Контрольна робота № 1. Лексикологія
І рівень
1. Укажіть рядок, що складається лише зі
стилістично забарвлених слів:
А доця, уминати, скиглити, вештатися;
Б підмет, революція, пшениця, сніг;
В жовтеня, плуг, математика, небо;
Г брат, осінь, мудрість, вишня.
2. Власне українськими є слова:
А мобільник, факс,
діджей, субсидія;
Б лелека, мрія, квітка,
дівчина;
В кіно, батько, брат,
спільність;
Г душа, сонце, метро, ґринджоли.
3. Неологізми – це:
А слова, протилежні за
значенням;
Б слова, близькі за
значенням;
В застарілі слова;
Г нові слова.
4. Які ви знаєте групи слів за їх походженням?
В власне українські й запозичені;
Г діалектні й професійні;
А синоніми
й антоніми;
Б омоніми й пароніми.
5. Виділіть рядок, у якому всі слова –
загальновживані:
А один, жати, стіна,
електрика, азот;
Б характер, горобець,
земля, підмет, сестра;
В яблуня, жито, черевики,
добрий, воля;
Гдоля, писати, квас,
чепіга, педрада.
6. У якому словнику пояснюється значення слів?
А фразеологічному;
Б орфографічному;
В етимологічному;
Г тлумачному.
ІІ рівень
- Запишіть
5 діалектних слів.
2. Слово перст належить до історизмів чи архаїзмів? Свою думку доведіть.
3. Продовжіть речення:
Професійними називаються слова, які…
ІІІ рівень
1. Відредагуйте
словосполучення:
Проведені міроприємства, приймати участь, підписка на газети, візьми
одіяло, велика очередь.
2. Підберіть
українські відповідники до поданих іншомовних слів:
Процент, анастезія, дисципліна,
сигнал, контракт.
3. Установіть
відповідність між фразеологізмом та його тлумаченням:
А пекти раків 1засмучуватися
Б замилювати очі 2
брехати
В розбити глека 3
посваритися
Г пускати шпильки 4
червоніти
Д повісити носа 5
зруйнувати
6 насміхатися
ІV рівень
Побудуйте і запишіть діалог на тему «Школа»,
вживаючи професіоналізми.
Контрольна робота №2. Словотвір.
Орфографія
І рівень
- Основа,
від якої утворюється нове слово, називається:
А основою;
Б твірною;
В морфемою;
Г словотвірною.
2. Укажіть рядок, у якому всі слова
утворені префіксальним способом:
А густесенький, загуснути,
густошерстий, густо-синій;
Б густонаселений, густобровий, густота,
загустий;
В негустий, згуснути, загуснути, згущений;
Г
загуслий, густо, гуща, густозаселений.
3. Укажіть речення, у якому є слова,
що утворилися внаслідок переходу слів з однієї частини мови в іншу:
А Черговий учень стояв біля
дверей.
Б
Черговий стояв біля дверей.
В Чергування відбувається відповідно до
графіка.
Г
Чергували учні охоче.
4. Укажіть рядок, у якому одне слово
вжите в різних формах:
А музика, музичний, музикант, музикальний;
Б ходити, ходив, ходили, прихід,
захід;
В сестра, сестри, сестрою, сестрі;
Г струна, струнний, стрункість, струнко.
5. Укажіть рядок, де всі слова
утворені суфіксальним способом:
А перевозити, возик, перевізник,
візник;
Б читати, прочитати, читання,
читач;
В учительська, учити, учитель,
учениця;
Г заночувати, ніченька, нічник,
переночувати.
6.
Вкажіть рядок, де всі слова утворені способом складання:
А нафтоперегін, теплохід, двобій,
семигранник;
Б електростанція, вихователь,
перехід, однодумець;
В телескоп, телеканал, навігація,
по-моєму;
Г радіоканал, полукіпок, співпраця,
лейб-медик.
ІІ
рівень
1.
Продовжіть речення:
Словозміна – це …
- Підберіть
спільнокореневі слова до слова мудрий.
- Визначте
спосіб творення слів предобрий,
вечірній, запічок, вихід,
чорноморський
ІІІ
рівень
- Від
поданих іменників утворіть і запишіть прикметники із суфіксами -ськ(ий), -зьк(ий) -ць(кий)
Париж, Гаага, фашист, гірник, студент, чех, Рига, Лейпциг.
- Записати
слова, знявши риску.
Пів_явора, пів_Японії, максі_спідниця, пів_аркуша, міні_футбол, напів_сон,
експрес_аналіз, радіо_центр, авіа_ база, пів_відра, пів_України,
пів_до_восьмої, напів_достиглі,
унтер_ офіцер, пів_усміх, місяце_хід, пап’є_маше, прем’єр_міністр,
вужо_подібний,
мати_й_мачуха, п’яти_річний, грязе_водо_лікарня.
ІV рівень
Складіть
міні-твір у художньому стилі «Осінній день», використовуючи такі складні слова: краєвид, вітровій,
небосхил, падолист.
Контрольна
робота №3.
Морфологія.
Орфографія, Іменник
І рівень
- Виберіть
рядок, у якому правильно записані іменники:
А вірш
«Крила», книга «Кобзар», Біблія;
Б
гори «Карпати», книга Псалтир, пароплав «Україна»;
В
місто Лубни, Ярослав Мудрий, великдень;
Г
ріка «Сула», Тарас Шевченко, Верховна рада.
2.
Закінчення –ю в кличному відмінку мають усі слова в рядку:
А
учитель, Сергій, доня;
В кінь, Софія, мудрець;
Б
Олексій, Надія, місяць;
Г бабуся, мудрість, коваль.
3. У всіх словах потрібно писати
літеру и в рядку:
А свіч..чка, вар..во, вузл..чок, сон..чко; В мереж..во, плет..во, мороз..во,
кит..чка;
Б метел..ця, огуд..на,стеж..чка,
вікон..чко; Г дуж..чка, міс..во, мар..во, суч..чок.
4.
Позначте рядок, у якому всі іменники пишуться з не разом:
А сильний (не)жить; сірий, та (не)вовк; В відчувати (не)нависть; це
прийшла (не)сестра;
Б надворі (не)года; це (не)щастя, а
горе; Г сказати (не)правду;
усунути (не)безпеку.
5.
У жіночих іменах по батькові вживаються суфікси:
А
–овн(а), -івн(а); Б
-івн(а), -ївн(а); В
-овн(а), -йовн(а);
Г -івн(а), -йовн(а)
6.
Іменники плем’я, тім’я, ім’я належать
до тієї самої відміни, що й іменники:
А теля, лоша, пташеня, курча; В плече, море,
вікно, озеро;
Б
пір’я, подвір’я. сузір’я, надвечір’я; Г телятко, лошатко,
пташенятко, курчатко.
ІІ
рівень
- Назвіть
самостійні частини мови.
- Наведіть
приклади іменників спільного роду (4 – 5).
3.
Поставте у формі кличного відмінка іменники:
Мама, товариш, птах, місяць, брат, козак
ІІІ
рівень
- Поставте
в орудному відмінку:
Сонячний Капрі, барвисте конфеті, нові чоботи, велика радість, цікава
подорож, Ніна Петренко, Вадим Лисенко.
- Утворіть
чоловічі імена по батькові від слів:
Яків, Лука, Анатолій, Дмитро, Ілля, Сава
- Визначте
рід іменників:
Купе, дівчисько, вермішель, рояль, Міссісіпі, роззява, вовчище, шимпанзе,
суддя, сутінь,
забіяка.
ІV рівень
Напишіть твір про маму, поміркувавши над словами
Петра Перебийноса:
Бачу мамин рушник.
Він цвіте, мов стежина.
Запашний і рясний
На червоні жоржини.
У творі використайте іменники І відміни,
підкресліть їх.
Контрольна робота №4. Прикметник
І рівень
- Прикметник
– це повнозначна частина мови, яка:
А
має значення предметності;
Б
означає кількість предметів або їхній порядок при лічбі;
В
виражає ознаку або властивість предмета;
Г
вказує на предмети, кількість, ознаки, але не називає їх.
2.
Позначте рядок, у якому всі слова – відносні прикметники:
А
кислий, вовняний, мамина, вечірня;
Б
міський, полтавський, шкільний, лісовий;
В дерев’яний, ясний, батьківський,
солов’їний;
Г літній, вечірній, молочний, білий.
3. Разом із не прикметник пишеться у реченні:
А
Ми вірні січовим стрільцям, їх (не)вмирущій славі.
Б
Мені ніщо у світі (не)байдуже.
В
Вона була (не)молода, але й не стара.
Г
Микола вже був (не)молодий хлопець, а чоловік з довгими вусами.
4.
Позначте рядок, у якому всі прикметники пишуться разом:
А
(кисло)солодкий, (прозоро)жовті, (історико)культурні;
Б
(лісо)степовий, (народно)поетичний, (сільсько)господарський;
В
(народно)визвольний, (військово)морський, (науково)дослідний;
Г
(гіркувато)солоний, (само)хідний, (жовто)гарячий.
5.
Позначте рядок географічних назв, від яких можна утворити прикметники,
що закінчуються на -ськ(ий):
А Ужгород, Прага, Запоріжжя;
Б Карпати, Кіровоград, Кривий
Ріг;
В Париж, Буг, Дрогобич
Г Сиваш, Красноград, Миргород.
6.
Виділіть речення з прикметником у короткій формі:
А Хотіла б я вийти у чистеє поле.
Б Є приказка весела: їж, поки роток
свіж.
В З тітчиного садка лунав тихий
Івасів голосок.
Г Молода дівчинонька в садочок
виходить.
ІІ рівень
- Продовжіть
висловлювання:
У реченні прикметник
найчастіше є … , рідше - … .
2.
Запишіть п’ять присвійних прикметників.
3.Складіть (або пригадайте) і
запишіть речення з якісним прикметником.
ІІІ рівень
- Утворіть
присвійні прикметники від іменників
мама, Петрик, татко,
дочка, тітка, муха, Ольга.
- Утворіть
і запишіть усі можливі форми ступенів порівняння прикметника веселий.
- Укажіть
відповідність між прикметниками та його
морфологічною характеристикою
А відносний, називний 1.Стерня коле білі ноги, аж на плач
збирається Хариті.
відмінок множини; 2. Зінько з Іваном половили
бусурманських коней.
Б якісний, називний 3. Було це в лісах над Сулою,
де дзвінко булькають у воду
відмінок множини; важкі жолуді.
В відносний, знахідний 4.
Посипалися зрадницькі кулі на послів Хмельницького.
відмінок множини; 5. Схоже, що ті зарості повели
свій родовід від віковічних
Г якісний, знахідний пралісів.
відмінок множини.
ІV рівень
Складіть
міні-твір на тему:
Крізь мерзле листя
пролісок проткнувся,
До сонця ніжно й тепло
посміхнувся.
Підкресліть якісні прикметники.
Контрольна
робота №5. Числівник
І рівень
1.
Числівник – це повнозначна частина мови, яка:
А має значення предметності;
Б означає кількість предметів або їхній
порядок при лічбі;
В виражає ознаку або властивість предмета;
Г вказує на предмети, кількість, ознаки, але не називає їх.
2.
Складеним є такий числівник:
А сімнадцять; Б
сімдесят; В сімдесят
третій; Г
семитисячний.
3.
Укажіть збірний числівник:
А два; Б
другий; В обидва; Г півтора.
4. Позначте речення, яке потребує
редагування:
А Більше ста тисяч людей відвідує цей музей
Б Сюди прийшли більше семи десяти юнаків.
В У Сибірське море впадає триста тридцять шість річок.
5. Форма орудного відмінка
числівника сімсот сімдесят вісім така:
А семистам сімдесяти восьма; В семистам сімдесятьма
вісьма;
Б Сьомастами сімдесятьма вісьма; Г сімомастами сімдесятою
восьм’ю.
6.
Позначте рядок складних слів, кожне з яких пишеться разом:
А (дво)тисячний, (три)мільйонний, (чотириста)десятий;
Б (півтора)метровий, (триста)перший, (тридцяти) тисячний;
В (сто)кілометровий; (семи)сотий; (двісті)восьмий;
Г (шести)мільярдний, (двадцяти)кілограмовий; ( вісімдесяти)річний.
ІІ рівень
1.Продовжіть речення:
Порядкові числівники
відповідають на питання …
- Запишіть
п’ять кількісних числівників.
- Складіть
або пригадайте і запишіть речення, у якому вжито дробовий числівник.
ІІІ рівень
1 .Числівники
шістнадцять, сорок, двісті,
вісімдесят сім, шостий, дві третіх
поставити у формі давального
відмінка.
2. Наведіть приклади двох
прислів’їв (чи приказок), у яких вживаються числівники.
3. Укажіть відповідність між
числівником та його характеристикою:
А кількісний у родовому відмінку; 1. вісімдесятьома шістьома;
Б порядковий у давальному відмінку; 2. сто третьому;
В кількісний в орудному відмінку; 3. у дев’яносто четвертому;
Г порядковий у місцевому відмінку. 4. шістсот дванадцятого;
5. сімдесятьох сімох.
ІV рівень
Складіть
діалог (7 – 8 реплік для 2 осіб) між
працівником театральної каси та гостем
Полтави, який хоче замовити квитки на прем’єру в драматичному театрі.
У репліках діалогу використайте якнайбільше
числівників.
Контрольна робота
№6. Займенник.
І рівень
1. Займенник
– це повнозначна частина мови, яка:
А
має значення предметності;
Б
означає кількість предметів або їхній порядок при лічбі;
В
виражає ознаку або властивість предмета;
Г
вказує на предмети, кількість, ознаки, але не називає їх.
2.
Укажіть рядок, у якому всі слова – займенники:
А
цей, такого, який, він; В дехто, десь, кимсь, деякий;
Б
всякого, куди, кого, чим; Г ніхто, будь-де, який-небудь, абищо.
3.
На скільки розрядів діляться займенники?
А
три; Б п’ять; В сім; Г дев’ять.
4.
Укажіть речення, у якому вжито неозначений займенник.
А Ми збирали з сином на землі
каштани. (М.Рильський)
Б
Чого ви прагнете, грабіжники з пустелі? (М.Рильський)
В
Обстріл набув такої інтенсивності, якої ніхто не міг передбачити.
(Я.Баш)
Г Жадан сидів проти Морозова й щось
підраховував олівцем. (Я.Баш)
5.
Позначте рядок займенників, які пишуться через дефіс.
А
(хто)сь, (де)який, (аби)який В (який)небудь; (хтозна)що, (казна)хто;
Б
(аби)що, (будь)чиїми, (де)кого; Г
(ні)кого, (аби)чим, (казна)чим.
6.
У якому рядку всі з поданих назв є розрядами займенників?
А
якісні, відносні, присвійні; В кількісні, особові, зворотні;
Б
означальні, відносні, присвійні; Г
порядкові, вказівні, питальні.
ІІ рівень
1. Запишіть
п’ять заперечних займенників.
2.
Будь-який займенник уведіть у речення,підкресліть його як член речення.
3.
Продовжіть речення:
Зворотний займенник себе не має форми …
ІІІ рівень
1. Поясніть
значення фразеологізмів:
узяти себе в руки –
лаяти на всі заставки –
знати, як свої п’ять
пальців –
ні з чим не розминеться
–
2.
Провідмінюйте займенник ніхто.
3.
Укажіть відповідність між рядком займенників та розрядом:
А
особові; 1.
Ніякий, нічим, ні в кого;
Б
означальні; 2. Цей, таку, тих;
В
неозначені; 3. Іншого, всіма, самим;
Г
заперечні. 4. Тобі, вами, мене;
5. Деякому, абиким, чийогось.
ІV рівень
Напишіть замітку типу роздуму про
вчинки людей.
Доберіть до замітки влучний і виразний заголовок. Використайте займенники.
Немає коментарів:
Дописати коментар