Загальна кількість переглядів сторінки

пʼятницю, 12 грудня 2014 р.

8 кл. КР,укр. л-ра


  КОНТРОЛЬНА  РОБОТА №1.
 ВСТУП.  УСНА  НАРОДНА  ТВОРЧІСТЬ.
                                                             
Варіант 1

ЧАСТИНА  1

  Завдання 1 – 6 мають по п’ять варіантів відповідей, з яких лише  ОДНА  ПРАВИЛЬНА.
 Виберіть  правильну відповідь і позначте її.


1.      Вкажіть рядок, у якому подані назви історичних пісень:
  А  «Засвіт встали козаченьки», «Ой Морозе, Морозенку», «Пісня про Байду»;
  Б  «Віють вітри, віють буйні», «Зажурилась Україна», «Ой Морозе, Морозенку»;
  В  «Ой не ходи, Грицю», «Максим козак Залізняк», «Чи не той то Хміль»;
  Г  «Ой Морозе, Морозенку», «Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить»;
  Д  «Маруся Богуславка», «Буря на Чорному морі», «Пісня про Байду».

2.      Герой якої з історичних пісень каже: «Повернувся я з Сибіру, Та не маю долі…»?
  А  «Ой Морозе, Морозенку»;                          В  «Чи не той то Хміль»;
  Б  «Пісня про Байду»;                                       Г  «За Сибіром сонце сходить»;
                                          Д  «Зажурилась Україна».

3.      Кого з народних месників оспівує пісня «За Сибіром сонце сходить»?
  А  Северина Наливайка;                                    В  Морозенка;
  Б  Довбуша;                                                         Г  Устима Кармалюка;
                                          Д  Байду.

4.      У якій з вивчених дум центральними персонажами є два брати й безрідний запорожець?
  А  «Маруся Богуславка»,                                   В  « Козак Голота»;
   Б  «Буря на Чорному морі»;                               Г  «Проводи козака до війська»;
                                           Д  «Івась Удовиченко, Коновченко».

 5. Важливу роль у композиції думи «Маруся Богуславка» відіграє спогад головної героїні про велике християнське свято
    А Різдво;        Б Водохреще;          В Великдень;            Г Трійцю;         Д Покрову.

6.      Речитативом виконують народні
    А пісні;           Б балади;           В думи;          Г коломийки;           Д казки

Завдання 7 і 8 мають по шість варіантів відповідей, з яких ТРИ  ПРАВИЛЬНІ.  Виберіть усі правильні відповіді й позначте їх.

7.      Позначте назви творів , авторкою яких є Маруся Чурай:
  А  «Буря на Чорному морі»;                                Г  «Віють вітри, віють буйні»;
  Б  «Засвіт встали козаченьки»;                            Д  «Ой не ходи, Грицю…»;
  В  «Ой Морозе, Морозенку»;                               Е  «Маруся Богуславка».

8.      Вкажіть жанри усної народної творчості:
  А  ода;          Б  пісня;          В  повість;          Г  новела;           Д  балада;          Е  казка.

 Завдання 9 має на меті встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, доберіть відповідник, позначений цифрою.

9.      Установіть відповідність між назвами творів та жанрами, до яких вони належать:
           
                                                                            1.  Коломийка
              А  «Маруся Богуславка»                     2.  Поема
                                                                             3.  Дума
              Б  «Засвіт встали козаченьки»            4.  Балада               
              В  «Ой Морозе, Морозенку»              5.  Історична пісня
                                                                             6.  Пісня літературного походження

 Прочитайте уривок тексту, виконайте подані після нього завдання.
                    ...Ой з-за гори та з-за кручі буйне військо виступає,
                     Попереду Морозенко сивим конем виграває.
                     То не грім в степу гуркоче, то не хмара  світ закрила, -
                     То татар велика сила козаченьків обступила.
                      Бились наші козаченьки до ночі глухої, -
                      Полягло наших чимало, а татар утроє… 

10. Вкажіть жанр твору, з якого  подано уривок (одна правильна відповідь).
   А поема;     Б історична пісня;     В пісня літературного походження;     Г дума;     Д коломийка.

 11.   Які художні засоби використані в поданому уривку (три правильні відповіді)?
      А  заперечне порівняння;                     Г  рефрен;
      Б  гіпербола;                                          Д  епітети; 
      В риторичний заклик;                           Е  алегорія.

  12. Продовжіть речення
        Історична пісня – це…

  13. Охарактеризуйте думи як жанр усної народної творчості
         
                                      ЧАСТИНА  2. ВЛАСНЕ  ВИСЛОВЛЮВАННЯ    
                    ОРІЄНТОВНИЙ ОБСЯГ РОБОТИ – 1 СТОРІНКА ЗОШИТА ( 100 – 150 СЛІВ).

    Напишіть твір-роздум У піснях – історія народу .Підтвердьте або спростуйте цю тезу, наведіть два-три переконливі докази, які найкраще аргументуватимуть ваші міркування. Проілюструйте свої думки посиланням на приклади з пісень, які ви вивчали. Сформулюйте висновки.



  КОНТРОЛЬНА РОБОТА  №1.
  ВСТУП. УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ                                                                                       

Варіант 2

ЧАСТИНА  1

  Завдання 1 – 6  мають по п’ять варіантів відповідей, з яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА.
 Виберіть правильну відповідь і позначте її.

1.      Богдан Хмельницький - головний герой пісні
   А «Зажурилась Україна»;                               В «Засвіт встали козаченьки»;    
   Б «За Сибіром сонце сходить»;                      Г Чи не той то хміль»;
                                            Д «Віють вітри, віють буйні».

2.      Яка з дум  розповідає про 700 козаків, які 30 років у неволі пробули?
  А  «Буря на Чорному морі»;                           В  «Проводи козака до війська»;
  Б  «Маруся Богуславка»;                                 Г  «Івась Удовиченко, Коновченко»;
                                            Д  «Козак Голота».

3.      Українських народних співців – творців і виконавців історичних пісень і дум –
називають:
    А  кобзарями;                           Б мандрівними дяками;                           В трубадурами;                                          
                         Г мінезингерами;                                   Д бродячими акторами.
  
4.      Епос – це:
  А  один з поширених в українській поезії жанрів, у якому замальовується внутрішній світ
       певної  особи;
  Б  елегії, казки, загадки;
  В  оповідна поезія, зароджена в давні часи як форма зображення важливих подій історії,
       життя народу, героїчних учинків персонажів;
  Г  жанр фольклору, дотепне запитання, часто у віршованій формі;
  Д  великий народний віршований епічний твір героїчного або соціально-побутового
       змісту, який виконується речитативом.

5.      В українських народних піснях оспівано мужність народного месника
   А Максима Залізняка;                   Б Івана Сірка;                 В Устима Кармалюка;
                                Г Нестора Морозенка;           Д Богдана Хмельницького.

6.      Для більшості творів якого жанру характерний заспів?
  А  для історичних пісень;                                 Б  для дум;                                 В  для казок;
                                              Г  для байок;                                   Д  для анекдотів.

 Завдання 7  і  8  мають по шість варіантів відповідей, з яких ТРИ правильні. Виберіть і
позначте правильні відповіді.     

7.      Вкажіть назви  вивчених творів, які належать до історичних пісень:
  А  «Буря на Чорному морі»;                              В  «Та ой як крикнув же козак Сірко»;
  Б  «Ой Морозе, Морозенку»;                             Г   «Максим козак Залізняк»;
                                       Д  «Маруся Богуславка». 

8.      Позначте прізвища історичних постатей, які оспівані в народних думах та піснях:
  А Богун;                    Б Кармалюк;                     В Довбуш;                    Г Байда Вишневецький                              
                                                Д Гонта;                             Е Морозенко.

Завдання  9  має на  меті  встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, доберіть відповідник, позначений цифрою.

9.      Вкажіть відповідність між літературознавчими термінами та їх визначеннями:
1.      Народний ліро-епічний твір про важливі історичні
події та конкретних історичних осіб.
2.      Художній прийом, який передбачає порівняння,              А Дума
Зіставлення предметів через заперечення.
3.      Оповідна поезія, зароджена в давні часи як  форма           Б Історична пісня
зображення  важливих подій історії, життя народу,
героїчних учинків персонажів.
4        Конкретна й водночас узагальнена картина людського     В Заперечне порівняння
життя, що створена за допомогою вимислу й має
естетичне  значення.
   5.   Протяжне мелодійне проказування.                                      Г Епос
   6.  Великий народний віршований епічний твір героїчного
        або соціально-побутового змісту, який виконується у
        супроводі кобзи, ліри чи бандури.

 Прочитайте текст, виконайте подані після нього завдання.
                   …Засвіт встали козаченьки
                       В похід з полуночі.
                       Заплакала Марусенька свої ясні очі.
                       Не плач, не плач, Марусенько,
                       Не плач, не журися,
                       Та за свого миленького Богу помолися.

 10.    Вкажіть жанр твору, з якого подано уривок (одна  правильна відповідь).
        А поема;     Б історична пісня;     В пісня літературного походження;     Г дума;   
        Д коломийка.

  11.   Які художні засоби використані в поданому уривку (три правильні відповіді)?
      А  заперечне порівняння;                     Г  пестливі слова;
      Б  гіпербола;                                          Д  епітети; 
      В риторичне звертання;                       Е  алегорія.


12.  Продовжіть речення
Маруся Чурай – легендарна постать, тому що…

    13. Охарактеризуйте історичні пісні як жанр усної народної творчості.

                   ЧАСТИНА  2.  ВЛАСНЕ  ВИСЛОВЛЮВАННЯ
Орієнтовний обсяг роботи – 1 сторінка зошита  (100 – 150 слів).

Напишіть твір-роздум  Учинок Марусі Богуславки – подвиг. Підтвердьте або спростуйте
      цю тезу, наведіть два-три переконливі докази, які найкраще аргументуватимуть ваші
      міркування. Проілюструйте свої думки посиланням на текст твору. Сформулюйте
      висновки.


























КОНТРОЛЬНА РОБОТА  №3.   СВІТ  УКРАЇНСЬКОЇ  ПОЕЗІЇ.
                      ТАРАС  ШЕВЧЕНКО,  ІВАН  ФРАНКО,  ЛЕСЯ  УКРАЇНКА

Варіант 1
ЧАСТИНА  1
   Завдання 1 – 6 мають по п’ять варіантів відповідей, з яких лише  ОДНА  ПРАВИЛЬНА.
   Виберіть правильну відповідь і позначте її.

1.      Викуп із кріпацтва – подія, яка мала місце в біографії:
  А   Івана Франка;                 Б  Тараса Шевченка;                 В  Лесі Українки;
                   Г  Марусі Чурай;                               Д  Леоніда Глібова.

2.      Хто з вивчених письменників є автором творів «Фарбований Лис», «Захар Беркут»,
«Іван Вишенський»?
  А  Тарас Шевченко;               Б  Леся Українка;                       В  Іван Франко;
                      Г  Леонід Глібов;                             Д  Маруся Чурай.

3.      Вкажіть назву першої поетичної збірки Лесі Українки:
  А  «Думи і мрії»;                     Б  «На крилах пісень»;                     В  «Відгуки»;
                    Г  «Подорожня книжка»;                  Д  «Сім струн».        

4.      Тема гармонійного єднання людини з природою простежується в поезії Лесі Українки:        
  А «Ви щасливі, пречистії зорі»;          Б «Давня весна»;          В «Хотіла б я піснею стати»;
                     Г «Соntra spem spero»;                       Д «Мріє, не зрадь».

5.      У якому з віршів Тараса Шевченка читаємо рядки: «Заснули думи, серце спить, І все
заснуло…»?  
   А  «Ой три шляхи широкії»;                                 В  «Минають дні, минають ночі»;                                       
   Б  «Мені однаково…»;                                           Г  «Думи мої, думи мої»;
                                                         Д  «Заповіт».

6.      Який епізод є кульмінацією поеми Лесі Українки «Давня казка»?
  А  перша зустріч безіменного співця та Бертольда;
  Б  епізод знайомства безіменного співця та Бертольда;
  В  знайомство читача з головним героєм;
  Г  зіткнення графа Бертольда з народним співцем як довічних непримиренних ворогів;
  Д  арешт  народного співця і його довічне перебування у тюрмі.

 Завдання 7 і 8 мають по шість варіантів відповідей, з яких ТРИ  ПРАВИЛЬНІ.
Виберіть усі правильні відповіді й позначте їх.
7.      Вкажіть рядок з назвами творів, автором яких є Леся Українка:
  А  «Давня весна»;                                                      Г  «Ви щасливі, пречистії зорі»;
  Б  «Минають дні, минають ночі»;                            Ґ  «Ой три шляхи широкії»;
  В  «Іван Вишенський»;                                              Д  «Хотіла б я піснею стати»

8.      Вкажіть правильні ствердні відповіді для продовження речення:  Іван Франко…
  А  науки шкільної не любив, зате читав;           
  Б  уклав український буквар «Первинка»;
  В  вірші і прозу  писав ще в гімназії;
  Г  як талановитий студент увійшов до складу редакції журналу «Друг», у якому дебютував
       як поет із сонетом «Народна  пісня»;
  Ґ  уклав буквар для початкової школи;         
  Д  працював інспектором губернського відділу народної освіти.

 Завдання  9  має на меті встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, доберіть відповідник, позначений цифрою.
9.      Установіть відповідність між літературознавчими термінами та їх визначеннями:
                                      1. Двоскладова стопа з наголошеним  першим складом.
 А філософська            2. Повторювана група складів, до якої входить один наголошений склад і
      лірика                         один або два ненаголошені.
                                      3. Твори, у яких передано думки  й почуття, викликані складними
   Б стопа                            проблемами буття.
                                       4. Твори, у яких настрій  ліричного героя суголосний з настроєм природи,
   В ямб                               переживання й відчуття виникають від споглядання природи.
                                       5. Двоскладова стопа з наголошеним другим складом.
  Г хорей                        6. Твори, у яких думки й переживання викликані суспільно-політичними
                                            подіями.

Прочитайте уривок із твору Івана Франка «Іван Вишенський».Виконайте подані після тексту завдання.
                 Чую, чую рідний запах, і моє стареє серце
                  грає в груді! Боже милий, та невже ж я не забув?
                 Та невже ж та Україна – сей квітчастий рай веселий,
                 се важке, криваве пекло – ще для мене не чужа?

10.     Вкажіть жанр твору, з якого взято уривок (одна правильна відповідь):
   А  історична поема;                        Г  новела;
   Б  ліро-епічна поема;                      Ґ  дума;
   В  балада;                                        

11.     Вкажіть художні засоби, стилістичні прийоми, використані в поданому уривку (три
    правильні відповіді):
    А епітети;                                         Г  риторичні запитання;
    Б  інверсія;                                       Ґ  антитеза;
    В  гіпербола;                                    Д  обрамлення.

12.     Розкрийте особливості композиції поеми Лесі Українки «Давня казка».


           ЧАСТИНА  2.  ВЛАСНЕ   ВИСЛОВЛЮВАННЯ
   ОРІЄНТОВНИЙ ОБСЯГ РОБОТИ – 1 СТОРІНКА ЗОШИТА  (100 – 150 СЛІВ).

Напишіть твір-роздум Моє розуміння повноти людського буття, особистого щастя (за поемою Івана Франка «Іван Вишенський»).














КОНТРОЛЬНА РОБОТА  №3.   СВІТ  УКРАЇНСЬКОЇ  ПОЕЗІЇ.
                      ТАРАС  ШЕВЧЕНКО,  ІВАН  ФРАНКО,  ЛЕСЯ  УКРАЇНКА

Варіант 2
ЧАСТИНА  1

Завдання  1 – 6 мають по п’ять варіантів відповідей, з яких лише ОДНА  ПРАВИЛЬНА. Виберіть правильну відповідь і позначте її.

  1. Перший вірш Лесі Українки у 1880 році, має назву:
  А «Хотіла б я піснею стати»;               Г «Надія»;
  Б «До мого фортепіано»;                      Ґ «Давня весна».
        В «Мій шлях»;

  1. Здатність поета до самозречення в ім’я Вітчизни виражає вірш Тараса Шевченка:
  А «Думи мої, думи мої…»;                    Г «Минають дні, минають ночі»;
  Б  «Мені однаково…»;                            Ґ «Заповіт».
  В «Ой три шляхи широкії»;

  1. Кому з персонажів і якого твору  належать такі слова:
                       Не для мене  вже ваш запах!
                       Не для мене  ті далекі
                       спомини про Україну, -
                       я давно для неї вмер…
   А  поетові з поеми Лесі Українки «Давня казка»;
   Б  Іванові Вишенському з однойменної поеми Івана Франка;
   В  ліричному героєві з вірша Тараса Шевченка «Думи мої, думи мої…»;
   Г  ігуменові з поеми Івана Франка «Іван Вишенський»;
   Ґ  Бертольдові з поеми Лесі Українки «Давня казка».

  1. Ким був Іван Вишенський, образ якого створив Іван Франко в однойменній поемі?
  А  відомим театральним діячем;                       Г  відомим політичним діячем;       
  Б  відомим письменником-полемістом;           Ґ  відомим бандуристом.
  В  відомим істориком;

  1. Яким елементом сюжету поеми Лесі Українки «Давня казка» є зустріч поета з
Бертольдом; перший діалог, у якому розкриваються основні риси характеру
поета й Бертольда на тому етапі їхнього життя; другий діалог, де протиставляється уявлення про щастя Бертольда і поета?
       А кульмінацією;                                                   Г зав’язкою;
       Б експозицією;                                                      Ґ розв’язкою.
       В розгортанням подій;

  1. У якому вірші Лесі Українки у вікно  до ліричної героїні «заглянули від яблуні гілки»?
 А  «Ви щасливі, пречистії зорі…»;                     Г «До мого фортепіано»;
 Б  «Давня весна»;                                                  Ґ  «Надія».
 В  «Хотіла б я піснею стати…»;

Завдання 7 і 8 мають по шість варіантів відповідей, з яких ТРИ ПРАВИЛЬНІ. Виберіть усі правильні відповіді й позначте їх.
  1. Хто з відомих діячів української та російської культур брав участь у викупі Тараса
Шевченка з неволі?
        А Пантелеймон Куліш;               Б Карл Брюллов;                         В Лев Толстой;
        Г Леонід Глібов;                          Ґ Олександр Пушкін;                  Д Василь Жуковський.

  1. Позначте особливості вірша поеми Лесі Українки «Давня казка».
 А  обрамлення допомагає яскравіше відчути контраст між красою української природи і
      важким становищем простого люду;
 Б   у строфах заримована  лише половина рядків;
 В   весняні пейзажі  розкривають духовні сили людини, її мрії, надії;
 Г   чотиристопний хорей, яким написано твір, сприяє стрімкому розгортанню сюжету;               
       Ґ   тристопний амфібрахій передає урочисте схиляння  перед величчю краси рідного краю;
       Д   розмір вірша, яким написано твір, наближає вірш до розмовної мови, казки, передає ритм
             часу, протягом якого наростає конфлікт.
Завдання 9 має на меті встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного  буквою, доберіть відповідник, позначений цифрою.
  1. Встановіть відповідність між назвами творів указаних авторів та їх темами:
                                                  1. Торжество настрою весняного оновлення.
 А Тарас Шевченко                 2. Роль поетичного слова в житті суспільства.
     «Мені однаково…»
                                                   3. Роль  народних мас і видатних осіб в історії народів
 Б Леся Українка
    «Давня казка»                       4. Зображення самовідданої любові до батьківщини,
                                                        виконання патріотичного обов’язку людини, яка живе   
 В Леся Українка                           в час, коли її вітчизні загрожує небезпека.
     «Давня весна»
                                                    5. Любов і туга за рідним краєм, здатність до самозречення
 Г Іван Франко                               в ім’я Вітчизни.    
     «Іван Вишен-                                     
     ський»                                    6. Зображення конфлікту між особистістю та суспільством, яке
                                                               в екстремальних умовах ставить людину в такі ситуації, коли
                                                               вона мусить зректись або особистого, або громадського.
 Прочитайте уривки з поеми Лесі Українки «Давня казка». Виконайте подані після тексту                        
 завдання.
                  Золотих не хочу лаврів, з ними щастя не здобуду,
                  Як я з ними увінчаюсь, то поетом вже не буду.
                  Не поет, у кого думки не літають вільно в світі,
                  А заплутались навіки в золотії тонкі сіті.
                  Не поет, хто забуває про страшні народні рани,
                  Щоб собі на вільні руки золоті надіть кайдани. 
       10.   Який засіб поетичного синтаксису покладений у зазначений у виділених словах
                вислів (одна правильна відповідь)?
          А інверсія;        Б антитеза;        В фразеологізм;        Г риторичний заклик;        Ґ обрамлення.

      11.      Які риси характеру поета виявляються в цьому уривку (три правильні відповіді)?
     А  стійкість, сміливість, мужність у боротьбі за волю;
     Б   скромність та лагідність;
     В   толерантність;  
           Г   безкорисливість, самопожертва;
           Ґ   безмежна відданість народові;
           Д   великодержавний шовінізм.
        12.       Доведіть, що твір Івана Франка «Іван Вишенський» - це філософська історична
                   поема.

                                  ЧАСТИНА  2. ВЛАСНЕ ВИСЛОВЛЮВАННЯ
                 ОРІЄНТОВНИЙ ОБСЯГ РОБОТИ – 1 СТОРІНКА ЗОШИТА (100 – 150 СЛІВ).
          
        Розкрийте роль поета в житті народу (за поемою Лесі Українки «Давня казка», поезією                                   
        Тараса  Шевченка «Думи мої, думи мої»)





                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  Контрольна робота № 4. Світ української поезії. В. Сосюра,
Б. Олійник, В. Підпалий, І. Малкович

Варіант І
      
  ЧАСТИНА І

Завдання 1-6 мають по п’ять варіантів відповідей, з яких лише  ОДНА  ПРАВИЛЬНА,
Виберіть правильну відповідь і позначте її.

  1. Хто з вивчених письменників народився в місті Дебальцеве на Донеччині?
   А   Володимир Підпалий;                                           Б   Володимир Сосюра;
   В   Борис Олійник;                                                       Г   Іван Малкович;
         Д   Леся Українка.

       2.    Хто з  вивчених письменників є автором поезії «Пісня про матір»?
         А   Іван Малкович;                                                       Б   Борис Олійник;
         В   Володимир Підпалий;                                            Г   Володимир Сосюра;
         Д   Тарас Шевченко.

       3.   До якого різновиду лірики належить поезія Володимира Сосюри «Васильки»?
         А   до інтимної;                                                             Б    до пейзажної;
         В   до патріотичної;                                                       Г    до філософської;
         Д    до громадянської.

       4.   Хто з поетів у своєму вірші «Любіть Україну» стверджував, що «Не можна любити  народів других, Коли ти не любиш Вкраїну»?
          А   Іван Малкович;                                                        Б   Борис Олійник;
          В   Володимир Підпалий;                                             Г  Володимир Сосюра
          Д   Іван Франко.

      5.   Ліричний герой Івана Малковича у вірші «Свічечка букви Ї» своє прохання адресує:
          А   українському школяреві;                                        Б   восьмикласникові;
          В   дитині;                                                                       Г   солов’ям;
          Д   поетам.

      6.   Ліричний герой якого з віршів Володимира Підпалого розкаже «тобі таке, чого не зможе інший…»?
           А   «Запросини»;                                                           Б   «Тиха елегія»;
           В   «Біля вогню»;                                                           Г   «Дві зозулі»;
           Д   «Десь тут ішли солдати».

Завдання 7 і 8 мають по шість варіантів відповідей, з яких ТРИ ПРАВИЛЬНІ. Виберіть усі правильні відповіді й позначте їх.

      7.   Позначте рядки, в яких записані назви віршів Івана Малковича:
            А   «Свічечка букви Ї»;                                                 Б   «Сад»;
            В   «Любіть Україну»;                                                   Г   «Музика, що пішла»;
            Д   «Ринг»;                                                                      Е   «З янголом на плечі».

      8.   Позначте рядки з поезії Володимира Сосюри «Сад»:
            А   «Брати нас брали на штики за слово, правдою повите»;
            Б   «Я вибираю в жмуток силу Своїх поразок і удач»;
            В   «Той ворог хитро, як лисиця, Мені готує рішенець»;
            Г   «Хтось застромив у серце шило в чеканні марному весни»;
            Д   «А струни плакали…Не в бій вони нас кликали у тому…»;
            Е   «Не пропустить удару серце, Не пропустить…Не пропустить…».

Завдання 9 має на меті встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, доберіть відповідник, позначений цифрою.

  1. Встановіть відповідність між художніми засобами, стилістичними прийомами й прикладами:

А   «І ми здригнули!..  Душі громом залив музичний                           1. Інверсія
      буревій, що мчав, мов рокоти ріки…»                                               2. Антоніми    
Б   « У холодному небі золотий човен із хмари на
      Хмару, на хмару із хмари – і на місці…»                                          3. Епітети
В   «Любіть Україну, як сонце,  любіть…»                                             4. Порівняння
Г   «Там не суперник мій, а ворог Зіперсь бундючно                             5. Метафора
       на канат»    
                                                                                           
Прочитайте фрагмент з поезії Володимира Сосюри «Любіть Україну» та виконайте
завдання, подані після нього.
                          Любіть Україну, як сонце, любіть,
                          Як вітер, і трави, і води,
                           В годину щасливу, і в радості мить,
                           Любіть у годину негоди.
                           Любіть Україну у сні й наяву,
                           Вишневу свою Україну,
                           Красу її вічно живу і нову
                           І мову її солов’їну…
     10.  Чим є виділені слова в цій поезії (одна правильна відповідь)?
              А   темою;                                      Б   ідеєю;
              В   мораллю                                    Г   заспівом;
              Д   прологом.

     11.  Позначте рядки, які описують, у чому виявляється образ України в поезії Володимира Сосюри «Любіть Україну» (три правильні відповіді)?
     А   у повстанській пісні;                          Б   у наукових працях;
     В   у пісні, у кожній думі;                        Г   у кожному серця ударі;
     Д   у книгах письменників;                      Е   у зірках, у вербах.
    
12.   Розкрийте пафос поезії Володимира Сосюри «Любіть Україну».


 ЧАСТИНА 2. ВЛАСНЕ ВИСЛОВЛЮВАННЯ Орієнтовний обсяг роботи – 1 сторінка зошита (100-150 слів).
 Прокоментуйте рядки з вірша Володимира Підпалого «Тиха елегія»:
                          Коли мене питають: «Україну чи зможеш ти забуть на чужині?»
                          Кричу: «Кладіть мене отут у домовину живим!
                          Однаковісінько мені…»






Контрольна робота № 4. Світ української поезії. В. Сосюра, Б.Олійник, В. Підпалий, І. Малкович
Варіант 2
          
  ЧАСТИНА 1
                           
Завдання 1-6 мають по п’ять варіантів відповідей, з яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА. Виберіть правильну відповідь і позначте її.
1.Хто з вивчених письменників народився в селі Зачепилівці на Полтавщині?
А   Володимир Підпалий;                          Б   Володимир Сосюра;
В   Борис Олійник;                                      Г   Іван Малкович;
Д   Леся Українка.

     2.  Хто з вивчених письменників є автором поезії «Запросини»?
             А   Іван Малкович;                                     Б   Борис Олійник;
             В   Володимир Підпалий;                          Г   Володимир Сосюра;
             Д   Тарас Шевченко.

     3.  До якого різновиду лірики належить поезія Івана Малковича «Музика, що пішла»?
             А   до інтимної;                                          Б   до пейзажної;
             В   до патріотичної;                                    Г   до філософської;
             Д   до громадянської.

     4.  Хто з поетів у своєму вірші «Ринг» каже: «Іду, а поруч твердо Крокує Честь – мій
          секундант»?
             А   Іван Малкович;                                      Б   Борис Олійник;
             В   Володимир Підпалий;                           Г   Володимир Сосюра;
             Д   Іван Франко.

     5.  Автором поезії «Вибір» є:
            А   Іван Малкович;                                         Б   Борис Олійник;
            В   Володимир Підпалий;                              Г   Володимир Сосюра;
            Д Тарас Шевченко.

     6.  Що є найпереконливішим аргументом щодо відданості рідній мові у вірші Володимира
          Підпалого «Тиха елегія»?
            А   український національний одяг;              Б   солов’їний спів;
            В   колискова;                                                  Г   калина біля хати;
            Д   достиглий колос.

Завдання 7 і 8 мають по шість варіантів відповідей, з яких ТРИ ПРАВИЛЬНІ.
Виберіть усі правильні відповіді й позначте їх.
7.      Позначте рядки,. в яких записані назви віршів Володимира Сосюри:
 А   «Свічечка букви Ї»;                                    Б   «Сад»;
 В   «Любіть Україну»;                                      Г   «Музика, що пішла»;
 Д   «Васильки»;                                                 Е    «З янголом на плечі».

      8.  Позначте рядки з поезії Івана Малковича «З янголом на плечі»:
        А   «Йде в ніде, в не вороття, йде лелійно, як дитя…»;
         Б   «Я розкажу тобі ьтаке, чого не зможе інший…»;
         В   «Віє вітер вировий, виє Ірод моровий…»;
         Г   «Хтось застромив у серце шило в чеканні марному весни»;
         Д   «…хоча вже й не дихає свіча, лиш вуста дрижать гарячі…»;
         Е   «Не пропустить удару серце, Не пропустить…Не пропустить…».

Завдання 9 має на меті встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, доберіть відповідник, позначений цифрою.
8.      Встановіть відповідність між літературознавчими термінами та їх визначеннями:
А  Двоскладова стопа з наголошеним                       1.   Хорей
      другим складом.                                                    2.   Амфібрахій
Б   Трискладова стопа з наголошеним                       3.   Анапест
      другим складом.
В   Трискладова стопа з наголошеним                       4.   Ямб
      першим складом
Г   Трискладова стопа з наголошеним                        5.   Дактиль
      третім  складом.
6.      Верлібр

Прочитайте фрагмент з поезії Івана Малковича «Музика, що пішла» та виконайте завдання, подані після нього.

                           Коли вона плелася в коси –
                           чом,  скрипко, відвернулась пріч?
                           Як музику пустила босу
                            в таку непевну, звабну ніч?

                           Ох, смиче, теж дививсь куди ти?
                            вже ж сивина спадає з пліч,-
                            як босу музику пустити    
                            в таку непевну, звабну ніч?..
         
                           Візьму собі землі окраєць,
                           піду  блукати по світах,-
                           хай тільки вітер завиває
                           в моїх розхристаних слідах…
   10.  Якими художніми засобами або стилістичними прийомами є виділені слова в цій поезії
          (одна правильна відповідь)?
             А   порівняннями;                                         Б   епітетами;
              В   рефренами;                                            Г   риторичними запитаннями;
              Д   інверсією.
   11.  Позначте персоніфіковані образи вірша (три правильні відповіді):
               А   музика;                                                 Б   ніч;
               В   скрипка;                                                Г   смичок;
               Д   коси;                                                     Е   вітер.
   12.  Визначте віршовий розмір поезії Бориса Олійника «Вибір».

ЧАСТИНА 2. ВЛАСНЕ  ВИСЛОВЛЮВАННЯ        
Орієнтовний обсяг роботи – 1 сторінка зошита (100-150 слів).
Прокоментуйте рядки з вірша Бориса Олійника «Вибір», вказавши своє ставлення до таких
людей:  
                          Один передбачливо очі
                          Прикрив ще за крок від межі.
                          Ввійшовши клітиною ночі
                          Тихенько: чи жив , чи й не жив?
                          А інший – на кроки не міряв:
                          Летів, і гримів, і…згорів,
                          І люди відкрили в сузір’ях
                          Зіницю нової зорі.
                                           


   ТЕМАТИЧНА РОБОТА  №5. НАЦІОНАЛЬНА ДРАМА 
(ІВАН  КАРПЕНКО-КАРИЙ). З  УКРАЇНСЬКОЇ ПРОЗИ (МИХАЙЛО  КОЦЮБИНСЬКИЙ, ОСИП НАЗАРУК)

Варіант1

ЧАСТИНА  1

Завдання  1 – 6 мають по п’ять варіантів відповідей, з яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА. Виберіть правильну відповідь і позначте її.

  1. Історія українського професійного театру бере початок:
  А  зі сцени міського театру в Єлисаветграді, де йшла 1882 р. вистава «Отелло» В, Шекспіра
       за участю Айрі Олріджа;
        Б  зі сцени міського театру в Єлисаветграді, де Марко Кропивницький  1882 р. поставив
             «Наталку Полтавку» за участю Марії Заньковецької в головній ролі;
        В  з 1865 р., коли Іван Тобілевич разом з Марком Кропивницьким організували аматорський
            Гурток у Єлисаветграді;
        Г  відтоді, як у містечку Бобринці утворився аматорський драматичний гурток, у якому брав
             участь Іван Карпенко-Карий;
        Ґ  з 1881 р., коли в Кременчуку був створений професійний театр, який наступного року
            переїхав до Києва.

  1. Хто з вивчених письменників під час Першої світової війни брав участь у діяльності 
Українських січових стрільців, а в період УНР очолив Управління преси та інформації?
     А Іван Франко;                          Б Володимир Дрозд                          В Володимир Сосюра;
                       Г Осип Назарук;                          Ґ Михайло Коцюбинський.

    3.   Комедію «Сто тисяч» написав:
    А Михайло Коцюбинський;                 Б  Борис Олійник;                  В  Іван Карпенко-Карий;     
                                Г  Іван Франко;                             Ґ  Іван Малкович.

4.      Де загинула Соломія – героїня твору Михайла Коцюбинського «Дорогою ціною»?
  А  у палаючих плавнях;                        Б  на переправі;                       В  у водах Дунаю;
                              Г  у бою;                                       Ґ  у двобої з вовком.

5.      Коли відбуваються події у творі «Дорогою ціною»?
  А  у 20-х роках ХХ ст.;                          Б  у 30-х роках ХVІІ ст.;           В  у 30-х роках ХІХ ст.;
                             Г  у 20-х роках ХVІІІ ст.;                Ґ  у 30-х роках ХХ ст.

6.      Який спосіб вигадала Роксоляна, щоб побувати на горі Афон і не порушити  заборону
предків Сулеймана – бувати в цьому святому місці жінкам?
   А уночі, щоб не запідозрив Сулейман утекти;
   Б  переодягнутися в Сулейманового «отрока»;
   В  домовилася з великим візирем, щоб за його сприяння без відома султана таємно здійснити
       таку подорож;
   Г  домовилася з матір’ю Сулеймана, щоб за її сприяння здійснити таку подорож;
   Ґ  обрізати коси, щоб вони не видали її.




Завдання 7 і 8 мають по шість варіантів відповідей, з яких ТРИ ПРАВИЛЬНІ. Виберіть усі правильні відповіді й позначте їх.
7.      Які проблеми  порушує Михайло Коцюбинський у повісті «Дорогою ціною»?
  А  волі людини та можливостей її здобуття;
  Б  умови творчої праці у вільному і тоталітарному суспільстві;
  В  кохання як визначальний фактор у долі людини;
  Г  патріотизму;
  Ґ  часу й вічності;
  Д  батьків і дітей. 

8.      Формування особистості та світоглядних переконань Івана Карпенка-Карого відбулося
       під впливом:
   А  тогочасної дійсності;                                         Г  життя і праці, трудового оточення;
   Б  батьків;                                                                 Ґ  життя великого міста;
   В  замкнутої релігійної громади;                           Д  тяжких життєвих випробувань.

Завдання 9 має на меті встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, доберіть відповідник, позначений цифрою.

9.      Встановіть відповідність між літературознавчими термінами та їх визначеннями:
                                 
                                 1. Мова автора у п’єсі;
    А  Репліка            2. Слова в окремому висловлюванні одного персонажа, на які відповідає
                                      інший персонаж;
    Б  Ремарка            3. Післяслово, заключна частина твору;
                                  4. Літературний рід, у творах якого, призначених для вистави на сцені,
   В  Комедія                 явища життя й характери розкриваються в розмовах та діях персонажів;   
                                  5. Твір, у якому засобами гумору і сатири висміюються і засуджуються
   Г  Драма                     недоліки та вади суспільного життя й характеру людей;
                                  6. Драматичний твір, який ґрунтується на гострому, непримиренному
                                       особистості, що прагне максимально реалізувати свій творчий потенціал, з 
                                       неможливістю його практичного втілення в життя. Герой часто гине.
Прочитайте уривок із твору Івана Карпенка-Карого «Сто тисяч» та виконайте завдання, подані після нього.

   Ох, земелько, свята земелько, Божа ти дочечко! Як радісно тебе загрібати докупи, в одні руки… Пріобрітав би тебе без ліку. Легко по своїй власній землі ходить. Глянеш оком навколо – усе твоє: там череда пасеться, там орють на пар, а тут зазеленіла вже пшениця і колосується жито – і все то гроші, гроші, гроші…

10.     Хто у творі промовляє ці слова (одна правильна відповідь)?
   А Савка;          Б Герасим Калитка;          В Параска;          Г Бонавентура;          Ґ Гершко.

11.    Позначте рядки, де вказані риси людини, яка промовляє ці слова (три правильні
    відповіді).
А  працелюбність;                                                               Г  любов до землі заради збагачення;       
Б  ненаситна жадоба збагачення;                                       Ґ  корисливість;
В  переживання за долю наступних поколінь;                 Д  ненажерливість.

12.   У чому виявляються ознаки драматичного твору в п’єсі Івана Карпенка-Карого «Сто
  тисяч»?
                                ЧАСТИНА  2.  ВЛАСНЕ ВИСЛОВЛЮВАННЯ
             ОРІЄНТОВНИЙ ОБСЯГ РОБОТИ – 1 СТОРІНКА ЗОШИТА (100 – 150 СЛІВ).
     Напишіть твір-роздум «Воля й любов – дві стихії повісті Михайла Коцюбинського
     «Дорогою ціною».
   ТЕМАТИЧНА РОБОТА  №5. НАЦІОНАЛЬНА ДРАМА  (ІВАН  КАРПЕНКО-КАРИЙ). З  УКРАЇНСЬКОЇ ПРОЗИ (МИХАЙЛО  КОЦЮБИНСЬКИЙ, ОСИП НАЗАРУК)

Варіант  2

                                                                        ЧАСТИНА  1

Завдання 1 – 6 мають по п’ять варіантів відповідей, з яких лише  ОДНА ПРАВИЛЬНА. Виберіть правильну відповідь і позначте її.

 1.   Що, за повістю Михайла Коцюбинського «Дорогою ціною», дістається героям дорогою
    ціною?
    А  кохання;                     Б  життя;                     В  воля;                     Г  гроші;                     Ґ  освіта.   

2.   Вкажіть справжнє прізвище Івана Карпенка-Карого.
    А  Франко;              Б  Підпалий;           В  Коцюбинський;             Г  Тобілевич;             Ґ  Сосюра.                             
 
  3.   Про що  найчастіше розповідав Остапові (Михайло Коцюбинський «Дорогою ціною»)
         його дід? 
   А про цікаві події зі свого життя;                 В про походи під проводом Богдана Хмельницького;
   Б про козаків та боротьбу за волю;               Г про турецьку неволю;
                                                       Ґ про панщину.

4.   З якою метою Герасим Калитка ( Іван Карпенко-Карий «Сто тисяч» ) відправляє свого сина до Пузиря?
  
   А щоб запропонувати йому купити фальшиві гроші;
   Б  щоб купити шмат землі;
   В  щоб позичити в Пузиря грошей;
   Г  щоб купити свиней доброї породи;
   Ґ  щоб син познайомився, а потім одружився з Пузиревою донькою.

5. Чому Остап (Михайло Коцюбинський «Дорогою ціною») змушений був утікати із села:
  А боявся, що заберуть на війну;                                      В боявся помсти Соломіїного чоловіка;      
  Б бо пан нахвалявся віддати його в солдати;                 Г бо образив поважну людину;
                                                         Ґ бо скоїв  невиправний злочин.
6.   Кому з героїв  і якого твору стелилася, за словами ворожки, «Далека дорога без мостів,
        без шляхів … По чорнобиллю, по твердім корінню … де сон-трава синіє»:
    А   Роксоляні з однойменного твору;                
    Б   Степанові з «Роксоляни»;
    В   Білому коневі Шепталу з однойменного твору;
    Г   Остапові та Соломії 3 «Дорогою ціною»;
    Ґ   Іванові Вишенському з однойменного твору.
  
Завдання 7 і 8 мають по шість варіантів відповідей, з яких ТРИ ПРАВИЛЬНІ. Виберіть усі правильні відповіді й позначте їх.

7.   Вкажіть ідеї повісті Михайла Коцюбинського «Дорогою ціною»:
  А  оспівування хоробрості, прагнення до волі людини;
  Б  оспівування  патріотичних почуттів героїв;
  В  оспівування кохання  як визначального фактора у долі людини;
  Г  взаємо підтримка – запорука успіху;
  Ґ  показ незламності українського народу;
  Д  оспівування боротьби народу за свої права.

8.   Вкажіть героїв комедії Івана Карпенка-Карого «Сто тисяч»: 
   А Бонавентура;                 В Соломія;                            Ґ Роман;
   Б Остап                              Г Мотря;                               Д Мирослава

Завдання 9 має на меті встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, доберіть відповідник, позначений цифрою.

9.   Встановіть відповідність між літературознавчими термінами та їх визначеннями:
 
                                      1. Композиційний компонент, фінал, підсумкова частина твору, у якій
                                          коротко повідомляється про подальшу долю героїв твору;
А Епілог                       2. Упорядковане розміщення взаємопов’язаних, взаємозалежних частин          
                                           твору.              
Б Сюжет                       3. Післяслово, заключна частина твору;
                                      4. Літературний рід, у творах якого, призначених для вистави на сцені,
В Композиція                   явища життя й характери розкриваються в розмовах та діях  персонажів;
                                      5. Система пов’язаних між собою подій, у яких розкриваються характери
Г Пролог                           персонажів і розв’язується суперечність між ними;
                                      6. Композиційний компонент, початковий етап твору,, в якому коротко
                                           викладаються розгорнуті далі події.

Прочитайте уривок із твору Михайла Коцюбинського «Дорогою ціною» та виконайте завдання, подані після нього.

      Остап стояв , вагаючись, але бачачи молоди цину упертість, вийняв ніж і поточив його  об камінь і почав обтинати в кружок Соломіїне волосся.
      Довгі пасма чорних кіс, мов мертві гадюки, тихо зсувались по плечах додолу і лягли на землі дивними покосами …

10.   Чому Соломія змушена була обрізати коси (одна правильна відповідь)?
   А  бо вони їй заважали;                                                
  Б  бо не мала можливості за ними доглядати;
  В  бо вони їй не личили;
  Г  бо саме коси  видали б Соломію, що насправді вона жінка;
  Ґ  бо так хотів Остап.

11.   Вкажіть художні засоби, використані автором у виділеному рядку (три правильні
   відповіді):
      А   гіпербола;                                    В   рефрен;                              Ґ   метафора;                                                 
      Б   порівняння;                                  Г епітети;                                Д   анафора.

12.   Літературознавці не мають єдиного погляду щодо жанру твору Михайла
        Коцюбинського «Дорогою ціною». Як ви вважаєте, який жанр цього твору? Свою думку аргументуйте.

                              ЧАСТИНА  2.  ВЛАСНЕ ВИСЛОВЛЮВАННЯ
                     ОРІЄНТОВНИЙ ОБСЯГ РОБОТИ – 1 СТОРІНКА ЗОШИТА (100 – 150 СЛІВ).

   Напишіть твір-роздум на тему «Згубність влади грошей над людиною»(за комедією Івана Карпенка-Карого «Сто тисяч»).






                                                        

1 коментар: