Загальна кількість переглядів сторінки

пʼятницю, 12 грудня 2014 р.

6 кл. К. р. (мова)

Контрольна робота № 1. Лексикологія

І рівень
1. Укажіть рядок, що складається лише зі стилістично забарвлених слів:
 А доця, уминати, скиглити, вештатися;
 Б підмет, революція, пшениця, сніг;
 В жовтеня, плуг, математика, небо;                  
 Г брат, осінь, мудрість, вишня.                        
2. Власне українськими є слова:
А мобільник, факс, діджей, субсидія;
Б лелека, мрія, квітка, дівчина;                       
В кіно, батько, брат, спільність;
 Г душа, сонце, метро, ґринджоли.                      
3. Неологізми – це:
А слова, протилежні за значенням;
Б слова, близькі за значенням;                          
В застарілі слова;
Г нові слова.                                                      
4. Які ви знаєте групи слів за їх походженням?
  В власне українські й запозичені;
  Г діалектні й професійні;
  А синоніми й антоніми;                                   
  Б омоніми й пароніми.
5. Виділіть рядок, у якому всі слова – загальновживані:
А один, жати, стіна, електрика, азот;
Б характер, горобець, земля, підмет, сестра;
В яблуня, жито, черевики, добрий, воля;         
Гдоля, писати, квас, чепіга, педрада.                  
6. У якому словнику пояснюється значення слів?
А фразеологічному;
Б орфографічному;         
 В етимологічному;          
 Г тлумачному.       
ІІ рівень
  1. Запишіть 5 діалектних слів.
2. Слово перст належить до історизмів чи архаїзмів? Свою думку доведіть.
3. Продовжіть речення:
          Професійними називаються слова, які…
        
ІІІ рівень
1.      Відредагуйте словосполучення:
Проведені міроприємства, приймати участь, підписка на газети, візьми одіяло, велика очередь.
2.      Підберіть українські відповідники до поданих іншомовних слів:
Процент, анастезія, дисципліна, сигнал, контракт.
3.      Установіть відповідність між фразеологізмом та його тлумаченням:
А пекти раків                            1засмучуватися
Б замилювати очі                    2 брехати
В розбити глека                      3 посваритися
Г пускати шпильки                4 червоніти  
Д повісити носа                      5 зруйнувати 
                                                    6 насміхатися                                                
ІV рівень
Побудуйте і запишіть діалог на тему «Школа», вживаючи професіоналізми.



Контрольна робота №2. Словотвір. Орфографія

І рівень
  1. Основа, від якої утворюється нове слово, називається:
 А основою;               
 Б твірною;                
 В морфемою;                
 Г словотвірною.
2. Укажіть рядок, у якому всі слова утворені префіксальним способом:
 А  густесенький, загуснути, густошерстий, густо-синій;
 Б  густонаселений, густобровий, густота, загустий;
 В  негустий, згуснути, загуснути, згущений;
 Г  загуслий, густо, гуща, густозаселений.
3. Укажіть речення, у якому є слова, що утворилися внаслідок переходу слів з однієї частини мови в іншу:
 А Черговий учень стояв біля дверей.                                      
       Б Черговий стояв біля дверей.
       В Чергування відбувається відповідно до графіка.                 
       Г Чергували учні охоче.
4. Укажіть рядок, у якому одне слово вжите в різних формах:
 А музика, музичний, музикант, музикальний;                
 Б ходити, ходив, ходили, прихід, захід;
 В сестра, сестри, сестрою, сестрі;                               
 Г струна, струнний, стрункість, струнко.
5. Укажіть рядок, де всі слова утворені суфіксальним способом:
  А перевозити, возик, перевізник, візник;
  Б читати, прочитати, читання, читач;
  В учительська, учити, учитель, учениця;
  Г заночувати, ніченька, нічник, переночувати.
6.  Вкажіть рядок, де всі слова утворені способом складання:
  А нафтоперегін, теплохід, двобій, семигранник;
  Б електростанція, вихователь, перехід, однодумець;
  В телескоп, телеканал, навігація, по-моєму;
  Г радіоканал, полукіпок, співпраця, лейб-медик.
ІІ рівень

1.   Продовжіть речення:
         Словозміна – це …
  1. Підберіть спільнокореневі слова до слова  мудрий.
  2. Визначте спосіб творення слів предобрий, вечірній, запічок, вихід, чорноморський

ІІІ рівень

  1. Від поданих іменників утворіть і запишіть прикметники із суфіксами  -ськ(ий),  -зьк(ий) -ць(кий)
           Париж, Гаага, фашист, гірник, студент, чех, Рига, Лейпциг.
  1. Записати слова, знявши риску.
             Пів_явора, пів_Японії, максі_спідниця, пів_аркуша, міні_футбол, напів_сон, експрес_аналіз, радіо_центр, авіа_ база, пів_відра, пів_України, пів_до_восьмої, напів_достиглі,
унтер_ офіцер, пів_усміх, місяце_хід, пап’є_маше, прем’єр_міністр, вужо_подібний,
мати_й_мачуха, п’яти_річний, грязе_водо_лікарня.

ІV рівень
Складіть міні-твір у художньому стилі «Осінній день», використовуючи такі складні слова: краєвид, вітровій, небосхил, падолист.


Контрольна робота №3.  Морфологія. Орфографія, Іменник

І рівень

  1. Виберіть рядок, у якому правильно записані іменники:
  А  вірш «Крила», книга «Кобзар», Біблія;                                 
  Б  гори «Карпати», книга Псалтир, пароплав «Україна»;
  В  місто Лубни, Ярослав Мудрий, великдень;
  Г  ріка «Сула», Тарас Шевченко, Верховна рада.
2.  Закінчення –ю в кличному відмінку мають усі слова в рядку:
 А  учитель, Сергій, доня;                 В  кінь, Софія, мудрець;
 Б  Олексій, Надія, місяць;                Г бабуся, мудрість, коваль.
3. У всіх словах потрібно писати літеру  и  в рядку:
 А свіч..чка, вар..во, вузл..чок, сон..чко;                В мереж..во, плет..во, мороз..во, кит..чка;             
 Б метел..ця, огуд..на,стеж..чка, вікон..чко;           Г дуж..чка, міс..во, мар..во, суч..чок.
4.  Позначте рядок, у якому всі іменники пишуться з  не  разом:
 А сильний (не)жить; сірий, та (не)вовк;               В відчувати (не)нависть; це прийшла (не)сестра;
 Б надворі (не)года; це (не)щастя, а горе;              Г сказати (не)правду; усунути (не)безпеку.
5.  У жіночих іменах по батькові вживаються суфікси:
 А  –овн(а), -івн(а);             Б  -івн(а), -ївн(а);         В  -овн(а), -йовн(а);              Г  -івн(а), -йовн(а)
6.  Іменники  плем’я, тім’я, ім’я  належать до тієї самої відміни, що й іменники:
 А  теля, лоша, пташеня, курча;                               В плече, море, вікно, озеро;             
 Б  пір’я, подвір’я. сузір’я, надвечір’я;                    Г телятко, лошатко, пташенятко, курчатко.
                             
ІІ рівень

  1. Назвіть самостійні частини мови.
  2. Наведіть приклади іменників спільного роду (4 – 5).
3.   Поставте у формі кличного відмінка іменники:
Мама, товариш, птах, місяць, брат, козак

ІІІ рівень

  1. Поставте в орудному відмінку:
Сонячний Капрі, барвисте конфеті, нові чоботи, велика радість, цікава подорож, Ніна Петренко, Вадим Лисенко.
  1. Утворіть чоловічі імена по батькові від слів:
Яків, Лука, Анатолій, Дмитро, Ілля, Сава
  1. Визначте рід іменників:
Купе, дівчисько, вермішель, рояль, Міссісіпі, роззява, вовчище, шимпанзе, суддя, сутінь,
забіяка.



ІV рівень

Напишіть твір про маму, поміркувавши над словами Петра Перебийноса:
Бачу мамин рушник.
Він цвіте, мов стежина.
Запашний і рясний
На червоні жоржини.
У творі використайте іменники І відміни, підкресліть їх.





Контрольна робота №4. Прикметник
                            
                                    І рівень

  1. Прикметник – це повнозначна частина мови, яка:
 А  має значення предметності;
 Б  означає кількість предметів або їхній порядок при лічбі;
 В  виражає ознаку або властивість предмета;
 Г  вказує на предмети, кількість, ознаки, але не називає їх.

2.  Позначте рядок, у якому всі слова – відносні прикметники:
 А  кислий, вовняний, мамина, вечірня;                            
 Б  міський, полтавський, шкільний, лісовий;         
 В дерев’яний, ясний, батьківський, солов’їний;
 Г літній, вечірній, молочний, білий.

3. Разом із   не   прикметник пишеться у реченні:
 А  Ми вірні січовим стрільцям, їх (не)вмирущій славі.
 Б  Мені ніщо у світі  (не)байдуже.
 В  Вона була (не)молода, але й не стара.
 Г  Микола вже був (не)молодий хлопець, а чоловік з довгими вусами.

4.  Позначте рядок, у якому всі прикметники пишуться разом:
 А  (кисло)солодкий, (прозоро)жовті, (історико)культурні;
 Б  (лісо)степовий, (народно)поетичний, (сільсько)господарський;
 В  (народно)визвольний, (військово)морський, (науково)дослідний;
 Г  (гіркувато)солоний, (само)хідний, (жовто)гарячий.

5.  Позначте рядок географічних назв, від яких можна утворити прикметники, що закінчуються на  -ськ(ий):
 А Ужгород, Прага, Запоріжжя;                                    
 Б Карпати, Кіровоград, Кривий Ріг;                             
 В Париж, Буг, Дрогобич
 Г Сиваш, Красноград, Миргород.

6.  Виділіть речення з прикметником у короткій формі:
 А Хотіла б я вийти у чистеє поле.                       
 Б Є приказка весела: їж, поки роток свіж.          
 В З тітчиного садка лунав тихий Івасів голосок.
 Г Молода дівчинонька в садочок виходить.

                                   ІІ рівень

  1. Продовжіть висловлювання:
             У реченні прикметник найчастіше є … , рідше -  … .

2.  Запишіть п’ять присвійних прикметників.

3.Складіть (або пригадайте) і запишіть  речення з якісним прикметником.








                                    ІІІ рівень

  1. Утворіть присвійні прикметники від іменників  мама, Петрик, татко, дочка, тітка, муха, Ольга.

  1. Утворіть і запишіть усі можливі форми ступенів порівняння прикметника  веселий.

  1. Укажіть відповідність між прикметниками та його  морфологічною характеристикою

А  відносний, називний            1.Стерня коле білі ноги, аж на плач збирається Хариті.
     відмінок множини;               2. Зінько з Іваном половили бусурманських коней.
Б  якісний, називний                 3. Було це в лісах над Сулою, де дзвінко булькають у воду
     відмінок множини;                   важкі жолуді.
В  відносний, знахідний           4.  Посипалися зрадницькі кулі на послів Хмельницького.
     відмінок множини;              5. Схоже, що ті зарості повели свій родовід від віковічних
Г  якісний, знахідний                    пралісів.
    відмінок множини.

                                      ІV рівень

 Складіть міні-твір на тему: 

             Крізь мерзле листя пролісок проткнувся,
             До сонця ніжно й тепло посміхнувся.
Підкресліть якісні прикметники.





Контрольна робота №5. Числівник

І рівень
1.  Числівник – це повнозначна частина мови, яка:
А  має значення предметності;
      Б означає кількість предметів або їхній порядок при лічбі;
В виражає ознаку або властивість предмета;
Г вказує на предмети, кількість, ознаки, але не називає їх.
2.  Складеним є такий числівник:
А сімнадцять;                 Б сімдесят;                 В сімдесят третій;                 Г семитисячний.   
3.  Укажіть збірний числівник:
А два;                              Б другий;                    В обидва;                               Г півтора.
4. Позначте речення, яке потребує редагування:
А Більше ста тисяч людей відвідує цей музей
Б Сюди прийшли більше семи десяти юнаків.
В У Сибірське море впадає триста тридцять шість річок.
5. Форма орудного відмінка числівника  сімсот сімдесят вісім така:
А семистам сімдесяти восьма;                         В семистам сімдесятьма вісьма;
Б Сьомастами сімдесятьма вісьма;                  Г сімомастами сімдесятою восьм’ю.
 6.  Позначте рядок складних слів, кожне з яких пишеться разом:
А (дво)тисячний, (три)мільйонний, (чотириста)десятий;
Б (півтора)метровий, (триста)перший, (тридцяти) тисячний;
В (сто)кілометровий; (семи)сотий; (двісті)восьмий;
Г (шести)мільярдний, (двадцяти)кілограмовий; ( вісімдесяти)річний.

ІІ рівень

      1.Продовжіть речення:
              Порядкові числівники відповідають на питання …
  1. Запишіть п’ять кількісних числівників.
  2. Складіть або пригадайте і запишіть речення, у якому вжито дробовий числівник.

ІІІ рівень

 1  .Числівники  шістнадцять, сорок, двісті, вісімдесят сім, шостий, дві третіх  поставити у   формі давального відмінка.
  2.  Наведіть приклади двох прислів’їв (чи приказок), у яких вживаються числівники.
       3.  Укажіть відповідність між числівником та його характеристикою:
        А кількісний у родовому відмінку;               1. вісімдесятьома шістьома;
        Б порядковий у давальному відмінку;           2. сто третьому;
        В кількісний в орудному відмінку;                3. у дев’яносто четвертому;
        Г порядковий у місцевому відмінку.             4. шістсот дванадцятого;
                                                                                   5. сімдесятьох сімох.

ІV рівень

     Складіть діалог (7 – 8 реплік для 2 осіб) між працівником театральної каси та гостем
     Полтави, який хоче замовити квитки на прем’єру в драматичному театрі.
      У репліках діалогу використайте якнайбільше числівників.
 




Контрольна робота №6.  Займенник.

І рівень

1.      Займенник – це повнозначна частина мови, яка:
 А  має значення предметності;
 Б  означає кількість предметів або їхній порядок при лічбі;
 В  виражає ознаку або властивість предмета;
 Г  вказує на предмети, кількість, ознаки, але не називає їх.
2.  Укажіть рядок, у якому всі слова – займенники:
 А  цей, такого, який, він;                       В  дехто, десь, кимсь, деякий;
 Б  всякого, куди, кого, чим;                   Г  ніхто, будь-де, який-небудь, абищо.
3.  На скільки розрядів діляться займенники?
 А  три;                    Б  п’ять;                    В  сім;                    Г дев’ять.
4.  Укажіть речення, у якому вжито неозначений займенник.
 А  Ми збирали з сином на землі каштани. (М.Рильський)
 Б  Чого ви прагнете, грабіжники з пустелі? (М.Рильський)
 В  Обстріл набув такої інтенсивності, якої ніхто не міг передбачити. (Я.Баш)
 Г Жадан сидів проти Морозова й щось підраховував олівцем. (Я.Баш)
5.  Позначте рядок займенників, які пишуться через дефіс.
 А  (хто)сь, (де)який, (аби)який                  В  (який)небудь; (хтозна)що, (казна)хто;
 Б  (аби)що, (будь)чиїми, (де)кого;             Г  (ні)кого, (аби)чим, (казна)чим.
6.  У якому рядку всі з поданих назв є розрядами займенників?
 А  якісні, відносні, присвійні;                    В  кількісні, особові, зворотні; 
 Б  означальні, відносні, присвійні;            Г  порядкові, вказівні, питальні.

ІІ рівень

1.      Запишіть п’ять заперечних займенників.
2.   Будь-який займенник уведіть у речення,підкресліть його як член речення.
3.   Продовжіть речення:
               Зворотний займенник  себе  не має форми …

ІІІ рівень

1.      Поясніть значення фразеологізмів:
              узяти себе в руки –                         
              лаяти на всі заставки –
              знати, як свої п’ять пальців –
              ні з чим не розминеться –
2.  Провідмінюйте займенник  ніхто.
3.  Укажіть відповідність між рядком займенників та розрядом:
  А  особові;                   1. Ніякий, нічим, ні в кого;
  Б  означальні;              2.  Цей, таку, тих;
  В  неозначені;             3.  Іншого, всіма, самим;
  Г  заперечні.                4.  Тобі, вами, мене;
                                        5.  Деякому, абиким, чийогось.

ІV рівень

Напишіть замітку типу роздуму про вчинки людей.
Доберіть до замітки влучний і виразний заголовок. Використайте займенники.


               


     
                       



Немає коментарів:

Дописати коментар