КОНТРОЛЬНА РОБОТА
№1.
ВСТУП. УСНА НАРОДНА
ТВОРЧІСТЬ.
Варіант 1
ЧАСТИНА 1
Завдання 1 – 6 мають по п’ять варіантів
відповідей, з яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА.
Виберіть
правильну відповідь і позначте її.
1. Вкажіть
рядок, у якому подані назви історичних пісень:
А «Засвіт встали козаченьки», «Ой Морозе,
Морозенку», «Пісня про Байду»;
Б
«Віють вітри, віють буйні», «Зажурилась Україна», «Ой Морозе,
Морозенку»;
В
«Ой не ходи, Грицю», «Максим козак Залізняк», «Чи не той то Хміль»;
Г
«Ой Морозе, Морозенку», «Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце
сходить»;
Д
«Маруся Богуславка», «Буря на Чорному морі», «Пісня про Байду».
2. Герой
якої з історичних пісень каже: «Повернувся я з Сибіру, Та не маю долі…»?
А «Ой Морозе, Морозенку»; В «Чи не той то Хміль»;
Б
«Пісня про Байду»; Г «За Сибіром сонце сходить»;
Д
«Зажурилась Україна».
3. Кого з
народних месників оспівує пісня «За Сибіром сонце сходить»?
А
Северина Наливайка; В Морозенка;
Б
Довбуша;
Г Устима Кармалюка;
Д
Байду.
4. У якій з
вивчених дум центральними персонажами є два брати й безрідний запорожець?
А «Маруся Богуславка», В « Козак Голота»;
Б
«Буря на Чорному морі»; Г
«Проводи козака до війська»;
Д «Івась Удовиченко, Коновченко».
5. Важливу
роль у композиції думи «Маруся Богуславка» відіграє спогад головної героїні про
велике християнське свято
А Різдво;
Б Водохреще; В Великдень;
Г Трійцю; Д Покрову.
6. Речитативом
виконують народні
А пісні; Б балади; В думи; Г коломийки; Д казки
Завдання 7 і 8 мають по шість
варіантів відповідей, з яких ТРИ
ПРАВИЛЬНІ. Виберіть усі правильні
відповіді й позначте їх.
7. Позначте
назви творів , авторкою яких є Маруся Чурай:
А «Буря на Чорному морі»; Г «Віють вітри, віють буйні»;
Б
«Засвіт встали козаченьки»;
Д «Ой не ходи, Грицю…»;
В
«Ой Морозе, Морозенку»; Е «Маруся Богуславка».
8. Вкажіть
жанри усної народної творчості:
А ода;
Б пісня; В
повість; Г новела; Д
балада; Е
казка.
Завдання 9 має на меті встановлення
відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, доберіть відповідник,
позначений цифрою.
9. Установіть
відповідність між назвами творів та жанрами, до яких вони належать:
1.
Коломийка
А «Маруся Богуславка» 2. Поема
3. Дума
Б «Засвіт встали козаченьки» 4.
Балада
В «Ой Морозе, Морозенку» 5.
Історична пісня
6. Пісня літературного походження
Прочитайте уривок тексту, виконайте подані
після нього завдання.
...Ой з-за гори
та з-за кручі буйне військо виступає,
Попереду
Морозенко сивим конем виграває.
То не грім в
степу гуркоче, то не хмара світ закрила,
-
То татар велика
сила козаченьків обступила.
Бились наші
козаченьки до ночі глухої, -
Полягло наших
чимало, а татар утроє…
10. Вкажіть жанр твору, з якого подано уривок (одна правильна відповідь).
А поема;
Б історична пісня; В пісня
літературного походження; Г дума; Д коломийка.
11. Які
художні засоби використані в поданому уривку (три правильні відповіді)?
А заперечне порівняння; Г
рефрен;
Б гіпербола;
Д епітети;
В риторичний заклик; Е алегорія.
12. Продовжіть речення
Історична пісня – це…
13. Охарактеризуйте думи як жанр усної народної творчості
ЧАСТИНА 2. ВЛАСНЕ ВИСЛОВЛЮВАННЯ
ОРІЄНТОВНИЙ ОБСЯГ РОБОТИ – 1
СТОРІНКА ЗОШИТА ( 100 – 150 СЛІВ).
Напишіть
твір-роздум У піснях – історія народу .Підтвердьте
або спростуйте цю тезу, наведіть два-три переконливі докази, які найкраще
аргументуватимуть ваші міркування. Проілюструйте свої думки посиланням на
приклади з пісень, які ви вивчали. Сформулюйте висновки.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №1.
ВСТУП.
УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ
Варіант 2
ЧАСТИНА 1
Завдання 1 – 6 мають по п’ять варіантів відповідей, з яких
лише ОДНА ПРАВИЛЬНА.
Виберіть правильну відповідь і позначте її.
1. Богдан Хмельницький
- головний герой пісні
А «Зажурилась Україна»; В «Засвіт встали
козаченьки»;
Б «За Сибіром сонце сходить»; Г Чи не той то хміль»;
Д «Віють вітри, віють буйні».
2. Яка з
дум розповідає про 700 козаків, які 30
років у неволі пробули?
А «Буря на Чорному морі»; В «Проводи козака до війська»;
Б
«Маруся Богуславка»; Г «Івась Удовиченко, Коновченко»;
Д «Козак Голота».
3. Українських
народних співців – творців і виконавців історичних пісень і дум –
називають:
А
кобзарями;
Б мандрівними дяками;
В трубадурами;
Г
мінезингерами;
Д бродячими акторами.
4. Епос –
це:
А
один з поширених в українській поезії жанрів, у якому замальовується
внутрішній світ
певної особи;
Б
елегії, казки, загадки;
В
оповідна поезія, зароджена в давні часи як форма зображення важливих
подій історії,
життя народу, героїчних
учинків персонажів;
Г
жанр фольклору, дотепне запитання, часто у віршованій формі;
Д
великий народний віршований епічний твір героїчного або
соціально-побутового
змісту, який виконується
речитативом.
5. В
українських народних піснях оспівано мужність народного месника
А Максима Залізняка; Б Івана Сірка; В Устима Кармалюка;
Г
Нестора Морозенка; Д Богдана
Хмельницького.
6. Для
більшості творів якого жанру характерний заспів?
А для історичних пісень; Б для дум; В для казок;
Г для байок; Д для анекдотів.
Завдання 7
і 8 мають по шість варіантів відповідей, з яких
ТРИ правильні. Виберіть і
позначте правильні відповіді.
7. Вкажіть
назви вивчених творів, які належать до
історичних пісень:
А
«Буря на Чорному морі»; В «Та ой як крикнув же козак Сірко»;
Б
«Ой Морозе, Морозенку»; Г «Максим козак Залізняк»;
Д «Маруся Богуславка».
8. Позначте
прізвища історичних постатей, які оспівані в народних думах та піснях:
А Богун; Б Кармалюк; В Довбуш; Г Байда Вишневецький
Д Гонта; Е Морозенко.
Завдання 9 має на
меті встановлення відповідності.
До кожного рядка, позначеного буквою, доберіть відповідник, позначений цифрою.
9. Вкажіть
відповідність між літературознавчими термінами та їх визначеннями:
1.
Народний
ліро-епічний твір про важливі історичні
події та конкретних історичних осіб.
2.
Художній
прийом, який передбачає порівняння,
А Дума
Зіставлення предметів через заперечення.
3.
Оповідна
поезія, зароджена в давні часи як форма Б Історична пісня
зображення важливих подій історії,
життя народу,
героїчних учинків персонажів.
4
Конкретна й
водночас узагальнена картина людського В Заперечне порівняння
життя, що створена за допомогою вимислу й має
естетичне значення.
5.
Протяжне мелодійне проказування. Г Епос
6.
Великий народний віршований епічний твір героїчного
або соціально-побутового змісту, який
виконується у
супроводі кобзи, ліри чи бандури.
Прочитайте текст, виконайте подані після
нього завдання.
…Засвіт встали козаченьки
В похід з полуночі.
Заплакала Марусенька
свої ясні очі.
Не плач, не плач,
Марусенько,
Не плач, не журися,
Та за свого миленького Богу помолися.
10. Вкажіть жанр твору, з якого подано уривок (одна правильна
відповідь).
А поема;
Б історична пісня; В пісня
літературного походження; Г дума;
Д коломийка.
11. Які художні засоби використані в поданому
уривку (три правильні відповіді)?
А заперечне порівняння; Г
пестливі слова;
Б гіпербола;
Д епітети;
В риторичне звертання; Е алегорія.
12. Продовжіть
речення
Маруся Чурай – легендарна постать, тому що…
13.
Охарактеризуйте історичні пісні як жанр усної народної творчості.
ЧАСТИНА 2.
ВЛАСНЕ ВИСЛОВЛЮВАННЯ
Орієнтовний обсяг роботи – 1 сторінка зошита (100 – 150 слів).
Напишіть твір-роздум Учинок Марусі Богуславки – подвиг. Підтвердьте або спростуйте
цю
тезу, наведіть два-три переконливі докази, які найкраще аргументуватимуть ваші
міркування. Проілюструйте свої думки посиланням на текст твору.
Сформулюйте
висновки.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №3.
СВІТ УКРАЇНСЬКОЇ
ПОЕЗІЇ.
ТАРАС ШЕВЧЕНКО, ІВАН
ФРАНКО, ЛЕСЯ УКРАЇНКА
Варіант 1
ЧАСТИНА 1
Завдання 1 – 6 мають по п’ять варіантів
відповідей, з яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА.
Виберіть правильну відповідь і позначте її.
1. Викуп із
кріпацтва – подія, яка мала місце в біографії:
А Івана Франка; Б Тараса Шевченка; В Лесі Українки;
Г Марусі Чурай; Д Леоніда Глібова.
2. Хто з
вивчених письменників є автором творів «Фарбований Лис», «Захар Беркут»,
«Іван Вишенський»?
А Тарас
Шевченко; Б Леся Українка; В Іван Франко;
Г Леонід Глібов; Д Маруся Чурай.
3. Вкажіть
назву першої поетичної збірки Лесі Українки:
А «Думи і мрії»; Б «На крилах пісень»; В «Відгуки»;
Г «Подорожня книжка»; Д «Сім струн».
4. Тема
гармонійного єднання людини з природою простежується в поезії Лесі Українки:
А «Ви щасливі, пречистії
зорі»; Б «Давня весна»; В «Хотіла б я піснею стати»;
Г «Соntra spem spero»; Д «Мріє, не
зрадь».
5. У якому
з віршів Тараса Шевченка читаємо рядки: «Заснули думи, серце спить, І все
заснуло…»?
А «Ой
три шляхи широкії»; В «Минають дні, минають ночі»;
Б
«Мені однаково…»; Г «Думи мої, думи мої»;
Д «Заповіт».
6. Який
епізод є кульмінацією поеми Лесі Українки «Давня казка»?
А
перша зустріч безіменного співця та Бертольда;
Б
епізод знайомства безіменного співця та Бертольда;
В
знайомство читача з головним героєм;
Г
зіткнення графа Бертольда з народним співцем як довічних непримиренних
ворогів;
Д
арешт народного співця і його
довічне перебування у тюрмі.
Завдання 7 і 8 мають по шість варіантів
відповідей, з яких ТРИ ПРАВИЛЬНІ.
Виберіть усі правильні відповіді й позначте їх.
7. Вкажіть
рядок з назвами творів, автором яких є Леся Українка:
А «Давня весна»; Г «Ви щасливі, пречистії зорі»;
Б
«Минають дні, минають ночі»; Ґ «Ой три шляхи широкії»;
В
«Іван Вишенський»; Д «Хотіла б я піснею стати»
8. Вкажіть
правильні ствердні відповіді для продовження речення: Іван Франко…
А науки шкільної не любив, зате читав;
Б уклав український буквар «Первинка»;
В вірші і прозу
писав ще в гімназії;
Г
як талановитий студент увійшов до складу редакції журналу «Друг», у
якому дебютував
як поет із сонетом
«Народна пісня»;
Ґ
уклав буквар для початкової школи;
Д
працював інспектором губернського відділу народної освіти.
Завдання
9 має на меті встановлення
відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, доберіть відповідник, позначений
цифрою.
9. Установіть
відповідність між літературознавчими термінами та їх визначеннями:
1. Двоскладова стопа з наголошеним першим складом.
А філософська 2.
Повторювана група складів, до якої входить один наголошений склад і
лірика один або два ненаголошені.
3. Твори, у яких передано думки й
почуття, викликані складними
Б стопа проблемами буття.
4. Твори, у яких
настрій ліричного героя суголосний з
настроєм природи,
В ямб переживання й
відчуття виникають від споглядання природи.
5.
Двоскладова стопа з наголошеним другим складом.
Г хорей 6. Твори, у яких думки
й переживання викликані суспільно-політичними
подіями.
Прочитайте уривок із твору Івана
Франка «Іван Вишенський».Виконайте подані після тексту завдання.
Чую, чую рідний запах, і моє
стареє серце
грає в груді! Боже милий, та
невже ж я не забув?
Та невже ж та Україна – сей
квітчастий рай веселий,
се важке, криваве пекло – ще
для мене не чужа?
10. Вкажіть жанр твору, з якого взято уривок (одна правильна відповідь):
А історична поема; Г новела;
Б
ліро-епічна поема;
Ґ дума;
В
балада;
11. Вкажіть художні засоби, стилістичні прийоми,
використані в поданому уривку (три
правильні відповіді):
А епітети; Г риторичні запитання;
Б
інверсія;
Ґ антитеза;
В
гіпербола; Д обрамлення.
12. Розкрийте особливості композиції поеми Лесі
Українки «Давня казка».
ЧАСТИНА 2.
ВЛАСНЕ ВИСЛОВЛЮВАННЯ
ОРІЄНТОВНИЙ ОБСЯГ
РОБОТИ – 1 СТОРІНКА ЗОШИТА (100 – 150
СЛІВ).
Напишіть твір-роздум Моє розуміння повноти людського буття, особистого щастя (за поемою
Івана Франка «Іван Вишенський»).
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №3.
СВІТ УКРАЇНСЬКОЇ
ПОЕЗІЇ.
ТАРАС ШЕВЧЕНКО, ІВАН ФРАНКО, ЛЕСЯ
УКРАЇНКА
Варіант 2
ЧАСТИНА 1
Завдання 1 – 6 мають по п’ять варіантів відповідей, з
яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА. Виберіть
правильну відповідь і позначте її.
- Перший
вірш Лесі Українки у 1880 році, має назву:
А «Хотіла б я піснею стати»; Г «Надія»;
Б «До мого фортепіано»; Ґ «Давня весна».
В «Мій шлях»;
- Здатність
поета до самозречення в ім’я Вітчизни виражає вірш Тараса Шевченка:
А «Думи мої, думи
мої…»; Г «Минають дні,
минають ночі»;
Б
«Мені однаково…»; Ґ «Заповіт».
В «Ой три шляхи широкії»;
- Кому
з персонажів і якого твору належать
такі слова:
Не для мене вже ваш запах!
Не для
мене ті далекі
спомини про Україну, -
я давно для
неї вмер…
А
поетові з поеми Лесі Українки «Давня казка»;
Б
Іванові Вишенському з однойменної поеми Івана Франка;
В
ліричному героєві з вірша Тараса Шевченка «Думи мої, думи мої…»;
Г
ігуменові з поеми Івана Франка «Іван Вишенський»;
Ґ
Бертольдові з поеми Лесі Українки «Давня казка».
- Ким
був Іван Вишенський, образ якого створив Іван Франко в однойменній поемі?
А відомим театральним діячем; Г
відомим політичним діячем;
Б
відомим письменником-полемістом; Ґ
відомим бандуристом.
В
відомим істориком;
- Яким
елементом сюжету поеми Лесі Українки «Давня казка» є зустріч поета з
Бертольдом; перший діалог, у якому
розкриваються основні риси характеру
поета й Бертольда на тому етапі
їхнього життя; другий діалог, де протиставляється уявлення про щастя Бертольда
і поета?
А кульмінацією;
Г зав’язкою;
Б експозицією; Ґ
розв’язкою.
В розгортанням подій;
- У
якому вірші Лесі Українки у вікно
до ліричної героїні «заглянули від яблуні гілки»?
А «Ви щасливі, пречистії зорі…»; Г «До мого фортепіано»;
Б
«Давня весна»;
Ґ «Надія».
В
«Хотіла б я піснею стати…»;
Завдання 7 і 8 мають по шість варіантів відповідей, з яких ТРИ ПРАВИЛЬНІ.
Виберіть усі правильні відповіді й позначте їх.
- Хто
з відомих діячів української та російської культур брав участь у викупі
Тараса
Шевченка з неволі?
А Пантелеймон Куліш; Б Карл Брюллов; В Лев Толстой;
Г Леонід Глібов; Ґ Олександр Пушкін; Д Василь Жуковський.
- Позначте
особливості вірша поеми Лесі Українки «Давня казка».
А
обрамлення допомагає яскравіше відчути контраст між красою української
природи і
важким становищем простого
люду;
Б
у строфах заримована лише
половина рядків;
В
весняні пейзажі розкривають
духовні сили людини, її мрії, надії;
Г
чотиристопний хорей, яким написано твір, сприяє стрімкому розгортанню
сюжету;
Ґ
тристопний амфібрахій передає урочисте схиляння перед величчю краси рідного краю;
Д
розмір вірша, яким написано твір, наближає вірш до розмовної мови,
казки, передає ритм
часу, протягом якого наростає
конфлікт.
Завдання 9 має на меті встановлення
відповідності. До кожного рядка, позначеного
буквою, доберіть відповідник, позначений цифрою.
- Встановіть
відповідність між назвами творів указаних авторів та їх темами:
1. Торжество настрою
весняного оновлення.
А Тарас Шевченко 2. Роль поетичного слова в житті суспільства.
«Мені однаково…»
3. Роль народних мас і видатних
осіб в історії народів
Б Леся Українка
«Давня казка» 4. Зображення самовідданої
любові до батьківщини,
виконання патріотичного обов’язку людини, яка живе
В Леся Українка в час, коли її
вітчизні загрожує небезпека.
«Давня весна»
5.
Любов і туга за рідним краєм, здатність до самозречення
Г Іван Франко в ім’я
Вітчизни.
«Іван Вишен-
ський» 6. Зображення конфлікту між
особистістю та суспільством, яке
в екстремальних умовах ставить людину в такі ситуації, коли
вона мусить зректись або особистого, або
громадського.
Прочитайте уривки з поеми Лесі Українки «Давня
казка». Виконайте подані після тексту
завдання.
Золотих не хочу лаврів, з ними щастя не здобуду,
Як я з ними увінчаюсь, то поетом вже
не буду.
Не поет, у кого думки не
літають вільно в світі,
А заплутались навіки в
золотії тонкі сіті.
Не поет, хто забуває про
страшні народні рани,
Щоб собі на вільні руки золоті
надіть кайдани.
10. Який засіб поетичного синтаксису покладений
у зазначений у виділених словах
вислів (одна правильна відповідь)?
А інверсія; Б антитеза; В фразеологізм; Г риторичний заклик; Ґ обрамлення.
11. Які риси характеру поета
виявляються в цьому уривку (три правильні
відповіді)?
А стійкість, сміливість, мужність у боротьбі за
волю;
Б скромність та лагідність;
В толерантність;
Г
безкорисливість, самопожертва;
Ґ
безмежна відданість народові;
Д
великодержавний шовінізм.
12. Доведіть, що твір Івана Франка «Іван
Вишенський» - це філософська історична
поема.
ЧАСТИНА 2. ВЛАСНЕ ВИСЛОВЛЮВАННЯ
ОРІЄНТОВНИЙ ОБСЯГ
РОБОТИ – 1 СТОРІНКА ЗОШИТА (100 – 150 СЛІВ).
Розкрийте роль поета в житті народу (за поемою Лесі Українки «Давня
казка», поезією
Тараса
Шевченка «Думи мої, думи мої»)
Контрольна робота № 4. Світ української поезії. В. Сосюра,
Б. Олійник, В.
Підпалий, І. Малкович
Варіант
І
ЧАСТИНА
І
Завдання 1-6 мають по п’ять
варіантів відповідей, з яких лише ОДНА
ПРАВИЛЬНА,
Виберіть правильну відповідь і
позначте її.
- Хто
з вивчених письменників народився в місті Дебальцеве на Донеччині?
А
Володимир Підпалий;
Б Володимир Сосюра;
В
Борис Олійник;
Г Іван Малкович;
Д
Леся Українка.
2.
Хто з вивчених письменників є
автором поезії «Пісня про матір»?
А
Іван Малкович;
Б Борис Олійник;
В
Володимир Підпалий;
Г Володимир Сосюра;
Д
Тарас Шевченко.
3. До
якого різновиду лірики належить поезія Володимира Сосюри «Васильки»?
А
до інтимної;
Б до пейзажної;
В
до патріотичної; Г до філософської;
Д
до громадянської.
4.
Хто з поетів у своєму вірші «Любіть Україну» стверджував, що «Не можна
любити народів других, Коли ти не любиш
Вкраїну»?
А
Іван Малкович;
Б Борис Олійник;
В
Володимир Підпалий;
Г Володимир Сосюра
Д
Іван Франко.
5. Ліричний герой Івана
Малковича у вірші «Свічечка букви Ї» своє прохання адресує:
А
українському школяреві; Б восьмикласникові;
В
дитині;
Г солов’ям;
Д
поетам.
6. Ліричний герой якого з віршів
Володимира Підпалого розкаже «тобі таке, чого не зможе інший…»?
А
«Запросини»;
Б «Тиха елегія»;
В
«Біля вогню»;
Г «Дві зозулі»;
Д
«Десь тут ішли солдати».
Завдання 7 і 8 мають по шість
варіантів відповідей, з яких ТРИ ПРАВИЛЬНІ. Виберіть усі правильні відповіді й
позначте їх.
7. Позначте рядки, в яких записані
назви віршів Івана Малковича:
А
«Свічечка букви Ї»;
Б «Сад»;
В
«Любіть Україну»;
Г «Музика, що пішла»;
Д
«Ринг»;
Е «З янголом на плечі».
8. Позначте рядки з поезії Володимира Сосюри
«Сад»:
А
«Брати нас брали на штики за слово, правдою повите»;
Б
«Я вибираю в жмуток силу Своїх поразок і удач»;
В
«Той ворог хитро, як лисиця, Мені готує рішенець»;
Г
«Хтось застромив у серце шило в чеканні марному весни»;
Д
«А струни плакали…Не в бій вони нас кликали у тому…»;
Е
«Не пропустить удару серце, Не пропустить…Не пропустить…».
Завдання 9 має на меті встановлення
відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, доберіть відповідник,
позначений цифрою.
- Встановіть
відповідність між художніми засобами, стилістичними прийомами й
прикладами:
А «І ми здригнули!.. Душі громом залив музичний 1. Інверсія
буревій, що мчав, мов рокоти
ріки…»
2. Антоніми
Б « У холодному небі золотий човен
із хмари на
Хмару, на хмару із хмари – і на
місці…»
3. Епітети
В «Любіть Україну, як сонце, любіть…» 4.
Порівняння
Г «Там не суперник мій, а ворог
Зіперсь бундючно
5. Метафора
на канат»
Прочитайте фрагмент з поезії
Володимира Сосюри «Любіть Україну» та виконайте
завдання, подані після нього.
Любіть
Україну, як сонце, любіть,
Як вітер, і
трави, і води,
В годину
щасливу, і в радості мить,
Любіть у годину
негоди.
Любіть Україну у сні й наяву,
Вишневу свою Україну,
Красу її вічно живу
і нову
І мову її солов’їну…
10. Чим є виділені слова в цій поезії (одна
правильна відповідь)?
А темою; Б ідеєю;
В мораллю Г заспівом;
Д прологом.
11. Позначте рядки, які описують, у чому
виявляється образ України в поезії Володимира Сосюри «Любіть Україну» (три
правильні відповіді)?
А у повстанській пісні; Б у наукових працях;
В у пісні, у кожній думі; Г у кожному серця ударі;
Д у книгах письменників; Е у зірках, у вербах.
12.
Розкрийте пафос поезії Володимира Сосюри «Любіть Україну».
ЧАСТИНА
2. ВЛАСНЕ ВИСЛОВЛЮВАННЯ Орієнтовний обсяг роботи – 1 сторінка зошита
(100-150 слів).
Прокоментуйте рядки з вірша Володимира
Підпалого «Тиха елегія»:
Коли мене
питають: «Україну чи зможеш ти забуть на чужині?»
Кричу:
«Кладіть мене отут у домовину живим!
Однаковісінько
мені…»
Контрольна робота № 4. Світ української
поезії. В. Сосюра, Б.Олійник, В. Підпалий, І. Малкович
Варіант 2
ЧАСТИНА 1
Завдання 1-6 мають по п’ять
варіантів відповідей, з яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА. Виберіть правильну відповідь
і позначте її.
1.Хто з вивчених письменників
народився в селі Зачепилівці на Полтавщині?
А Володимир Підпалий; Б Володимир Сосюра;
В Борис Олійник; Г Іван Малкович;
Д Леся Українка.
2. Хто з вивчених письменників є автором поезії
«Запросини»?
А
Іван Малкович; Б Борис Олійник;
В
Володимир Підпалий; Г Володимир Сосюра;
Д
Тарас Шевченко.
3. До якого різновиду лірики належить поезія
Івана Малковича «Музика, що пішла»?
А
до інтимної;
Б до пейзажної;
В
до патріотичної; Г до філософської;
Д
до громадянської.
4. Хто з поетів у своєму вірші «Ринг» каже:
«Іду, а поруч твердо Крокує Честь – мій
секундант»?
А
Іван Малкович;
Б Борис Олійник;
В
Володимир Підпалий; Г Володимир Сосюра;
Д
Іван Франко.
5. Автором поезії «Вибір» є:
А
Іван Малкович; Б Борис Олійник;
В
Володимир Підпалий; Г Володимир Сосюра;
Д Тарас Шевченко.
6. Що є найпереконливішим аргументом щодо
відданості рідній мові у вірші Володимира
Підпалого «Тиха елегія»?
А
український національний одяг; Б солов’їний спів;
В колискова;
Г калина біля хати;
Д достиглий колос.
Завдання
7 і 8 мають по шість варіантів відповідей, з яких ТРИ ПРАВИЛЬНІ.
Виберіть
усі правильні відповіді й позначте їх.
7. Позначте рядки,. в яких записані назви віршів Володимира
Сосюри:
А «Свічечка букви Ї»; Б «Сад»;
В «Любіть Україну»; Г «Музика, що пішла»;
Д «Васильки»;
Е «З янголом на плечі».
8. Позначте рядки з поезії Івана
Малковича «З янголом на плечі»:
А «Йде в ніде, в не вороття, йде лелійно, як
дитя…»;
Б «Я розкажу тобі ьтаке, чого не зможе
інший…»;
В «Віє вітер вировий, виє Ірод моровий…»;
Г «Хтось застромив у серце шило в чеканні
марному весни»;
Д «…хоча вже й не дихає свіча, лиш вуста дрижать
гарячі…»;
Е «Не пропустить удару серце, Не пропустить…Не
пропустить…».
Завдання
9 має на меті встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою,
доберіть відповідник, позначений цифрою.
8. Встановіть відповідність між літературознавчими термінами
та їх визначеннями:
А
Двоскладова стопа з наголошеним 1. Хорей
другим складом.
2. Амфібрахій
Б
Трискладова стопа з наголошеним 3.
Анапест
другим складом.
В
Трискладова стопа з наголошеним 4. Ямб
першим складом
Г
Трискладова стопа з наголошеним 5. Дактиль
третім складом.
6. Верлібр
Прочитайте фрагмент з поезії Івана
Малковича «Музика, що пішла» та виконайте завдання, подані після нього.
Коли вона плелася в
коси –
чом, скрипко, відвернулась пріч?
Як музику пустила
босу
в таку непевну, звабну ніч?
Ох, смиче, теж
дививсь куди ти?
вже ж сивина спадає
з пліч,-
як босу музику пустити
в таку непевну, звабну ніч?..
Візьму собі землі
окраєць,
піду блукати по світах,-
хай тільки вітер
завиває
в моїх розхристаних слідах…
10. Якими художніми засобами або стилістичними
прийомами є виділені слова в цій поезії
(одна правильна відповідь)?
А
порівняннями; Б епітетами;
В рефренами; Г риторичними запитаннями;
Д інверсією.
11. Позначте персоніфіковані образи вірша (три
правильні відповіді):
А музика;
Б ніч;
В скрипка;
Г смичок;
Д коси;
Е вітер.
12. Визначте віршовий розмір поезії Бориса
Олійника «Вибір».
ЧАСТИНА 2. ВЛАСНЕ
ВИСЛОВЛЮВАННЯ
Орієнтовний обсяг роботи
– 1 сторінка зошита (100-150 слів).
Прокоментуйте рядки з
вірша Бориса Олійника «Вибір», вказавши своє ставлення до таких
людей:
Один передбачливо очі
Прикрив ще за крок
від межі.
Ввійшовши клітиною
ночі
Тихенько: чи жив , чи
й не жив?
А інший – на кроки не
міряв:
Летів, і гримів,
і…згорів,
І люди відкрили в
сузір’ях
Зіницю нової зорі.
ТЕМАТИЧНА РОБОТА
№5. НАЦІОНАЛЬНА ДРАМА
(ІВАН КАРПЕНКО-КАРИЙ). З УКРАЇНСЬКОЇ ПРОЗИ (МИХАЙЛО КОЦЮБИНСЬКИЙ, ОСИП НАЗАРУК)
Варіант1
ЧАСТИНА 1
Завдання 1 – 6 мають по п’ять варіантів відповідей, з
яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА. Виберіть правильну відповідь і позначте її.
- Історія
українського професійного театру бере початок:
А
зі сцени міського театру в Єлисаветграді, де йшла 1882 р. вистава «Отелло»
В, Шекспіра
за участю Айрі Олріджа;
Б
зі сцени міського театру в Єлисаветграді, де Марко Кропивницький 1882 р. поставив
«Наталку Полтавку» за участю Марії
Заньковецької в головній ролі;
В
з 1865 р., коли Іван Тобілевич разом з Марком Кропивницьким організували
аматорський
Гурток у Єлисаветграді;
Г
відтоді, як у містечку Бобринці утворився аматорський драматичний
гурток, у якому брав
участь Іван Карпенко-Карий;
Ґ
з 1881 р., коли в Кременчуку був створений професійний театр, який
наступного року
переїхав до Києва.
- Хто
з вивчених письменників під час Першої світової війни брав участь у
діяльності
Українських січових стрільців, а в
період УНР очолив Управління преси та інформації?
А Іван Франко; Б Володимир
Дрозд В
Володимир Сосюра;
Г Осип Назарук; Ґ Михайло
Коцюбинський.
3. Комедію
«Сто тисяч» написав:
А Михайло Коцюбинський; Б Борис Олійник; В Іван Карпенко-Карий;
Г Іван Франко; Ґ Іван Малкович.
4. Де
загинула Соломія – героїня твору Михайла Коцюбинського «Дорогою ціною»?
А
у палаючих плавнях; Б на переправі; В у водах Дунаю;
Г у бою; Ґ у двобої з вовком.
5. Коли
відбуваються події у творі «Дорогою ціною»?
А у 20-х роках ХХ ст.; Б у 30-х роках ХVІІ
ст.; В у 30-х роках ХІХ ст.;
Г у 20-х роках ХVІІІ
ст.; Ґ у 30-х роках ХХ ст.
6. Який
спосіб вигадала Роксоляна, щоб побувати на горі Афон і не порушити заборону
предків Сулеймана – бувати в
цьому святому місці жінкам?
А уночі, щоб не запідозрив Сулейман утекти;
Б
переодягнутися в Сулейманового «отрока»;
В
домовилася з великим візирем, щоб за його сприяння без відома султана
таємно здійснити
таку подорож;
Г
домовилася з матір’ю Сулеймана, щоб за її сприяння здійснити таку
подорож;
Ґ
обрізати коси, щоб вони не видали її.
Завдання 7 і 8 мають по шість варіантів відповідей, з яких ТРИ ПРАВИЛЬНІ.
Виберіть усі правильні відповіді й позначте їх.
7. Які
проблеми порушує Михайло Коцюбинський у
повісті «Дорогою ціною»?
А
волі людини та можливостей її здобуття;
Б
умови творчої праці у вільному і тоталітарному суспільстві;
В
кохання як визначальний фактор у долі людини;
Г
патріотизму;
Ґ
часу й вічності;
Д
батьків і дітей.
8. Формування
особистості та світоглядних переконань Івана Карпенка-Карого відбулося
під впливом:
А тогочасної дійсності; Г життя і праці, трудового оточення;
Б
батьків;
Ґ життя великого міста;
В
замкнутої релігійної громади; Д
тяжких життєвих випробувань.
Завдання 9 має на меті встановлення відповідності. До кожного рядка,
позначеного буквою, доберіть відповідник, позначений цифрою.
9. Встановіть
відповідність між літературознавчими термінами та їх визначеннями:
1. Мова
автора у п’єсі;
А Репліка 2. Слова в окремому висловлюванні
одного персонажа, на які відповідає
інший
персонаж;
Б
Ремарка 3. Післяслово,
заключна частина твору;
4.
Літературний рід, у творах якого, призначених для вистави на сцені,
В
Комедія явища
життя й характери розкриваються в розмовах та діях персонажів;
5. Твір, у
якому засобами гумору і сатири висміюються і засуджуються
Г
Драма недоліки
та вади суспільного життя й характеру людей;
6.
Драматичний твір, який ґрунтується на гострому, непримиренному
особистості,
що прагне максимально реалізувати свій творчий потенціал, з
неможливістю його практичного втілення в життя. Герой часто гине.
Прочитайте уривок із твору Івана
Карпенка-Карого «Сто тисяч» та виконайте завдання, подані після нього.
Ох, земелько, свята земелько, Божа ти дочечко!
Як радісно тебе загрібати докупи, в одні руки… Пріобрітав би тебе без ліку.
Легко по своїй власній землі ходить. Глянеш оком навколо – усе твоє: там череда
пасеться, там орють на пар, а тут зазеленіла вже пшениця і колосується жито – і
все то гроші, гроші, гроші…
10. Хто у творі промовляє ці слова (одна правильна відповідь)?
А Савка; Б Герасим Калитка; В Параска; Г Бонавентура; Ґ Гершко.
11. Позначте рядки, де вказані риси людини, яка
промовляє ці слова (три правильні
відповіді).
А працелюбність;
Г
любов до землі заради збагачення;
Б ненаситна жадоба збагачення; Ґ корисливість;
В переживання за долю наступних
поколінь; Д ненажерливість.
12.
У чому виявляються ознаки драматичного твору в п’єсі Івана
Карпенка-Карого «Сто
тисяч»?
ЧАСТИНА 2.
ВЛАСНЕ ВИСЛОВЛЮВАННЯ
ОРІЄНТОВНИЙ ОБСЯГ РОБОТИ – 1
СТОРІНКА ЗОШИТА (100 – 150 СЛІВ).
Напишіть твір-роздум «Воля й любов
– дві стихії повісті Михайла Коцюбинського
«Дорогою ціною».
ТЕМАТИЧНА РОБОТА №5.
НАЦІОНАЛЬНА
ДРАМА (ІВАН КАРПЕНКО-КАРИЙ). З УКРАЇНСЬКОЇ ПРОЗИ (МИХАЙЛО КОЦЮБИНСЬКИЙ, ОСИП НАЗАРУК)
Варіант 2
ЧАСТИНА
1
Завдання 1 – 6 мають по п’ять варіантів
відповідей, з яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА.
Виберіть правильну відповідь і позначте її.
1. Що,
за повістю Михайла Коцюбинського «Дорогою ціною», дістається героям дорогою
ціною?
А кохання; Б життя; В
воля; Г гроші; Ґ освіта.
2.
Вкажіть справжнє прізвище Івана
Карпенка-Карого.
А
Франко; Б Підпалий; В
Коцюбинський; Г Тобілевич; Ґ
Сосюра.
3. Про що
найчастіше розповідав Остапові (Михайло Коцюбинський «Дорогою ціною»)
його дід?
А про цікаві події зі свого життя; В про походи під проводом
Богдана Хмельницького;
Б про козаків та боротьбу за волю; Г про турецьку неволю;
Ґ про панщину.
4.
З якою метою Герасим Калитка ( Іван Карпенко-Карий «Сто тисяч» )
відправляє свого сина до Пузиря?
А щоб запропонувати йому купити фальшиві гроші;
Б щоб
купити шмат землі;
В щоб
позичити в Пузиря грошей;
Г щоб
купити свиней доброї породи;
Ґ щоб син
познайомився, а потім одружився з Пузиревою донькою.
5. Чому Остап (Михайло Коцюбинський «Дорогою
ціною») змушений був утікати із села:
А боявся, що заберуть на війну; В боявся
помсти Соломіїного чоловіка;
Б бо пан нахвалявся віддати його в
солдати; Г бо образив
поважну людину;
Ґ бо скоїв невиправний злочин.
6. Кому з
героїв і якого твору стелилася, за
словами ворожки, «Далека дорога без мостів,
без
шляхів … По чорнобиллю, по твердім корінню … де сон-трава синіє»:
А
Роксоляні з однойменного твору;
Б
Степанові з «Роксоляни»;
В
Білому коневі Шепталу з однойменного твору;
Г
Остапові та Соломії 3 «Дорогою ціною»;
Ґ
Іванові Вишенському з однойменного твору.
Завдання 7 і 8 мають по шість варіантів
відповідей, з яких ТРИ ПРАВИЛЬНІ. Виберіть усі правильні відповіді й позначте
їх.
7. Вкажіть
ідеї повісті Михайла Коцюбинського «Дорогою ціною»:
А
оспівування хоробрості, прагнення до волі людини;
Б
оспівування патріотичних почуттів
героїв;
В
оспівування кохання як
визначального фактора у долі людини;
Г
взаємо підтримка – запорука успіху;
Ґ
показ незламності українського народу;
Д
оспівування боротьби народу за свої права.
8. Вкажіть
героїв комедії Івана Карпенка-Карого «Сто тисяч»:
А
Бонавентура; В Соломія; Ґ Роман;
Б Остап Г Мотря; Д Мирослава
Завдання 9 має на меті встановлення
відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, доберіть відповідник,
позначений цифрою.
9.
Встановіть відповідність між літературознавчими термінами та їх
визначеннями:
1. Композиційний компонент, фінал, підсумкова
частина твору, у якій
коротко повідомляється про подальшу долю героїв
твору;
А Епілог 2.
Упорядковане розміщення взаємопов’язаних, взаємозалежних частин
твору.
Б Сюжет 3.
Післяслово, заключна частина твору;
4. Літературний рід, у творах якого, призначених для вистави на сцені,
В Композиція явища
життя й характери розкриваються в розмовах та діях персонажів;
5. Система пов’язаних між собою подій, у яких розкриваються характери
Г Пролог
персонажів і розв’язується суперечність між ними;
6. Композиційний компонент, початковий
етап твору,, в якому коротко
викладаються розгорнуті далі події.
Прочитайте уривок із твору Михайла Коцюбинського «Дорогою ціною» та
виконайте завдання, подані після нього.
Остап стояв , вагаючись, але
бачачи молоди цину упертість, вийняв ніж і поточив його об камінь і почав обтинати в кружок Соломіїне
волосся.
Довгі
пасма чорних кіс, мов мертві гадюки, тихо зсувались по плечах додолу і лягли на
землі дивними покосами …
10.
Чому Соломія змушена була обрізати коси (одна правильна відповідь)?
А бо вони їй заважали;
Б
бо не мала можливості за ними доглядати;
В
бо вони їй не личили;
Г
бо саме коси видали б Соломію, що
насправді вона жінка;
Ґ
бо так хотів Остап.
11.
Вкажіть художні засоби, використані автором у виділеному рядку (три правильні
відповіді):
А гіпербола; В рефрен; Ґ
метафора;
Б
порівняння; Г
епітети; Д анафора.
12.
Літературознавці не мають єдиного погляду щодо жанру твору Михайла
Коцюбинського «Дорогою ціною». Як ви
вважаєте, який жанр цього твору? Свою думку аргументуйте.
ЧАСТИНА 2.
ВЛАСНЕ ВИСЛОВЛЮВАННЯ
ОРІЄНТОВНИЙ ОБСЯГ РОБОТИ – 1
СТОРІНКА ЗОШИТА (100 – 150 СЛІВ).
Напишіть твір-роздум на тему «Згубність
влади грошей над людиною»(за комедією Івана Карпенка-Карого «Сто
тисяч»).
А можна відповіді до цих завдань десь знайти?
ВідповістиВидалити