Г зрада у подружньому
житті.
3. Укажіть, який
етап українського весілля є початковим:
А заручини; В умовини;
А заручини; В умовини;
Б сватання; Г перезва.
4. Що дівчина
давала на знак відмови парубкові під час сватання?
А хустку; В тютюн і люльку;
А хустку; В тютюн і люльку;
Б
гарбуз; Г коровай.
5. Хто така Бондарівна з
однойменної балади?
А українка-полонянка, дружина турецького султана, яка визволила з неволі
турецької своїх земляків;
Б горда дівчина Бондарівна, яка не прийняла залицяння пана Каньовського
й різко йому відмовила, за що була ним вбита;
В дівчина-полонянка, яка померла у турецькій неволі;
Г наша землячка.
6.Що таке Біблія?
А священний текст християнства;
Б історичний твір;
В священний текст християнської релігії і водночас літературна пам’ятка;
Г літературна пам’ятка.
7. У якому творі вміщене
оповідання про Прохора чорноризця?
А «Києво-Печерському патерику»;
Б «Історії русів»;
В «Повісті минулих літ»;
Г Біблії.
8.Слова: « А те, що на добрій
землі, - це оті, хто, як слово почує, береже його в щирому й доброму серці, - і
плід приносять вони в терпеливості»
взято із:
А «Притчі про блудного сина»;
Б «Притчі про сіяча»;
В «Десяти заповідей Божих»;
Г «Повісті минулих літ».
9. Установіть відповідність між
жанром та українською народною піснею
1. родинно-побутова А «Ой летіла стріла»
пісня про кохання Б «Ой матінко, та не гай мене»
2. балада
В «Світи, світи, місяченьку»
3. весільна пісня Г «За Сибіром сонце сходить»
4. календарно-обрядова Ґ «Коло Мареноньки дівоньки ходили»
пісня
10. Установіть відповідність між
етапом весілля та його значенням
1. сватання А
вшанування батьків молодих
2. заручини
Б молодий знімає віночок з молодої, потім
3. покривання наречену
пов’язують хусткою
4. понеділкування В оприлюднення почуття кохання хлопця і
дівчини перед батьками дівчини, а також
наміри
її батьків щодо згоди або незгоди
на шлюб
Г у домі молодої батьки та родичі молодо-
го домовляються про весілля
Ґ перша
розвідка щодо згоди батьків дів-
чини
на шлюб
11. Продовжіть речення
Родинно-побутові
пісні – це…
12. Патерик – це…
13. Охарактеризуйте балади як
жанр усної народної творчості.
14. Напишіть твір-мініатюру на
одну із тем: « Пісня – скарбниця
духовності українського народу», «Роль християнства (Біблії) в духовному житті
українського народу», «Чим збагатило мене вивчення літератури Київської
Русі»
Контрольна робота №3.
Нова українська література. І. Котляревський,
Г. Квітка-Основ’яненко.
ІІ варіант
1.
Хто був фундатором нової української прози?
А
Т. Шевченко,
В Г. Квітка-Основ’яненко,
Б
І. Котляревський,
Г І. Франко.
2. Укажіть перший твір нової
української літератури:
А
І. Вишенський «Послання до єпіскопів»,
Б
Г. Сковорода «Всякому місту звичай і права»,
В
І. Котляревський «Енеїда»,
Г
Г. Квітка-Основ’яненко «Конотопська відьма».
3.
З’ясуйте рік виходу «Енеїди» І. Котляревського як початок нового
етапу розвитку української літератури:
А 1798 р. Б 1789 р. В 1800 р. Г 1803 р.
4.
Жанр «Енеїди» І. Котляревського:
А
ліро-епічна поема, В
епічна, бурлескно-травестійна поема,
Б драматична поема, Г героїчна поема
5.
З’ясуйте ідейну спрямованість
бурлескно-реалістичної повісті Г. Квітки-Основ’яненка
«Конотопська відьма»:
А утвердження
кращих моральних якостей народу в боротьбі з мракобіссям і
Неграмотністю,
Б гостра сатира на ту частину козацької
старшини, яка в період ліквідації російським царизмом української державності
виродилася в експлуататорську верхівку,
В заперечення традиційних міфологічних вірувань
у потойбічні демонологіч- ні сили,
Г утвердження кращих моральних якостей народу.
6. З’ясуйте, про чию долю так говорить І.
Котляревський п’єсі «Наталка Полтавка»:
«Один собі живу на світі, як
билинка на полі; сирота – без роду, без племені, без талану і без приюту. Що
робить – і сам не знаю. Був у городі, шукав міста, но скрізь спізнився».
А Миколи, В виборного Макогоненка,
Б
Петра, Г возного Тетерваковського.
7.
Поєднайте імена героїв з назвами творів.
А. Макогоненко. 1. «Енеїда» І. Котляревського.
Б. Олена. 2. «Наталка Полтавка» І.
Котляревського.
В. Настя. 3. «Маруся» Г.
Квітки-Основ’яненка.
Г. Еол. 4. «Конотопська відьма» Г.
Квітки-Основ’яненка.
8.
Визначте жанр «Наталки Полтавки»
І. Котляревського.
9. Назвіть ознаки сентименталізму.
10. Схарактеризуйте
образи возного та виборного з «Наталки Полтавки»
І. Котляревського.
11. Схарактеризуйте
образ Забрьохи з повісті Г. Квітки-Основ’яненка.
12.Напишіть твір на
одну із тем: « Краса української дівчини у творах
І. Котляревського
та Г. Квітки-Основ’яненка», «Краса українських традицій у творчості І.
Котляревського та Г. Квітки-Основ’яненка»
Контрольна робота № 4.
Творчість
М. Гоголя, Т. Шевченка.
І
варіант
Початковий рівень (
3 б. )
Виберіть одну правильну
відповідь.
- Укажіть,
хто є основоположником нової української літератури:
А П. Куліш
Б Г. Квітка-Основ’яненко
В Т. Шевченко Г І. Котляревський
2.
Який твір Т. Шевченка відкрив перше видання «Кобзаря»?
А
«Тополя»
Б «Причинна»
В
«Думи мої, думи мої» Г
«Катерина»
3.
Укажіть часові межі, що охоплюють період «трьох літ» :
А 1843-1845
рр.
Б 1843-1847 рр.
В
1847-1850 рр. Г 1843-1849 рр.
4. До
якого твору входять ці частини: «Галайда», «Конфедерати», «Титар», «Свято в
Чигирині», «Три півні»?
А «Гайдамаки» Б «Гамалія» В «Кавказ» Г «Сон»
5. З’ясуйте, якого гетьмана згадує Т.
Шевченко словами?
Стоїть в селі Суботові
На горі високій
Домовина України
Широка, глибока
А
І. Мазепу
Б Б. Хмельницького
В
П. Дорошенка
Г П. Конашевича-Сагайдачного
6. Що таке ліро-епіка?
А це такий
жанр, у якому поєднуються ознаки і лірики, і епосу
Б
один із літературних родів, у якому життя відображається через передачу
почуттів,
думок людини
В
це перший ступінь класифікації літературних творів, визначення, до якого
літературного роду належить
твір
Г
це об’єктивно
змальований образ у розповідному художньому творі
Середній та достатній рівні ( 7
б. )
Завдання
7 має
шість варіантів відповідей, з яких три правильні. Виберіть усі правильні і
позначте їх.
7.
Установіть особливості романтизму як
літературного напряму:
А
Зображення неординарних людей у виняткових обставинах: змалювання незвичайних
подій, іноді фантастичних або трагічних
Б
Герої творів – сильні особистості, відважні, дуже вродливі, які прагнуть
змінити світ, або ж навпаки, ниці, потворні
В
Декоративна пишність, вигадливість і мальовничість форм
Г
Велика увага до зображення героїчної національної історії
Д
Звернення до живої деталі, чуттєвої конкретності та до індивідуалізації
Е
Релігійність
8. Установіть відповідність між терміном
та його значенням:
1 алегорія
А масова драматична вистава на сюжети релігійних
легенд
2 гротеск Б
один із тропів поетичної мови, у якому абстрактне поняття втілюється в
конкретному образі, де в образі рослин, тварин, явищ природи
змальовуються людські риси і характери
3
елегія В художній
прийом у літературі й мистецтві, що ґрунтується на свідомому
перебільшенні, несподіваних сполученнях, контрастах нереального,
трагічного й комічного
4
містерія Г один із жанрів лірики; вірш, у якому виражені
настрої смутку, журби,
розуму, туги
Д пряме,
найгостріше засудження якоїсь вади
9. Установіть відповідність між жанрами та
назвами творів.
1. Поема-містерія А Т. Шевченко «Чигирине, Чигирине…»
2. Бувальщина Б Т. Шевченко «Причинна»
3. Поема-інвектива В Т. Шевченко «Сон»
4. Балада Г М. Гоголь «Вечір проти Івана купала»
Д Т. Шевченко «Великий льох»
10.
Допишіть речення.
Баладою називають … . Наприклад, твори Т. Шевченка … .
11. У якій поемі Т. Шевченко засудив загарбницьку
імперську політику російського
царського уряду?
- З якого твору Т. Шевченка взято цей опис?
З’ясуйте його вид і вкажіть найвиразніші
художні
засоби.
Реве
та стогне Дніпр широкий,
Сердитий вітер
завива,
Додолу верби гне високі,
Горами хвилю
підійма.
І блідий місяць
на ту пору
Із хмари де-де
виглядав,
Неначе човен в синім
морі,
То виринав, то
потопав.
- Дайте загальну характеристику ранній творчості
Т. Шевченка.
Високий рівень ( 2 б.
)
- Напишіть міні-твір-роздум на одну із тем:
«Корені добра і зла у творі М. Гоголя «Вечір
проти Івана Купала»
«Зображення історичного минулого
України в творчості Т. Шевченка»
«Мої роздуми, викликані прочитанням творів Т.
Шевченка»
Контрольна робота № 4.
Творчість
М. Гоголя, Т. Шевченка.
ІІ варіант
Початковий рівень ( 3 б. )
Виберіть одну правильну відповідь.
- З’ясуйте, хто сказав про Шевченка такі слова: «Він був сином мужика і став володарем у
царстві Духа. Він був кріпаком і став велетнем у
царстві людської культури»
А І.
Франко
Б П. Куліш
В М.
Вовчок Г Леся Українка
2. З’ясуйте, до якого твору Т. Шевченка відома
пейзажна картина «Реве та стогне Дніпр
широкий» є вступом:
А до балади «Причинна» Б до балади «Тополя»
В до балади «Лілея» Г до поеми «Гайдамаки»
3. До якого періоду належать такі твори: «Розрита
могила», «Сон», «Кавказ», «Заповіт»
А періоду «Трьох літ» Б «В казематі»
В рання поезія
Г поезія останніх років життя
4. Яке місто
згадується у рядках поеми «Сон» Т.Шевченка?
А Москва Б Київ В Санкт-Петербург Г Переяслав-Хмельницький
5. З’ясуйте,
що стало основою для написання Т. Шевченком поеми «Гайдамаки»:
А особисті враження про
гайдамаків, почуті від діда
Б
історичні пісні та перекази
В матеріали
Санкт-Петербурзьких архівів
Г бажання правдиво відтворити дії
та вчинки гайдамак
6.
З’ясуйте, коли Т. Шевченко написав «Заповіт»:
А у Переяславі-Хмельницькому,
коли захворів 1845 р., перебуваючи у Козачковського
Б напередодні смерті, у 1861р., у
Петербурзі
В в період арешту та ув’язнення
за активну участь у Кирило-Мефодіївському братстві
Г після подорожі Україною, у 1844
р.?
Середній та достатній рівні ( 7 б. )
Завдання
7 має
шість варіантів відповідей, з яких три правильні. Виберіть усі правильні і
позначте їх.
7. Установіть за характеристикою героїв їх
належність до твору Т. Шевченка «Гайдамаки».
А « Не витерпів святої кари, Упав, сердега.
Пропадай, душа, без сповіді святої!»
Б
«…гнувся, бо не знав, Не знав, сіромаха, що виросли крила, Що неба
достане, коли полетить».
В
« А на ліжку…ох, аж душно! Білі рученята розкидала, розкрилася… Як
квіточка в гаю, Червоніє».
Г
«Довго, довго, сердешная, Все йшла та питала; Було й таке, що під тином
З сином ночувала».
Д
«Прости мене. Я каралась Весь вік в чужій хаті… Прости мене, мій
синочку! Я…я – твоя мати».
Е
«Лютий ворог України, Голодна вовчиця».
8. Установіть відповідність між терміном та його
значенням:
1
романс А пісні релігійного змісту, що були зібрані у
Псалтирі і приписувались царю
Давиду
2
містерія Б переважно сатиричний художній прийом у
мистецтві, заснований на нарочитому
перетворенні дійсності за допомогою фантазії
3
Псалом В пісня інтимного характеру, у якій головний
конфлікт розкривається через
переживання ліричного героя, його настрій, сприйняття навколишнього
світу
4
гротеск Г масова драматична вистава за релігійними
сюжетами, яка відбувалася у святкові
дні на майданах міст
Д пряме,
найгостріше засудження якоїсь вади
9.
Установіть відповідність між жанрами та назвами творів.
1. Поема-містерія А Т. Шевченко «Чигирине, Чигирине…»
2. Бувальщина Б Т. Шевченко «Причинна»
3. Поема-інвектива В Т. Шевченко «Сон»
4. Балада Г М. Гоголь «Вечір проти Івана купала»
Д Т. Шевченко «Великий льох»
10. Допишіть речення.
Містерією називають … .
Нею
є твір Т. Шевченка … .
11. У якій поемі Т. Шевченка головним
героєм є повсталий народ?
12. Який вид опису використав Т. Шевченко в
наведеному уривку, які художні засоби в
ньому
найвиразніші?
А Дніпр мов підслухав: широкий та синій,
Підняв гори-хвилі; а в очеретах
Реве, стогне. Завиває.
13. Дайте
загальну характеристику творчості Т.
Шевченка періоду «трьох літ».
Високий рівень ( 2 б.
)
- Напишіть міні-твір-роздум на одну із тем:
«Корені добра і зла у творі М. Гоголя «Вечір
проти Івана Купала»
«Зображення історичного минулого
України в творчості Т. Шевченка»
«Мої роздуми, викликані прочитанням творів Т.
Шевченка»
Немає коментарів:
Дописати коментар